Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام باقری عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به گرانی‌ها پاسخ دهد گفت: مشکلات اقتصاد مردم را رنج می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در تمامی جوامع به ویژه در جامعه اسلامی مسئولین باید خودشان را برای راهنمایی و ارشاد مردم آماده کنند و اگر خطایی هم از کسی صورت بگیرد، این مسئولان هستند که باید در امر به معروف پای کار باشند اظهار کرد:  یک مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موقعیتی را در اختیار می‌گیرد نباید در برابر انتقادات ناراحت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ما نیز قائل به این هستیم که انتقادات هم باید بر پایه اخلاقی و علمی باشد عنوان کرد: مسئول ارشد اجرایی حق ندارد در برابر انتقادات رفتارهای زننده‌ای داشته باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: آن چیزی که در مجلس دنبال آن هستیم توانمندسازی دولت است و خواست مجلس حل مشکلات توسط دولت است.

وی با تاکید براینکه در مجموع سوال مجلس از دولت این است که دولت در دوره سکانداری اداره کشور که از قدرت و امکانات لازم برخوردار بوده و بودجه را در اختیار داشته نسبت به وضعیت معیشتی مردم چه اقدامی کرده است گفت: قبول داریم که در بخش‌هایی مشکلات وجود دارد اما در جاهایی هم که دولت در اختیار دارد نسبت به اصلاح وضعیت معیشتی مردم اقدامی انجام نشده است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه امروز شاهد وضعیت نامناسب اقتصادی در جامعه هستیم ابراز کرد: سوء مدیریت‌ها، بی‌نظمی‌ها، نامناسب بودن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم مهمترین موضوعی است که امروز شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید به سمتی که نقش بسیار کلیدی در حل مشکلات مردم ندارد، برویم افزود: حق مردم نباید ضایع شود.

وی با تاکید براینکه مشکل عمده‌ای که مردم را رنج می‌دهد، مشکلات اقتصادی است اظهار کرد: عمده تلاش ما این است که دولت را در حل مشکلات مردم به ویژه اقتصادی کمک کنیم و دولت در اشتباه است یعنی به جای پاسخگویی نسبت به عملکردش به سمت حاشیه سازی می‌رود.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه بهترین راهکار این است که در برابر مردم متدین و انقلابی ایران سر تواضع خم کرده و از مردم عذر خواهی کند گفت: اگر مردم هم عذر خواهی حقیقی دولت را ببیند قطعا کمی از ناراحتی‌هایشان کم می‌شود.

وی با بیان اینکه به جای این نوع حاشیه سازی هایی که طرفداران دولت هم انجام می‌دهند باید این واقعیت را بپذیریم که اگر مسئولی قصور و خطایی داشته باشد موظف است از مردم عذر خواهی کند خاطرنشان کرد: در هر صورت خواسته و ناخواسته حق مردم تضییع شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تعهد کرده بود مشکلات را حل می‌کند و حالا که نتوانسته کاری از پیش ببرد حداقل باید از مردم عذرخواهی کند افزود: بعضی از قوانین مصوب شده و رئیس جمهور موظف به اجرای آن بوده اما رئیس جمهور انجام نداده و مجلس نیز پیگیر آن است که چرا نسبت به اجرای آن اقدامی نشده و قوانین را اجرا نکرده است.

وی با تاکید براینکه دولت باید نسبت به افزایش قیمت خودرو، مسکن و دارو که هر روز در حال افزایش است پاسخ دهد گفت: دولت به جای پاسخ به این سوالات به دنبال حاشیه سازی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | تشییع پیکر پرویز داوودی

آفتاب‌‌نیوز :

پیکر «پرویز داوودی» معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، ظهر جمعه (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) در قطعه ۷۴ بهشت زهرا (س) تشییع و به خاک سپرده شد.

مرحوم داوودی در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد و مدرک دکتری اقتصاد را سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.

عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه (مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی)، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت سازندگی)، معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم (محمود احمدی نژاد) از سوابق کاری و اجرایی مرحوم پرویز داوودی است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند
  • نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن
  • تصاویر | تشییع پیکر پرویز داوودی