Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:37:47 GMT

پرسه مرگ در ازدحام اهوازِ قرمز

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۸۹۷۲

پرسه مرگ در ازدحام اهوازِ قرمز

اینجا قرمز است؛ بازارها شلوغ، کافه‌ها باز و در بیمارستان‌ها جای سوزن انداختن نیست؛ اینجا اهواز است.

چند روزی می‌شود که وضعیت شیوع کرونا در خوزستان به سرعت افزایشی شده و ۹ شهر خوزستان قرمز شده‌اند.

در پی رفع محدودیت‌ها، مجددا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافت و بازارها شلوغ شدند. برگزاری مراسم چند هزار نفری عروسی و عزا نیز در نقاطی از استان مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها مسئولان بهداشتی خوزستان در خصوص رفع ناگهانی محدودیت‌ها و احتمال عادی‌انگاری شرایط هشدار داده بودند اما گوشی بدهکار نبود. ادامه روند فعالیت تالارها، سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها و برگزاری جشنواره‌های مختلف در کنار عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب شد که در بازه زمانی کوتاه، تعدادی از شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز و برخی در وضعیت نارنجی قرار بگیرند.

در پی تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرها و تکمیل ظرفیت بیمارستان سانتر درمان بیماران مبتلا به کرونا در اهواز، چند بیمارستان دیگر به چرخه کرونا برگشتند اما همچنان بنا بر اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، میزان مراجعه به بیمارستان‌ها بالا است و این بیم می‌رود که کادر و ظرفیت درمان توان پاسخگویی به این حجم بیماران را نداشته باشد. از سوی دیگر مسئولان همچنان هشدار می‌دهند که با افزایش آمار مراجعات به بیمارستان‌ها، خوزستان باید منتظر افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا و روزهای ناگواری باشد.

با وضعیت قرمز، مجددا اعمال محدودیت‌های کرونا اعلام شد. بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز، تنها مشاغل گروه ۱ اجازه فعالیت دارند اما با وجود گذشت دو روز از اعلام محدودیت‌ها در شهر اهواز و چند شهرستان دیگر، شاهد ادامه فعالیت اماکن تجاری، پاساژها و کافه‌ها هستیم.

امروز (یکشنبه) در مشاهده میدانی، هر چند برخی از پاساژهای غرب اهواز تعطیل بودند اما فعالیت بستنی‌فروشی‌ها و فروشندگان فست‌فود بازار مرو، خیابان ۱۳ شرقی و خیابان اصلی کیانپارس، پاساژ مرکزی و پاساژ ایران نگین در منطقه کیانپارس به چشم می‌خورد.

سیتی‌سنتر مهزیار در منطقه زیتون نیز باز است و برخی واحدهای صنفی اعم از پوشاک که مشمول گروه ۱ شغلی نیستند، همچنان در حال فعالیت هستند.

همه اصناف بازار هسته مرکزی شهر در شرق شهر اهواز نیز فعال هستند؛ واحدها و کافی‌شاپ پاساژ تجاری کارون نیز باز هستند؛ البته به نظر می‌رسد مردم و اصناف، هشدارها را جدی‌تر گرفته و کمتر در این اماکن حضور پیدا کرده‌اند اما با این وجود کافی‌شاپ مشتری دارد.

خیابان معروف به بازار پاکستانی‌ها (سعدی) و پاساژ رضوان در بازار اهواز نیز امروز هنوز از اماکن پرازدحام هستند؛ به نظر می‌رسد مردم می‌خواهند قبل از تعطیلی گسترده بازار، خریدهای شب عید خود را انجام دهند.

در خیابان سلمان فارسی و امام(ره) نیز تعداد دست‌فروشان نسبت به روزهای قبل بیشتر شده است؛ شاید برخی از این دست‌فروشان می‌خواهند قبل از تعطیلی بازار، کاسب شوند تا در روزهای تعطیل شرمنده خانواده‌هایشان نشوند.

تردد در هسته مرکزی شهر همچنان زیاد است و مردم در حال خرید هستند؛ بازار خرید هدیه‌های ولنتاین نیز داغ است هر چند مانند سال‌های گذشته نیست.

با وجود مملو شدن بیمارستان‌ها از بیماران مبتلا به کرونا و هشدارهای مداوم و جدی مسئولان بهداشتی و درمانی خوزستان، همچنان شاهد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط بیشتر مردم و فعالیت همه مشاغل هستیم.

با این روند باید منتظر بمانیم و ببینیم کرونا کی ما را در اهواز به زانو در می‌آورد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان ها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • رعب و وحشت اهالی شهر مهستان از پرسه آزادانه سگ‌های ولگرد + فیلم