Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@22:47:48 GMT

فایده تغییر دامنه نوسان قیمت سهام

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۱۲۳۲

‍‍‍‍‍‍

کارشناس بازار سرمایه: دامنه نوسان نا متقارن یک سیاست ضروری کوتاه مدت برای حفظ سرمایه گذاران خرد در بورس است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  برنامه ۱۸:۳۰ در ۲۶ بهمن به موضوع تاثیر تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام بر بازار سرمایه اختصاص داشت و بهروز خدارحمی، کارشناس بازار سرمایه با حضور در این برنامه درباره تصمیم شورای عالی بورس بر تغییر دامنه نوسان معاملات سهام در بورس گفت:منظور از دامنه نوسان سقف کاهش و یا افزایش قیمت سهام در یک روز است؛ که تا کنون این میزان مثبت یا منفی ۵ درصد بود؛ که فعلا تا پایان سال سقف کاهش به ۲ درصد و سقف افزایش به ۶ درصد تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: سهامداران جدید باید بدانند نوسان قیمت پدیده‌ای بد نیست، بلکه آنچه بد است نقد شوندگی پایین یک سهم  است و به عبارت دیگر میزان نقد شوندگی یک سهم شاخص اصلی برای سهامدارن حرفه‌ای است.   خدارحمی درباره دلیل تصمیم شورای عالی بورس بر تغییر دامنه نوسان معاملات بازار سرمایه گفت: تازمانی که این فرهنگ که نقد شوندگی اولویت مردم باشد، ایجاد شود، شورای بورس برای کاهش نگرانی سهامداران جدید تصمیم به تغییر دامنه نوسان گرفت.

وی تاکید کرد: مردم باید بر اساس ارزندگی سهم و نه بر اساس جو روانی و رفتار هیجانی حاکم بر بازار بورس، اقدام به خرید کنند.

 این کارشناس با اشاره به حساس بودن بازار سرمایه به اخبار گفت: مسئولان مربوط از گفتن حرف‌های نسنجیده بپرهیزند تا شاهد ایجاد جو هیجانی در بورس نباشیم. همچنین دولت هم لازم است برنامه خود را در یکی دو سال آینده اعلام کند تا آرامش بر بازار سرمایه حاکم شود.

جواد عشقی‌نژاد - کارشناس بازار سرمایه که به صورت ارتباط اینترنتی در این گفتگو حضور داشت : در یک اقتصاد توسعه یافته مردم باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند. این دامنه نوسان نا متقارن یک سیاست ضروری کوتاه مدت برای حفظ سرمایه گذاران خرد در بورس است. امیدوارم به روزی برسیم که مانند بازار‌های بزرگ دنیا دامنه نوسان کاملا حذف شود.

وی درباره ضرورت اتخاذ سیاست‌های موقت حمایتی برای سرمایه‌های خرد گفت: سرمایه‌های خرد بسیار مهم هستند و همیشه به اقتصاد ما کمک کرده اند، پس باید ابتدا ابزار و ساختار مناسب برای جذب این سرمایه‌ها ایجاد کرد و سپس حمایت‌های لازم از آن انجام شود.   وی تاکید کرد: در بازار‌های بزرگ هم برای جلوگیری از زیان‌های هیجانی محدودیت دامنه نوسان ایجاد شده است.   مشروح این گفتگو را در ادامه مشاهده می کنید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس اوراق بهادار ، دامنه نوسان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار دامنه نوسان تغییر دامنه نوسان بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!