Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- زنگنه گفت: دوران مدرک گرایی در صنعت نفت تمام شده است و امروز با افراد زیادی مواجه هستیم که مدرک لیسانس و دکترای آن‌ها فرقی با هم ندارد.  بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم اعطای گواهی صلاحیت حرفه‌ای به استعداد‌های شناسایی شده در صنعت نفت گفت: توسعه، محصول انسان‌های توسعه یافته است. اگر انسان‌های توسعه نیافته نباشند، توسعه حاصل نمی‌شود،توسعه یک مفهوم جامع است که مسائل معنوی، اخلاقی و مادی زندگی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخلاق حرفه‌ای جزء لاینفک زندگی حرفه‌ای و در حال توسعه است.
او افزود: دوران مدرک گرایی در صنعت نفت تمام شده است و امروز با افراد زیادی مواجه هستیم که مدرک لیسانس و دکترای آن‌ها فرقی با هم ندارد. رانندگی هم، گواهی صلاحیت نیاز دارد.
او گفت: گاهی ممکن است اشتباهاتی کرده باشیم اما اگر فرآیند درست باشد، اشتباهات هم درون آن اصلاح می‌شود. هر کس پیش من می‌آید، می‌گوید فلانی پسر خوبی است، او را استخدام کنید؛ قرار نیست پسر‌ها و دختر‌های خوب را استخدام کنیم بلکه باید کار بلد باشند.
وزیر نفت افزود: روانشناسی نقش مهمی در مدیریت دارد، برخی مریض و هر روز مشغول جمع کردن مدرک علیه همکارانشان هستند. روانشناسی حتی در ازدواج هم نقش مهمی دارد، به خاطر همین طلاق‌ در جامعه زیاد شده است.
او گفت: از وقتی بحث روانشناسی در مرکز توسعه مدیریت مطرح شده، خیالمان راحت شده است، چون متاسفانه خیلی از افراد تعادل روانی ندارند.
زنگنه اظهار کرد: در برخی قسمت‌ها فکرش را هم نمی‌کردیم که آنقدر ضعیف باشیم، مشخص شد تقریبا ۸۰ درصد افراد اطلاعات اولیه برای شرکت در مناقصات را ندارند. ضعف ما این است که اختیارمان را به افرادی دادیم که خودشان هم نمی‌دانند چکار می‌کنند!
او تاکید کرد: طراحی گواهی نامه‌های تایید صلاحیت حرفه ای، یک تغییر پارادایم است. برخی افراد وقتی تایید نمی‌شوند، به مراجع سیاسی مراجعه می‌کنند در حالی که اگر واقعا توانا بودند، تایید می‌شدند.
وزیر نفت ادامه داد: تنوع گواهی نامه‌ها زیاد شده که اجرای آن‌ها به دست معاونت منابع انسانی است. انتخاب منشی و دستیار در دفاتر وزرا و مدیران ارشد نیز مسئله مهمی است. من یک دستیار ارشد انتخاب کردم که خیلی کمک کننده است.
او تصریح کرد: یک نفر باید باشد که تمام کار‌های مدیر را به او یادآوری کند، این دستیاران می‌توانند به اندازه یک معاون وزیر کارایی داشته باشند، به شرطی که آموزش هم دیده باشند.
وزیر نفت در انتها تاکید کرد: مرکز توسعه مدیریت نباید سیاسی باشد بلکه باید به جایی برسیم که افراد با صلاحیت حرفه‌ای بر سر کار بیایند. تلاش کردیم که جوانان بالا بیایند و راه درست آن دریافت گواهی‌های صلاحیت حرفه‌ای است.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صلاحیت حرفه ای وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس برای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن‌ها را شناسایی کنند.  

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان ۱ هزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف شد.

وی بیان داشت: متهمان، پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • توقیف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در استان های غربی
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد