Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اینکه اعلام می‌شود ما در سطح بالایی از توفیقات علمی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی هستیم، باید آثارش در جامعه دیده شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی که صبح امروز ۲۶ بهمن ماه ۹۹ در محل دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به مجموعه فعالیت‌های اثرگذار دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، گفت: خوشبختانه امروز ما از جمله کشور‌های صاحب نام، صاحب موقعیت و صاحب مرتبه در حوزه پژوهش‌های علمی در سطح جهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس رتبه‌بندی‌های سالیانه صورت گرفته در خصوص عملکرد مراکز علمی کشور‌های مختلف، کشور ما از جایگاه خوبی برخوردار بوده و خوشبختانه شاهد حضور تعداد قابل توجهی از اساتید ایرانی در میان چهره‌های شناخته شده و تأثیرگذار علمی جهان هستیم که این یکی از دستاورد‌های قابل تأمل و مهم آموزش عالی کشور طی ۴۲ سال بالندگی پس از پیروزی انقلاب به شمار می‌رود.

غلامی با بیان اینکه امروز، رویکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور، به سمت جامعه محوری در حرکت است، بیان کرد: این انتظاری بجاست که مراکز علمی ما توان تأثیرگذاری بر جامعه داشته باشند و این تأثیر را به عینه نشان دهند.

وی تصریح کرد: اینکه اعلام می‌شود ما در سطح بالایی از توفیقات علمی در مراکز دانشگاهی و پژوهشی هستیم، باید آثارش در جامعه دیده شود و این رویکردی است که قریب به اتفاق دانشگاه‌های کشور در مسیرآن در حرکت هستند؛ البته مهم است که برای دستیابی به موفقیت در این راه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ضرورتاً باید برای خود مأموریت تعریف کنند و برای حضور خود در هر نقطه از کشور دلیل و برای تحقق اهداف، برنامه داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: خوشبختانه امروز می‌بینیم که دانش‌آموختگان و اساتیدی که روز‌به‌روز تعدادشان رو به فزونی است، در قالب مراکز رشد، مراکز شتاب دهنده، واحد‌های فناور، پارک‌های علم و فناوری در حال سرعت بخشیدن به حرکت در مسیر دانشگاه جامعه محور هستند.

وی از تعریف یک برنامه معین و دقیق، به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی برای شتاب دادن به شکل گیری دانشگاه‌های جامعه محور یاد کرد و افزود: علاوه بر این پیشبرد چنین برنامه‌ای، هم انگیزه و اراده محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی، و هم حمایت‌های ملی را می‌طلبد.

غلامی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به هدفمند شدن پژوهش‌ها در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: ان شاءالله اساتید ما در کنار فعالیت‌های علمی برتر، با تشکیل گروه‌های پژوهشی هدفمند و برنامه‌محور، به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه حرکت کنند و ما نیز در سطح کلان ملی تلاش کنیم تا حمایت‌ها و توجه به این ظرفیت‌های گرانقدر، روز‌به‌روز پررنگ‌تر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منصور غلامی علامه طباطبایی وزارت علوم ماموریت گرایی دانشگاه ها دانشگاهی و پژوهشی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: فلسفه اصلی دانشگاه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، باید مدیران منابع لازم را برای این مهم مهیا کنند و برنامه‌ها بر اساس تمرکز بر نقاط ضعف و قدرت و ظرفیت‌های موجود هدفمند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در سالیان اخیر دچار کمبود دانشجو و درآمد شده‌اند با توجه به منابع محدود شهریه‌ای باید تلاش شود از منابع غیرشهریه‌ای برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم و مزایای همکاران را به موقع پرداخت کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی را بر مبنای برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه با جدیت بیشتری در راستای پایدار کردن منابع درآمدی پیش می‌بریم و با احیا کردن مراکز تحقیقاتی، تالار، هتل و کلینیک حقوقی شتاب لازم را در این راستا ایجاد می‌کنیم.

افشاری بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها حداقل یک محصول را تولید کرده و با توجه به شعار سال و کمک همکاران با ورود به بخش تولید بخشی از منابع غیر شهریه‌ای را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی