Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس  نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد  گفت: اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس امروز عصر (یکشنبه 26 بهمن) از زندان بزرگ تهران بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات زندانیان،کارمندان و مسئولان این زندان قرار گرفتند.

وی افزود: در گفت‌وگوهایی که اعضای کمیسیون با زندانیان این زندان داشتند محبوسین از عدم ارتباط مستمر و به موقع‌شان با دادیاران و قضاتی که پرونده‌های آنها را در دست دارند گله‌مند بودند و مشکل عمده آنها این موضوع بود و خواستار ارتباط بیشتر با دادیاران و قضات‌شان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت:‌ همچنین در ارتباط با کارمندان زندان از حقوق پایین خود گله‌مند و خواستار اعمال قانون تسری فوق‌العاده شغل در مورد کارمندان زندان بودند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: در مورد مسئولان زندان هم این مسئولان عنوان می‌کردند که تجهیزات امنیتی و همچنین رفاهی به اندازه کافی در اختیار ندارند و از این حیث با محدودیت‌هایی مواجه‌اند. 

وی افزود: همچنین مسئولان زندان می‌گفتند بعضاً‌ به واسطه شرایط خاصی که پیش می‌آید بیشتر از ظرفیت زندان افرادی برای حبس به زندان فرستاده می‌شوند که این خود مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مسئولان زندان عنوان می‌کردند که زندانیان به دلایل شرایط خاص روحی و روانی که دارند بعضاً پیش می‌آید که به ساختمان زندان آسیب می‌زنند و علاوه بر بحث ساخت و جایگزینی زندان موضوع بازسازی زندان‌ها نیز مسئله‌ای است که باید مدنظر قرار گیرد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور قانون مجازات جایگزین حبس به درستی انجام نمی‌شود ما در بازدید با زندانیانی مواجه شدیم که یکی پزشک و دیگری داروساز بود و به دلیل تخلفی که مرتکب شده بودند در حبس به سر می‌بردند.

وی افزود: اگر قانون جایگزین مجازات حبس به درستی انجام شود به جای اینکه یک داروساز و یا یک پزشک در یک مدت معین در حبس باشند می تواند از خدمات وی در طول این مدت به صورت رایگان به نفع مردم استفاده کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون اصل 90 مجلس موضوع اجرای قانون مجازات را به طور جد مورد پیگیری خواهیم داد.

کد خبر 585020 برچسب‌ها زندان مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زندان مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل 90 مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت) با رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

نمایندگان موادی از این طرح که شامل ماده ۶ و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده ۲ (الف) مواد ۴۶ تا ۵۱ فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد ۴۶ تا ۸۰ به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.

بند‌های (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۳ اصلاح شد، همچنین بند‌های (خ) و (ت) ماده ۳ تبصره (۴) و ماده ۵ اصلاح شدند.

در بند (الف) ماده ۷ موضوع اصلاح ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.

بند (ب) ماده ۷ و تبصره آن اصلاح گردید و یک سند به عنوان بند (پ) و ۳ تبصره به عنوان یک تا ۳ به این ماده الحاق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه