Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمید رضا دهنوی ظهر یکشنبه در نشست مشترک بررسی اقدامات انجام شده درچهارچوب کلان پروژه حق تقدم عابر پیاده که با حضور شهردار مشهد برگزار شد، گفت: باید طوری عمل کنیم که کلان پروژه حق تقدم عابر پیاده به مطالبه مردمی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: این مهم نیازبه جدیت پلیس راهور هم به صورت میدانی و هم با استفاده ازظرفیت های هوشمند موجود درمرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد و پلیس راهور و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب درایمن سازی گذرگاه‌های عابر پیاده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهنوی تصریح کرد: اکنون این امکان میسر است که از همین امروز به صورت اعمال جریمه از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و یا در ابتدا به صورت ارشادی و تذکربا ارسال پیامک به متخلفان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: همچنین همکارانم در پلیس راهور مشهد نیز می‌توانند با حضور میدانی در گذرگاه‌های عابر پیاده به رانندگان متخلفی که حق تقدم عابران پیاده را رعایت نمی‌کنند و یا روی خطوط توقف می‌کنند به صورت جدی تذکرداده و یا اقدام به اعمال قانون کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی، با بیان اینکه آمادگی داریم بحث اعمال قانون را تا پایان سال اجرایی کنیم، اظهارکرد: نکته دیگری که بسیار مهم است ادامه دار بودن پروژه حق تقدم عابر پیاده از سوی شهرداری در سال آینده در چهار بخش ایمن سازی، آشکار سازی، نگهداری از زیرساخت‌های آماده شده و فرهنگسازی است.

وی افزود: در بحث فرهنگ سازی تاکنون اقدامات خوبی از سوی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد انجام شده است، اما معتقدیم هنوز جای کار زیادی برای فرهنگسازی وجود دارد.
دهنوی اضافه کرد: وقتی مردم ببینند پلیس در اجرای کلان پروژه حق تقدم عابر پیاده جدیت دارد فرهنگسازی ها نیز تأثیر گذار خواهد بود.

کاهش ۳۱ درصدی مصدومان نسبت به سال گذشته

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده گفت: خوشبختانه در همین مدت کوتاه اجرای این طرح تأثیر خوبی در کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در حوزه عابران پیاده داشته است به گونه‌ای که طبق آمار در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال فوتی‌های تصادفات عابر پیاده ۲۰ درصد و مصدومان ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: این طرح اکنون گستره‌ای فراتر از مشهد پیدا کرده و به عنوان یک الگو به راهور کشور ارائه و با استقبال روبرو شده است.

کد خبر 5147037

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد رئیس پلیس راهور ناجا سانحه تصادف حادثه رانندگی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا آمار کرونا عکس استانها مجلس شورای اسلامی پروژه حق تقدم عابر پیاده پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با اشاره به اینکه یک سوم تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان، عابران پیاده هستند؛ فرهنگ سازی و ارتقاء رفتار ترافیکی عابران پیاده را یکی از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بیشترین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای استان را عابران پیاده رقم می‌زنند که سالانه تعداد زیادی از عابران به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می‌کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفاً رانندگان باید در هنگام تردد، حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس‌پرتی راننده شده و این حواس‌پرتی می‌تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

رئیس پلیس راهور استان کردستان خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعاً این آمار، افزایش خواهد داشت.

همتی‌زاده به عابران پیاده توصیه کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و حواسشان به ملزومات عبور از خیابان باشد و خوب ببینند و خوب دیده شوند.

وی پرهیز از عجله و شتاب و خودداری از انجام حرکات غیرقابل پیش بینی، عبور از محل‌های مجاز مانند پل‌های عابر پیاده و خط کشی‌ها، پیاده شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در طول خیابان را از مهمترین وظایف عابران پیاده در رفتار ترافیکی برشمرد.

رئیس پلیس راهور کردستان تصریح کرد: رفتار غیرمنصفانه برخی اصناف در قرار دادن پایه و میز فروش کالا در جلو مغازه و پیاده‌رو برای تبلیغ و فروش، باعث تغییر مسیر حرکتی عابران به داخل خیابان شده که این نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکات توجه جدی شود.

سرهنگ همتی زاده از دستگاه‌های مسئول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت‌های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل‌های عبور عابران پیاده کمک کنند.

کد خبر 745279

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده (فیلم)
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • فیلم/ آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده!
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند