Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:03:04 GMT

پیک جدید کرونا در برخی استان‌ها در حال شکل گیری است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۴۵۳۵

پیک جدید کرونا در برخی استان‌ها در حال شکل گیری است

دکتر احسان مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: شهرهایی در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، خراسان جنوبی و اصفهان در چند روز اخیر به رنگ نارنجی درآمده یعنی به وضعیت هشدار رسیده اند.
وی ادامه داد: گزارش های جدید نشان می دهد که از چند روز گذشته، پیک سوم اپیدمی در استان خوزستان آغاز شده و شاهد موارد بیشتر بیماران سرپایی و بستری در بعضی از شهرهای این استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ خاطرنشان کرد: این شهرها شامل اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون است و ۳۹ شهر هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کرونا همچنان در کمین است
مصطفوی ادامه داد: افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرها و استان های مختلف کشور گویای این است که نباید فکر کنیم  اپیدمی تمام شده و شرایط عادی است، ویروس از هر ساده انگاری نهایت استفاده را می‌ برد و شرایط شیوع آن باردیگر فراهم می شود.
وی تصریح کرد: همچنان به نظر می رسد شهرهایی که رنگ بندی آنها به سمت حادتر شدن تغییر یافته باید مراقبت ها را بیشتر از قبل کرده و سایر مناطق کشور هم پروتکل های بهداشتی را دقیق رعایت کنند.
وی باردیگر به مردم توصیه کرد که پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت و همچنان از حضور در تجمعات و مسافرت ها پرهیز کنند و تا آنجایی که امکان دارد ملاحظات بهداشت فردی اعم استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون را انجام دهند.
این اپیدمیولوژیست اظهار امیدواری کرد که با این مراقبت ها شاهد پیک جدیدی در کشور نباشیم و در کنار رعایت ها و شروع برنامه واکسیناسیون، این بیماری شرایط تثبیت شده مناسبی در کشور پیدا کند.

مصطفوی به روند بیماری کرونا در سه ماه اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: روند موارد بستری قطعی در ایران از نیمه آبان ماه تقریبا نزولی شده و حدود سه ماه است که ما پیک جدید در کشور نداشتیم.
وی افزود: روند مرگ هم وضعیتی مشابه بستری ها دارد و از اول آذر ماه تا امروز روند نزولی و بعد تثبیت شده ای را طی کرده و حدود یک ماه است که ثبات نسبی در گزارش موارد مرگ در کشور برقرار است.

به گزارش ایرنا، براساس اظهارات شب گذشته فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال حاضر ۱۰ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در حالت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

ورود و خروج به شهرهای قرمز  و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا سه بامداد در تمام شهرهای استان ممنوع اعلام شده است.

برچسب‌ها کرونا کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا محدودیت های کرونا کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، خاطرنشان کرد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تاثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • سه فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد