Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@11:09:51 GMT

امکان قاچاق معکوس واکسن‌ها وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۸۴۴۶

امکان قاچاق معکوس واکسن‌ها وجود ندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تمام واکسن‌های کرونا از مبدأ تا مقصد قابل رصد و رهگیری هستند و امکان قاچاق معکوس واکسن‌های کرونا وجود ندارد.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره نحوه توزیع واکسن کرونا توضیح داد: توزیع واکسن‌های کرونای وارداتی همچون سایر کالاهای سلامت‎‌محور از طریق سامانه «تیتک» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکسیناسیون کرونا چگونه انجام می‌شود؟

وی با بیان اینکه تمام واکسن‌ها پس از ورود به کشور شناسه تیتک دریافت خواهند کرد افزود: با توجه به این که تیتک، سامانه رهگیری است، هر کالای سلامت‌محوری که وارد می‌شود، دارای کد تیتک خواهد بود و رهگیری کالاها از طریق آن کد میسر می‌شود، واکسن‌ها پس از شماره‌گذاری در سامانه از طریق خانه‌های بهداشت به دست گروه‌های هدف خواهد رسید.

جهانپور در پاسخ به این پرسش که آیا با این روش امکان قاچاق معکوس واکسن‌ها وجود خواهد داشت یا خیر تاکید کرد: زمانی که هر واحد واکسن کرونا وارد می‌شود، کد اختصاصی تیتک دریافت می‌کند که به صورت برچسب بر روی آن مندرج خواهد بود؛ بنابراین واکسن از طریق هر سامانه‌ای بخواهد وارد شود، قابل اتصال به تیتک است و از این طریق رهگیری می‌شود. از این رو تمام واکسن‌ها از مبدا تا مقصد قابل رصد و رهگیری هستند و امکان قاچاق معکوس واکسن‌های کرونا وجود ندارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر سازمان غذا و دارو قاچاق سلامت سامانه تی تک کیانوش جهانپور واکسن های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای شما پیگیر مطالبات دراستان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  بینندگان خبر می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا به نیابت از آنها پیگیری شود.
تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
تمامی هم استانی‌هایی که در سامانه پیام رسان سروش و خبرگزاری صدا و سیما به شماره ۰۹۹۰۵۰۹۰۲۹۱ عضو هستند، می‌توانند مطالبات خود را از طریق همین سامانه با همکاران ما در میان بگذارند.
مطالبات شما هم از طریق تلفن شبانه روزی ۳۱۱۶۲۰۶۰ با صدای شما ضبط و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • سلاح ورزی: ترقی معکوس کرده‌ایم!
  • آغاز به کار سامانه «همدان، هیات کجا بریم»
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند
  • صدای شما پیگیر مطالبات دراستان چهارمحال و بختیاری