Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، غریب آبادی با اشاره به اینکه حفاظت از اطلاعات محرمانه در مباحث مربوط به مقررات داخلی آژانس، از مدت ها قبل به عنوان یک مسئله اساسی مطرح بوده است، گفت: با این وجود، علیرغم مقررات هنجاری موجود، نشت یا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه آژانس در دو دهه گذشته، چالشی اساسی در روابط میان آژانس و جمهوری اسلامی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: طی دو دهه گذشته، نگرانی های ایران در مورد عدم اجرای مناسب تعهدات مربوط به محرمانگی، به طور مکرر یادآوری شده اند که هنوز بطور مناسبی مورد رسیدگی واقع نشده اند. به اینکه نشت اطلاعات به رسانه ها عموما از سوی کشورها انجام می شود، اما بدون شک، آژانس مسئول حفظ و حراست از اطلاعات محرمانه است و باید سیاست ها، طرح ها و فرآیندهای لازم را برای رفع نگرانی ها وضع نماید یا در وضعیت موجود تجدیدنظر نماید.

غریب آبادی افزود: به دلیل دامنه وسیع فعالیت های هسته ای ایران در حوزه های مختلف و فعالیت های راستی آزمایی گسترده آژانس در ایران و همچنین گزارش های تفصیلی تهیه شده توسط آژانس در مورد نتایج فعالیت های راستی آزمایی، افشای اطلاعات محرمانه پادمانی خسارت های تجاری، فناوری، و صنعتی به بار می آورد و تهدیدات امنیتی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

نماینده دائم کشورمان درخصوص محتوای نامه ایران به آژانس گفت: در این نامه با احصای مسئولیت های حقوقی آژانس برای حفاظت از اطلاعات محرمانه بر طبق اسناد مختلف (اساسنامه آژانس، موافقتنامه جامع پادمان، پروتکل الحاقی، برجام،  مصوبات کنفرانس عمومی و شورای حکام و کنفرانس های بازنگری ان.پی.تی، و آیین نامه ها و مقررات مربوط به کارکنان آژانس)، زمینه های نگرانی ایران در شش حوزه تشریح شده اند:

درج اطلاعات تفصیلی و جزئی غیرضروری در گزارش های مدیرکل.

 شیوه انتشار و توزیع گزارش های مدیرکل از طریق وب‌سایت داخلی آژانس.

معافیت کشورهای عضو از مسئولیت حفاظت از اطلاعات محرمانه درصورت دسترسی به چنین اطلاعاتی از کشور عضو دیگر.

در دسترس عموم قرار دادن گزارشات مدیرکل آژانس متعاقب تصمیمات شورای حکام و بدون در نظر گرفتن رضایت ایران.

 روش نامناسب اطلاع رسانی به شورای امنیت سازمان ملل توسط دبیرخانه آژانس در مورد گزارش های مربوط به نظارت و راستی آزمایی اجرای برجام و نحوه برخورد با چنین اطلاعاتی توسط شورای امنیت از منظر اصل محرمانگی.

 عدم نظارت لازم بر کارکنان سابق آژانس.

این دیپلمات ارشد کشورمان، ادامه داد: در این نامه همچنین سیزده راهکار به منظور رفع چالش های موجود در  زمینه حفاظت از اطلاعات محرمانه، پیشنهاد شد.

کد خبر 585005 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاظم غریب آبادی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی کاظم غریب آبادی حفاظت از اطلاعات محرمانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوایل امروز جمعه رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده مقابله و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد، صدا‌هایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویداد‌ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: «رافائل گروسی» رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

روزگذشته، سردار سرتیپ پاسدار «احمد حق‌طلب» فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای ایران هشدار داد:  اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای  کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند