Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد، اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک از ابتدای سال آینده، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، قیمت منطقی مرغ چقدر است؟، اقتصاد روسیه تا آخر امسال به سطح قبل از پاندمی برمی‌گردد و تخفیف فولکس به هندی‌ها را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس از تقدیم لایحه اصلاحیه کلیات بودجه سال 1400 کل کشور از سوی دولت به مجلس خبر داد. وی تاکید کرد: روز سه شنبه (28 بهمن ماه) این اصلاحیه بودجه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک از ابتدای سال آینده

قائم‌ مقام بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال آینده، صدور، ثبت و انتقال چک های جدید باید در سامانه صیاد انجام شود، گفت: دریافت کنندگان چک نیز باید اطلاعات را در سامانه صیاد تطابق دهند و نسبت به تأیید آن اقدام کنند. اکبر کمیجانی به شرایط ویژه ای که اقتصاد کشور با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های ظالمانه مواجه شده بود، اشاره کرد و گفت: از یک سو اقتصاد کشور به واسطه کاهش صادرات نفت و کاهش دسترسی به منابع ارزی، تحریم های بانکی و سخت تر شدن تجارت خارجی و همچنین تقویت انتظارات منفی نسبت به جریان درآمدهای ارزی با شوک ارزی و تورمی مواجه شد و از سوی دیگر با توجه به وابستگی بودجه دولت به نفت و کاهش صادرات و وصولی‌های حاصل از صادرات نفت، تأمین منابع لازم جهت پوشش هزینه‌های بودجه دولت نیز با مشکل جدی روبرو شد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۰۹ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۸ درصد معادل ۶۹ هزار و ۹۰۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۷۴ هزار و ۹۸۵ تومان رسیده است.

سهام عدالت متوفیان از مالیات معاف است

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سهام عدالت به عنوان دارایی‌های ماترک متوفیان معاف از مالیات است. امیدعلی پارسا افزود: براساس تبصره ۳ ماده ۲ این ابلاغیه، سهام عدالت به عنوان دارایی‌های ماترک متوفیان تا تاریخ ۱/ ۵/ ۱۳۹۹، معاف از مالیات موضوع بند ۱ ماده ۱۷ و ماده ۱۴۳ و ماده ۱۴۳ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم است.

قیمت منطقی مرغ چقدر است؟

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت منطقی مرغ حداکثر باید ۲۵ هزار تومان باشد، گفت: عده ای در بازار مرغ سودجویی می کنند.

بیتکوین صعودی شد+ قیمت

انتشار خبری از احتمال سرمایه گذاری یک بانک آمریکایی دیگر روی بیتکوین ارزش این ارز را صعودی کرد. به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، صندوق سرمایه گذاری بانک مورگان استنلی که ارزش دارایی های آن حدود ۱۵۰میلیارد دلار برآورد می شود از احتمال سرمایه گذاری این بانک بر روی ارز دیجیتالی بیتکوین خبر داده است. مورگان استنلی دومین بانک بزرگ آمریکایی پس از جی پی مورگان است که نسبت به سرمایه گذاری در بیتکوین ابراز علاقه کرد. هرچند هنوز بسیاری از فعالان مالی نسبت به نوسانات بسیار بالای ارزهای دیجیتالی انتقاد دارند اما روند ورود به این بازار اخیرا شدت یافته است.

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۸ هزار و ۸۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۱۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۰۶.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۸ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۱۰ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- ریپل

قیمت: ۰.۵۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۳.۰۹ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۰.۸۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۹.۲۱ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۲۷.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۴.۷۳ درصد افزایش

۷- بایننس کوین

قیمت: ۱۳۴.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰۰.۳۳ درصد افزایش

۸- لایت کوین

قیمت: ۲۱۷.۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۶.۸۵ درصد افزایش

۹- چین لینک

قیمت: ۳۳.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۲.۴۷ درصد افزایش

۱۰- بیتکوین کش

قیمت: ۶۸۸.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۵.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵۸.۷۲ درصد افزایش

واکنش سکه به افت دلار

سکه امامی دیروز در واکنش به منفی شدن روند دلار، در مسیر کاهشی قرار گرفت. ساعت ۳ بعدازظهر روز یکشنبه، سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به فروش می‌رفت که ۱۰هزار تومان کمتر از روز شنبه بود. سکه در تاریخ ۱۶ بهمن ماه در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت و طی ۱۰ روز توانست بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت برساند. روز یکشنبه برخی از معامله‌گران از خریدهای خود سودگیری کردند. در کنار این حباب قیمتی سکه به اندازه‌ای زیاد است که بدون کمک اونس طلا و دلار دشوار است که یک تنه راه افزایشی را طی کند.

با وجود تمام این دشواری‌ها گفته می‌شد که سکه پس از ساعت چهار بعدازظهر دیروز خود را در معاملات غیررسمی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی رساند. سکه در صورتی که بالای مرز ۱۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود، می‌تواند خریداران تازه‌ای برای ورود به بازار خود ترغیب کند. به نظر می‌رسد، تقاضای احتیاطی در هفته جاری تا حدی سعی کند که اثر کاهشی تعطیلات چینی را کاهش دهد. دلار هم گفته می‌شد که پس از ساعت چهار بعدازظهر کمی صعودی شد. ممکن است تقاضا پس از استراحت یک‌روزه در روز دوشنبه بار دیگر فعال‌تر شود. بیشتر فعالان باور دارند بازار تا سوم اسفندماه آبستن اتفاقات زیادی خواهد بود. /دنیای اقتصاد

ضرر ۵۳ هزار میلیارد تومانی خودرو‌های فرسوده به اقتصاد

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: با مبنای دلار ۲۳ هزار تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد و با توجه به اینکه هر خودروی فرسوده ۴.۱۳ لیتر مصرف بیشتری دارد و هر خودروی فرسوده روزانه نزدیک به ۵۰ هزار تومان برای دولت هزینه دارد برای سه میلیون خودروی فرسوده این رقم به ۱۴۸ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان در روز و ۵۳ هزار میلیارد تومان برای یک سال می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: دولت هر ماه به حدود ۶۰ میلیون نفر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی می‌دهد که مجموع آن برای ۱۲ ماه سال، حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان خواهد شد؛ بنابراین باتوجه به هزینه مصرف بنزین خودروهای فرسوده، میزان ریالی مصرفی ۲۰ هزار میلیارد تومان از یارانه‌ای که دولت به صورت نقدی می‌پردازد، بیشتر است.

فراخوان بنز برای ۱.۲۹ میلیون خودروی فروخته شده

رویترز: شرکت مرسدس بنز آمریکا، امروز اعلام کرد که 1.29 میلیون دستگاه خودروی تولیدی این شرکت با مدل 2016 را در بازار آمریکا به خاطر نقص فنی در نرم افزار خودروها فراخوان خواهد کرد. مشکل نرم افزار این خودروها این است که ممکن است در زمان وقوع حادثه، موقعیت مکانی خودروها را به صورت اشتباه نشان دهد. بنا به اعلام سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا از جمله مدل‌هایی که قرار است فراخوان شوند می‌توان به CLA, GLA, GLE, GLS, SLC  و سری‌های کلاس A, GT, C, E, S, G، SL تولیدی سال‌های 2016 تا 2021 اشاره کرد.

مرسدس بنز آلمان قصد دارد تا نرم افزار این خودروها را از طریق فراخوان به نمایندگی‌ها به روزرسانی کند. شرکت مرسدس بنز آمریکا امروز اعلام کرد که هنوز هیچ تلفات و یا جراحتی مرتبط با این نقص فنی به صورت مستند گزارش نشده است. مرسدس بنز اروپا در اکتبر سال 2019 تحقیقاتی را درباره عملکرد مکان یابی خودروها در بازار اروپا و بر اساس یک گزارش مربوط به گزارش بنز انجام داده است تا مشخص شود نرم افزارها در زمان وقوع حادثه موقعیت مکانی خودروها را به درستی نشان می‌داده‌اند یا اینکه در عملکرد خود نقص داشته‌اند. پس از یک دوره تحقیقات طولانی مدت مشخص شد که در برخی موارد خودروها در زمان وقوع حادثه موقعیت مکانی خود را به اشتباه نشان می‌داده‌اند.

تخفیف فولکس به هندی‌ها

نمایندگی‌های فولکس‌واگن در کشور هند مزایا و تخفیف‌هایی را برای ‌هاچ‌بک و ‌سدان‌های تجاری خود یعنی پولو و ونتو ارائه می‌دهند. مشتریان می‌توانند از این مزایا به‌صورت تخفیف شرکتی، جایزه مبادله‌ای و تخفیف نقدی بهره‌مند شوند. این‌ هاچ‌بک را می‌توان در ماه جاری با تخفیف ۲۰هزار روپیه‌ای و پاداش وفاداری و سود شرکت به ترتیب ۱۰هزار و ۱۵هزار روپیه خریداری کرد. همچنین پولو را می‌توان با دو گزینه موتور بنزینی شامل یک موتور ۰/ ۱ لیتری MPI و یک ۰/ ۱ لیتری TSI بنزین با جعبه دنده دستی و اتوماتیک تهیه کرد. همچنین مدل ونتو نیز با مزایای متعددی ارائه می‌شود. ونتو TSI‌های لاین پلاس با تخفیف ویژه در نمایشگاه سابق هند در دسترس است. ونتو مجهز به یک موتور ۰/ ۱ لیتری TSI است که قدرت ۱۰۹ اسب بخار و ۱۷۵نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گزینه‌های انتقال قدرت شامل جعبه دنده شش سرعته دستی و جعبه دنده اتوماتیک مبدل گشتاور شش سرعته است. فولکس واگن قصد دارد امسال قیمت بالایی را برای شاسی‌بلند ارائه و اواخر امسال شاسی‌بلند سایز متوسط، تایگون و فیس لیفت تیگوان را روانه بازار کند.

اقتصاد روسیه تا آخر امسال به سطح قبل از پاندمی برمی‌گردد

بانک مرکزی روسیه با اعلام اینکه عملکرد اقتصادی این کشور فراتر از انتظار بوده نرخ بهره خود را در ۴.۲۵ درصد ثابت نگاه داشت. الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، در اولین اجلاس هیأت‌مدیره این بانک در سال جاری گفت: اقتصاد روسیه با روند پایداری به ریکاوری خود ادامه داده است و با توجه به این روند مثبت بانک چشم‌انداز تولید ناخالص داخلی در سال جاری را بین ۳ تا ۴ درصد تخمین می‌زند. بانک مرکزی روسیه همچنین پیش‌بینی کرد نرخ تورم روسیه امسال بین ۳.۷ تا ۴.۲ درصد باقی بماند. به علاوه اقتصاد روسیه در اواخر امسال به سطح قبل از پاندمی خواهد رسید. این در حالی است که قبلاً پیش‌بینی شده بود این بازگشت تا اواسط ۲۰۲۲ طول بکشد. او ادامه داد: مهمترین عامل این بازگشت زودتر از موعد این است که در سال ۲۰۲۰ سقوط اقتصادی کمتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران احمد محمود الهیار ملکشاهی استیضاح ترامپ اسلام قلعه دلار اسقاط خودرو واکسیناسیون کرونا در ایران احمد محمود الهیار ملکشاهی استیضاح ترامپ اسلام قلعه هزار میلیارد تومان اقتصاد روسیه سرمایه گذاری سهام عدالت بانک مرکزی هزار تومان درصد کاهش مرسدس بنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کماکان صعودی ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، با انتظارات برای محدودتر شدن عرضه روسیه، برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش، به ۸۶ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با ۲۸ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته با یک دلار و ۳۲ سنت افزایش، بسته شدند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نفت خام از مسائل بخش عرضه و تداوم تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، حمایت یافته است.

سه منبع صنعتی آگاه روز دوشنبه اعلام کردند: دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، ۹.۵ میلیون بشکه در روز بود.

همزمان، حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاههای نفت روسیه ادامه دارد. پالایشگاه کویبیشف پس از آتش سوزی که در صبح روز شنبه روی داد، مجبور شد نیمی از ظرفیت تولید خود را متوقف کند.

بر اساس گزارش رویترز، والت چانسلر، استراتژیست انرژی در یادداشتی نوشت: در نشانه دیگری از محدود بودن عرضه نفت، ظرفیت تولید پالایشگاههای آمریکایی در هفته آینده به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت در حالی که عرضه داخلی، به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز محدود می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۷ فروردين
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو