Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز آموزش مهارت جوار گارگاهی شرکت هفت الماس قزوین افزود: ایجاد ۲ هزار استاندارد آموزش مهارتی طی حدود یک سال در حالی رقم خورده که در ۴۰ سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزش مهارتی در کشور تدوین شده بود.

وی با بیان اینکه بخش اعظم آموزش های مهارتی باید از سوی صنایع و آموزشگاه های آزاد ارایه شوند ، افزود: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای پرداختن به وظایف حاکمیتی شامل تدوین استانداردهای آموزشی، آزمون و سنجش صلاحیت حرفه ای و اصالت بخشی به ارزش گواهینامه های مهارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد بستر های لازم از طریق شبکه مجازی برای آموزش دهی به فرزندان ، گفت: در شرایط امروز می توان اذعان کرد که شعار "هرخانه،یک کلاس" محقق شده و از این ظرفیت باید برای توانمندسازی و مهارت آموزی فرزندان خود استفاده کنیم.

هاشمی همچنین گفت: آمادگی خود را به وزارت آموزش و پرورش برای کمک به ایجاد ۲۰۰ رشته کار و دانش اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه امروز مفهوم سواد داشتن تغییر یافته و تنها به توانایی خواندن و نوشتن محدود نیست، افزود: امروز هر کس که دانش مهارتی و تخصص داشته و بتواند از طریق آن امورات زندگی خود را بگذراند با سواد است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بخش دیگری از صحبت های خود با تجلیل از صنعتگران که به چرخش چرخ های تولید،اشتغال و اقتصاد جامعه می پردازند، گفت: فعالان تولید امروز با کار خود در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها خدمت ارزشمندی را به جامعه ارایه می کنند که ستودنی است.

وی با بیان اینکه هر واحد تولیدی می تواند به یک آموزشگاه فنی و حرفه ای تبدیل شود،گفت: بهره وری و ارتقا در بنگاه های اقتصادی با توانمندسازی نیروی انسانی محقق می شود.

هاشمی با بیان اینکه دولت امروز علاوه بر تحریم ها با فشارها و عنادهای داخلی نیز روبرو است که شرایط را سخت تر کرده است، اظهار داشت: امروز باید بیش از هر زمان دیگری به منافع ملی فکر کنیم و دست از رقابت برگرفته از عناد برداریم و در موضع خدمت صادقانه قرار بگیریم و برای ساختن کشور با هم رقابت کنیم.

این مسوول گفت: باید با کوشش صنعتگران به نقطه ای برسیم که حاکمیت و جامعه به ارزش واقعی مهارت پی برده و از این اصل برای توسعه و تعالی کشور به شکل احسن استفاده شود.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان قزوین مهارت اموزی اشتغال پایدار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان قزوین مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان قزوین مهارت اموزی اشتغال پایدار اخبار کنکور فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۴ هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند. - اخبار استانها -

حسن کامرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است.

وی گفت: در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی