Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که شیوع ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان با سرعت گسترش پیدا می‌کند، بیمارستان‌های این کشور با کمبود شدید تجهیزات پزشکی و درمانی روبرو هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از هیل، رشد فزاینده تقاضا برای تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی موجب شده تا بیمارستان های سراسر ایالات متحده با کمبود شدید این تجهیزات روبرو شوند، آن هم در شرایطی که بحران شیوع ویروس کرونا همچنان یک معضل بزرگ برای سیستم بهداشت و درمان این کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، آمارهای شرکت پریمایر که به سیستم بهداشت و درمان آمریکا مشاوره می دهد، نشانگر این واقعیت است که مصرف تجهیزات بهداشتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا به بالاترین سطح خود از آغاز بحران کرونا در سال گذشته رسیده است.

چرا با وجود مرگ‌و‌میر بسیار بالای کرونا در آمریکا تعداد زیادی از مردم این کشور واکسن فایزر نزده‌اند؟!کرونا در آمریکا/ "آریزونا" هم به جمع 30 ایالت آلوده به کرونای انگلیسی پیوست

 

این آمارهای ماه می 2020 تا ژانویه 2021 میلادی از 50 مرکز بهداشت و درمان و بیمارستان در سراسر آمریکا جمع آوری شده است.

کمبود تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در آمریکا نخستین بار در مارس گذشته مشخص شد و مقام های بهداشت و درمان در چندین ایالت هشدار دادند که امکانات و تجهیزات بهداشتی و پزشکی کافی را برای محافظت نیروهای کادر بهداشتی و پرستاری در برابر ویروس کرونا را در اختیار ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  سعید جاودان سیرت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه یاسوج با اشاره به ضرورت تشکیل پرونده الکترونیکی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: توجه به ایجاد پرونده الکترونیک سبب پیش‌بینی به موقع بیماری‌ها، شناسایی و ارائه راهکار و درمان به موقع آنها خواهد شد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به روز شمار سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از رویکرد‌های مهم توجه به سلامت روان و جسم آحاد جامعه است. جاودان سیرت به تقویت بهداشت و تاب آور ساختن نظام سلامت در هنگام تهدیدات همچون کرونا که سبب عبور از مشکلات شد اشاره کرد و ادامه داد: شیوع بیماری‌های قابل پیشگیری، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و درمان با واکسن، بالارفتن نرخ چاقی، تهدیدات زیست محیطی بخشی از چالش‌ها است که راهکار‌های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاه از طریق ظرفیت سازی جامعه، تقویت سیستم‌های بهداشتی، مشارکت و همکاری بین بخشی و برون بخشی در نظام سلامت، توانمند سازی جامعه، افزایش سواد سلامت جامعه در مراکز بهداشت، خانه‌های بهداشت از طریق مسائل بروز، چاپ بنر و ترویج رفتار‌های بهداشتی، آمار و اطلاعات در حوزه بهداشت در حوزه واکسن، بهداشت مدارس، زنان باردار و... از جمله راهکار‌ها در این بخش است. دکتر جاودان سیرت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از سلامت جامعه را بر عهده دارد و ۷۵ درصد آن نیازمند همکاری‌های بین بخشی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادانه با اشاره به خدمات صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز گفت: در این مدت بیش از یک هزار و ۵۲۰ مورد انتقال بیمار و مراجعه به اورژانس صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز ۶۷ هزار و ۵۰۶ مراجعه، ویزیت، آزمایشگاه انجام و در بخش درمان نیز بیش از ۲۴ هزار خدمت به مراجعین سرپایی و بستری ارائه شد.
اقدامات به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالی که گذشت
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین به خدمات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت بالغ بر ۵۱۳ هزار و ۵۸۱ نفر به مراکز درمانی و سرپایی استان مراجعه نموده اند.
وی افزود: بیش از ۹۳۰ هزار مراجعه در حوزه بهداشت و ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ مورد در حوزه اورژانس ارائه خدمت ثبت شد.
وی در پایان تاکید کرد: در سال‌گذشته ۴۴ طرح، عمرانی بهداشتی و درمانی افتتاح، ۱۱ طرح کلنگ‌زنی شد همچنین ۲۸ طرح از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.  

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد