Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شانا _ گروه فیلم: عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپیلن از گازطبیعی در کشور با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن محصول نهایی پلی‌پروپیلن روز شنبه (18 بهمن ماه) با فرمان معاون اول رئیس جمهوری و حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه و جمعی از مقام‌های استانی و محلی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دریافت 49 MB

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده‌های نفتی هفته

خبرهای مربوط به پیشتازی ایران در افزایش تولید اوپک، افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس، تکمیل بیش از ۲۸ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ و فعال شدن ۶ درصد ظرفیت خالی تولید پتروشیمی‌ها را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

پیشتازی ایران در افزایش تولید اوپک: براساس گزارش ماه آوریل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ۱۳ عضو این سازمان طبق گزارش منابع ثانویه در ماه مارس (اسفند - فروردین) ۲۶ میلیون و ۶۰۴ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۳ هزار بشکه بیشتر از ۲۶ میلیون و ۶۰۱ هزار بشکه ماه فوریه است.

در این گزارش آمده است که ایران در ماه مارس (اسفند – فروردین) ۳ میلیون و ۱۸۸ بشکه نفت خام تولید کرده که ۲۸ هزار بشکه بیشتر از فوریه ۲۰۲۴ (بهمن - اسفند) بوده و به این ترتیب پیشتاز افزایش تولید در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شده است.

افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس: مسعود بیرانوند، معاون مدیر منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه چاه هندیجان ۹ یکی از چاه‌های افقی حفاری‌شده در میدان هندیجان منطقه نفتی بهرگان است، اعلام کرد: این چاه از ابتدای راه‌اندازی در سال ۱۳۹۰ و با وجود انجام عملیات اسیدکاری و فرازآوری با نیتروژن، تولید پایداری نداشته است و به‌دلیل افت فشار جریانی، چند بار چاه غیرعملیاتی می‌شد.

وی تصریح کرد: با انجام موفقیت‌آمیز پروژه فرازآوری چاه هندیجان ۹ که با استفاده از گاز حاصل از چاه هندیجان ۱۴ انجام شد، از اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ حدود یک هزار بشکه به تولید نفت این منطقه در خلیج فارس افزوده شد.

فعال شدن ۶ درصد ظرفیت خالی تولید پتروشیمی‌ها: بیژن چگنی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام خبر افزایش هفت درصدی تولید صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ گفت: ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها از ۲۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است. این شرکت با جدیت در حال برطرف کردن موانع تولید با همکاری یکپارچه همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

بی‌اثر کردن تحریم‌های تولید و فروش نفت: داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این هفته در نشست خبری با بیان اینکه دشمنان سعی کردند بازار جهانی نفت را برای ما محدود کنند، گفت: وزارت نفت توانسته در عمل اثر تحریم‌ها را در زمینه فروش و تولید نفت کم کند و آنچه تولید می‌کند از قبل بازارش مهیاست.

وی افزود: دولت سیزدهم تلاش کرد در ۲.۵ سال گذشته کشور را به ظرفیت‌های تولید و صادرات نفت پیش از تحریم‌ها نزدیک کند، امروز روزانه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی در کشور تولید می‌شود که در مقایسه با رقم روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نیمه نخست سال ۱۴۰۰، این روند نشان از تلاش دولت برای بازگرداندن ظرفیت‌های نفتی به پیش از تحریم دارد.

تکمیل بیش از ۲۸ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام صنعت نفت در سال ۱۴۰۲: جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با گفت که وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند.

دیگر اخبار: تحقق ۱۱۱ درصدی برنامه افزایش تولید نفت و گاز گچساران در سال ۱۴۰۲، اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری، امضای قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان و فروش نفت ایران در بالاترین سطح ۶ سال گذشته از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

پیشنهاد هفته: اگر می‌خواهید از تازه‌ترین وضع صادرات گاز ایران به دیگر کشورها باخبر شوید، این گزارش را بخوانید.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • حادثه در پتروشیمی رازی قربانی گرفت
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است