Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا کاظمی گفت: یکی از عوامل موفقیت مدیران دارالقران ایجاد ارتباط با مدیران مدارس و والدین دانش آموزان است. اگر مدیر دارالقران نتواند با مدیران،افراد سرشناس ارتباط برقرار کند ناموفق است.

به گزارش برنا؛ آیین افتتاحیه پنجمین دوره دوسالانه توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور صبح امروز ۲۷ بهمن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: خوشحالم که در ایام پر خیر و برکت ماه رجب و روز شهادت امام هادی بزرگترین اجتماع قرآنی کشور شکل گرفته است.با وجود اینکه فعالیت در فضای مجازی دشوار است اما می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

او افزود: روسای ادارات در سطح استان‌ها، معاونان پرورشی و مسئولان دارالقران در این نشست حضور دارند.در این اقدام شاهد رونق و توسعه کمی و کیفی فعالیت های قرآنی و ۱۷ پایگاه قرآنی تشکیل شده است. برای تحقق این مهم شاهد اقدامات فراوان هستیم. امسال آموزش و پرورش در حوزه قرآن افتخار آفرین بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از راز و رمزهای موفقیت هر دستگاهی نیروی انسانی با انگیزه است. در این دوره به دنبال توانمند سازی نیروهای دارالقرآن ها هستیم. توجه به مدیران دارالقرآن ها و ایجاد انگیزه در بین فعالان این عرصه مهم است.

کاظمی افزود: انس و الفت با قرآن و خدمت در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است. تنها راه سعادت بشری قرآن و مسیر قرآن است. قرآن منشا خیر و برکت و شفای دردهای روحی و جسمی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید قدردان نعمت قرآن باشیم.تمامی فعالیتهای قرآنی مقدمه ای برای تمسک به قرآن است. این تمسک باید در ابعاد مختلف زندگی مورد نظر قرار گیرد. باید در دارالقرآن ها افرادی الگو و تراز تربیت کنیم .

کاظمی ادامه داد: دارالقرآن ها تنها پایگاه فعالیت آموزش و پرورش و کشور است. بزرگترین پایگاه فعالیت قرآنی در کشور دارالقران ها هستند.

به گفته او برنامه ریزی،سیاست گذاری و فعالیت در حوزه دارالقران از وظایف آموزش و پرورش است که توانمند سازی نیروی انسانی هم در دستور کار است. چالش های متعدد در مدارس وجود دارد اما دارالقران ها با چنین چالش های مواجه نیستند.

او انتخاب بهترین چهره قرآنی برای دارالقران ها یکی از وظایف مهم دانست و افزود: کاری که مدیران دارالقران باید لحاظ کنند این است که به دلیل تغییرات این محیط ، ۱۵ وظایف در فعالیت دارالقران باید مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال مدیران دارالقران ها باید از نیروی انسانی برخوردار استفاده کند. همچنین دارالقران ها مردم نهاد است و نقطه اتکای آن‌ فعالیتهای مردمی است و بتواند با ایجاد ارتباطات بتواند فعالیتهای مناسب را انجام دهد.

به گفته او بودجه های دولت برای فعالیت دارالقران کفایت می کند و باید برای کسب بودجه این نهادها اندیشه شود.

کاظمی ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت مدیران دارالقران ایجاد ارتباط با مدیران مدارس و والدین دانش آموزان است. اگر مدیر دارالقران نتواند با مدیران،افراد سرشناس ارتباط برقرار کند ناموفق است در این شبکه باید شبکه ارتباطی ایجاد کرد تا فعالیت دارالقران ها به کف مدارس منتقل شود .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز ذایقه های دانش آموزان تغییر کرده است. نیازمند توجه به تنوع پذیری فعالیتهای قرآنی هستیم.

به گفته او باید روانخوانی، حفظ ترتیلی و ... ایجاد شود. در ضمن باید در آموزش قرآن جذابت و خلاقیت وجود داشته باشد. هرچقدر بتوان ظرفیت های اردویی ، فیلمهای قرآنی و جشنواره های قرآنی و بازدیدهای قرآنی را توسعه داد.

او افزود : نقش پذیری دانش آموزان از اهمیت برخوردار است. هرچقدر میدان نقش پذیری دانش آموزان افزایش یابد از اهمیت برخوردار است و باید مدنظر تصمیمگیری باشد.

کاظمی ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی از حافظان،فعالان این عرصه و ... وجود داشته باشد.

به گفته او مدیران دارالقران باید بتواند برنامه دقیق و راهبری در دو تا سه سال تهییه کند. این چشم انداز آینده روشن و مسلم را ترسیم و به دنبال اهداف باشد. بی شک این دوره می‌تواند توانمندی های فراوان برای دانش آموزان به دنبال دارد. بنده هنوز اطمینان ندارم که در دارالقران ها دانش آموزان در سرفصلهای معین به فعالیت پرداخته و در پایان دوره مدرک کسب می کنند.

او افزود: فعالیتها در زمینه حفظ،روانخوانی،روخوانی و ...برگزار می شود.

همچنین محمد مسیب زاده مدیرکل محترم قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این نشست از حمایت های وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: این دوره در تالار فرهنگ برگزار می شود.

او افزود: نباید تاثیر نیروی انسانی را فراموش کرد. فعالیت مسئولان دارالقران را نباید فراموش کرد این افراد از نزدیک با دانش آموزان در ارتباط هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دارالقرآن معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدیران دارالقران آموزش و پرورش دارالقرآن ها ایجاد ارتباط دارالقران ها نیروی انسانی دانش آموزان گفته او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارزش گذاری جایگاه معلمان در جامعه را در واقع ارج نهادن به مقام بالای علم، آگاهی، بصیرت و معرفت دانست و مردمی سازی و مشارکت پررنگ مردم در برنامه‌های هفته معلم را مساوی با نهادینه کردن ارزش علم و دانش در وجود دانش آموزان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند و دانش آموزان مشارکت کنند، برنامه‌ها جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و این کار به آنها احساس هویت می‌دهد بنابراین باید سعی شود در برگزاری برنامه‌ها از شکل رسمی و اداری که مردم و دانش آموزان فقط در آنها تماشاگرند، پرهیز شود.

صحرایی از رسانه‌های استان خواست یک موج رسانه ایی در سطح جامعه نسبت به گرامی داشت جایگاه واقعی و مقام معلم راه اندازی کنند؛ مانند پویش اگر بخواهید از معلم خود تشکر کنید چطور این کار انجام می‌دهید یا چه چیزی به او می‌گویید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چارچوب برگزاری امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و راحتر و بدون دغدغه این آزمون برای دانش آموزان تلاش کنند.

صحرایی با اشاره به برخی از مشکلات مدارس شهر کرمانشاه مانند فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک‌های تازه ساز؛ ایجاد فضای آموزشی به اندازی کافی قبل از ایجاد شهرک‌ها را مورد تاکید قرار داد و همچنین از شهرداری، فرمانداری و آموزش و پرورش استان خواست گام به گام مسائل و کمبود فضای آموزشی در برخی محلات رفع کنند.

تجلیل از معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه به تشریح برنامه‌های هفته معلم استان پرداخت گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تجلیل از معلمان نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشوری در قالب برنامه مختلف با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها است.

سلمان محمدی ادامه داد: در این هفته از معلمان نمونه، پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار، بازنشسته، خانواده شهدای فرهنگی تجلیل و همچنین از معلم بیماران صعب العلاج عیادت می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی در سطح تمام شهرستان‌ها و استان و دیدار ۴۰ معلم و فرهنگی نمونه، بازنشسته، خانواده شهید استان با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: همچنین معلمان در این هفته به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌روند و طی مراسمی با غبار روبی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • این افراد معلم می‌شوند
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد