Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:43:48 GMT

قرآن حتی توهین به دشمنان خداوند را ممنوع کرده‌است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۰۵۳۴

قرآن حتی توهین به دشمنان خداوند را ممنوع کرده‌است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: نقد کردن مسئولان توسط مردم یک حق طبیعی برای آنان است ولی این حق نباید تبدیل به توهین شود.

وی اظهار داشت: بدون شک چنانچه فضا برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان وجود داشت شاید چنین صحنه‎‌ای در راهمپیایی ۲۲ بهمن امسال رقم نمی‌‏خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی افزود: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند کارساز و کارآمد باشد ولی عده‌‎ای دوست ندارند این فریضه به جایگاه اصلی خود برسد و تمایل دارند تا در فضای حداقلی خودش باقی بماند.

میرزایی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم زنده نیست چون معنی آن را نمی‌‎دانند و چنانچه تبیین و تشریح شود برای عموم مردم بسیار کارآمد و کارساز خواهد بود.

وی گفت: عالی‌ترین درجه امر به معروف و نهی از منکر از سمت مردم به مسئولان است که خبرنگاران نیز در این جایگاه ارزشمند قرار دارند و در این بخش با انعکاس مشکلات جامعه و یا تمجید از رویدادهای ارزشمند این فریضه را جامه عمل می‌پوشانند.

میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بزرگ‌ترین منکرها نیز پاسخ داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند بزرگ‌ترین نوع منکر گلوگاه‌های فساد است که این مهم می‌تواند در بخش‌های مختلفی بروز و ظهور داشته باشد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر امکان حمایت از عادل فردوسی پور به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر در حوزه ورزش فوتبال گفت: در این زمینه چنانچه در قالب گروه‌های تخصصی، گروهی ورزشی تشکیل و فعالیت وی پیرامون آمر به معروف بودن و ناهی از منکر را تایید کند ستاد مرکزی حمایت لازم را از این مجری تلویزیونی برای تداوم فعالیت رسانه‌ای اعلام خواهد کرد.

 میرزایی درباره توسعه شورای امربه معروف و نهی از منکر اظهارداشت: تا ۲ سال پیش این شورا تنها در ۶۰ درصد دستگاه‌‎های کشور تشکیل شده بود اما اکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده‌است.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: این شورا اکنون با سه رویکرد قابلیت امر به معروف و نهی از منکر مردم به دستگاه‎‌ها، کارکنان دستگاه‌ها نسبت به یکدیگر و همچنین کارکنان دستگاه نسبت به مافوق آنها فعالیت دارد.

وی بیان کرد: در خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز چابک سازی لازم صورت گرفته و شمار معاونت‏‎‌های آن از ۶ به سه دستگاه کاهش یافته است.

میرزایی ادامه داد: سه معاونت ستاد یاد شده اکنون شامل اجتماعی و مطالبه گری، فرهنگ و رسانه و پشتیبانی (معاونت داخلی) است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ه‎ای که مابین ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قوه قضاییه منعقد شده این قوه ملزم به گرفتن وکیل رایگان برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

میرزایی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه یاد شده تاکنون برای ۴۰۰ تن از آمران کشور به صورت رایگان از قوه قضاییه وکیلانی برای انجام کار قضایی آنها بکارگیری شده‌است.

وی با اشاره به تشکیل گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در سال جاری یکهزار و ۳۰۰ گروه تخصصی در این بخش تشکیل شده و پیش بینی می‌شود برای سال آینده شمار آنها به ۱۰ هزار گروه برسد که در ۱۶ عرصه مختلف قابلیت فعالیت دارند.

برچسب‌ها بوشهر امر به معروف و نهی از منکر 22 بهمن توهین به رییس جمهوری راهپیمایی ۲۲ بهمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر امر به معروف و نهی از منکر 22 بهمن بوشهر امر به معروف و نهی از منکر 22 بهمن توهین به رییس جمهوری راهپیمایی ۲۲ بهمن اخبار کنکور ستاد امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ قره‌داغی: کسی که در کنار دشمنان بأیستد با همانها محشور خواهد شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، قره‌داغی در این پیام نوشت: نصيحت خالصانه خود را خطاب به رهبران امت اسلامی و عربی می‌گویم و آن را در 2 مورد خلاصه می‌کنم؛ نخست، این که حمایت از مسئله فلسطین و اسرا و دفاع از مظلومان غزه افتخاری بزرگ از نظر دین، مسائل ملی، انسانی، و نسل‌های بعدی است و هر کسی که از این مسئله دور بماند نه تنها از این افتخار محروم شده بلکه به دلیل خیانت به سرزمین مقدس مستحق عذاب الهی است.  اما هر کسی که در کنار دشمن بأیستد، طبق آنچه که در قرآن آمده، یکی از آنها شده و با همان‌ها محشور خواهد شد و فرشتگان، امت، و نسل‌های بعدی او را نفرین خواهند کرد. 
  رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان  ادامه داد: خداوند فرموده است:  يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (51) المائدة ..
خداوند همچنین خطاب به کسانی که ادعا کرده که دلیلشان ترس است، می‌فرماید:  فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ ۚ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنفُسِهِمْ نَادِمِينَ.
خداوند در پاسخ به کسانی‌که به بهانه منافع پیرو ستمگران اشغالگر هستند، می‌فرماید: الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا (139) 
وی افزود: به همین دلیل، به رهبران امت اسلامی و به ویژه رهبران عرب توصیه می‌کنم که مسئله نخست خود را برعهده بگیرند و آن را به دیگران نسپارند؛ زیرا ایستادن برخی رهبران عرب در کنار دشمنی که قبله نخست آنها را اشغال کرده و در حال نسل‌کشی برادرانشان در غزه است و همه امور مورد نیاز زندگی آنها را ویران کرده؛ برخلاف دین، عقل، سرشت و فطرت انسانی است.
  وی تأکید کرد: ای رهبران عرب، حتی اگر ملاحظاتی درخصوص حماس و دیگر گروه‌ها دارید، این ملاحظات ایستادن شما در کنار جنایتکاران اشغالگر و مشارکت در این جنایات را توجیه نمی‌کند؛ این ملاحظات همچنین نمی‌تواند توجیهی برای سکوت شما باشد، زیرا طبق اصول اسلامی، ملی و فطرت انسانی حمایت و دفاع از آنها مسئله‌ای واجب است.
  قره‌داغی ادامه داد: حقیقت و واقعیت این است که حماس و دیگر گروه‌های مجاهد از زمان تأسیس تا کنون دخالتی در امور هیچ کشوری نکرده‌اند و در هیچ کشوری -حتی کشورهای حامی رژیم اشغالگر- دست به اقدام خشونت آمیز نزده‌اند؛ بلکه همه انرژی خود را برای جنگ با دشمن و دفاع از سرزمین اسلام و مسلمانان و اعراب به کار گرفته‌اند، کاری که طبق همه ادیان آسمانی و قوانین بین‌المللی حقی مشروع است. 
  قره‌داغی خاطرنشان کرد: مورد دوم این است که حافظه امت نه پاک می‌شود و فراموش نمی‌کند و هیچگاه دچار اشتباه و تحریف نمی‌شود و تلاش‌های رسانه‌ها و مگس‌های فضای مجازی در این زمینه بی‌تأثیر خواهد بود؛ زیرا امت هیچگاه کسی را که از دشمن به صورت مادی و معنوی حمایت می‌کند، با کسی که از مسجد الاقصی، قدس و ملت فلسطین و به ویژه مردم غزه حمایت می‌کند، برابر نمی‌داند. 
  وی در پایان نوشت: در محضر خداوند تقوا پیشه کنید و در برابر ملت خود، تاریخ و نسل‌های آتی مسئولیت‌پذیر باشید، چرا که شما را با کارهایتان -چه خوب باشد و یا بد- همانطور که بودید، یاد خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • شیخ قره‌داغی: کسی که در کنار دشمنان بأیستد با همانها محشور خواهد شد
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان