Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@09:11:37 GMT

ایران امیدوار به خرید تسلیحات از روسیه است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۰۸۳۳

ایران امیدوار به خرید تسلیحات از روسیه است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، از امیدواری ایران برای خرید تسلیحات روسی با هدف تامین امنیت منطقه خبر داد.

وی در این باره افزود: ما با روسیه همکاری نظامی داریم و با لغو تحریم تسلیحاتی ایران؛ روسیه یکی از کشورهایی است که می توانیم از آن سلاح خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، می توانیم با روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه همکاری داشته باشیم.

خاجی همچنین یادآوری کرد مادامی که ایران تحت تحریم های سازمان ملل حق خرید تسلیحات را نداشت، همسایگانش با صرف میلیاردها دلار، منطقه را به یک انبار تسلیحاتی تبدیل کردند.

اظهارات این دیپلمات ایرانی در حالی ایراد شد که پیشتر «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران، به اسپوتنیک گفته بود که پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر ۲۰۲۰، این کشور خواستار خرید تسلیحات نظامی از روسیه است.

وی همچنین گفته بود که همکاری نظامی–فنی با ایران کاملاً با قوانین فدراسیون روسیه همخوان است و این قراردادها با رعایت تعهدات بین‌المللی روسیه و در چارچوب رژیم عدم اشاعه اجرایی می شود.

پربیننده ترین واکنش جوبایدن به به تبرئه ترامپ برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته خسارات ایران در برجام یک بحث جدی است اولین استعفای دولت بایدن رقم خورد نماینده نتانیاهو برای مذاکرات برجامی تعیین شد!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه تسلیحات خرید تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از بهبود مواضع نیروهای این کشور در منطقه دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه کنترل روستای نوومیکایلووکا در جمهوری دونتسک را به دست گرفته اند.

وزارت دفاع در بیانیه امروز خود اعلام کرد در نتیجه اقدامات موفقیت آمیز، واحدهای نظامی روسیه در دونتسک، وضعیت تاکتیکی نیروهای روسیه در این منطقه بهبود یافت.

بنا به این بیانیه، نیروهای روسیه در این منطقه سه حمله نظامیان اوکراینی را دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه ارتش اوکراین تا ۴۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه هم در بیانیه ای اعلام کرد که یگان های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

کد خبر 6085795

دیگر خبرها

  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • سپاه در عملیات وعده صادق از تسلیحات دهه ۸۰ استفاده کرد
  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه