Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در جلسه امروز شورای شهر مشهد، با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، نرخ کرایه تاکسی‌های سواری در سال آینده ۳۵.۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس، محمدرضا حیدری ظهر امروز در صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: در موضوع طرح اطراف حرم مطهر، موضوع اصلی ما مردم هستند و امیدواریم با هم‌افزایی این موضوع را دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری گفت: چهار رکن برای تصویب در کمیسیون ماده پنج وجود دارد شامل نقشه اراضی کاربری، سند دفترچه ضوابط و مقررات، سند تراز مالی و در نهایت مطالعات پشتیبان است، که ما این چهار رکن را ندیده‌ایم.

وی بیان کرد: خواست ما این است که این اسناد را رو کنند و اگر نقصی وجود داشت آیا نتایج را تصحیح خواهند کرد! ما برای تک‌تک طرح‌ها انتشار در فضای عمومی را اجرا کرده‌ایم، اما پنهان کردن چه چیزی را آشکار می‌کند.

حیدری گفت: نکته دیگر این است که در طرح جدید تثبیت مجاوران شکل خواهد گرفت که سیاست شورای پنجم همین بوده است. دغدغه مجاوران این بود که این وضعیت مناسب زیست نیست. ما برای تثبیت حضور ساکنان شرایط را ایجاد کردیم و مستندات آن وجود دارد.

به گفته وی، در احیای مسیر‌های تاریخی نیز تلاش کردیم و برای این موضوع بودجه تعیین کردیم. ما در این دوره، هم به حفظ منابع دینی و هم نظر مردم پایبند بودیم. به کسانی که به‌دلیل تعهد سازمانی در این طرح مشارکت کردند، می‌گویم که آنچه شما در این طرح با مردم کردید، از خاطر آن‌ها نخواهد رفت و باید برای این فضای قدسی دل بسوزانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اما هنوز هم دیر نشده است و برای تحقق‌پذیری طرح باید دل‌سوزی و برای حقوق مردم تلاش کرد. ما منطق و استدلال خودمان را مطرح می‌کنیم، اما آنچه در توان ما نیست به عهده کسانی است که تصمیم‌گیری می‌کنند.

اولویت شهرداری مشهد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری استسند همکاری فدراسیون کشتی و شهرداری مشهد امضا شداصلاحیه بودجه شهرداری مشهد ارائه می‌شود/نگران تامین منابع مالی بودجه نیستیم

در جلسه امروز شورای شهر مشهد، با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، نرخ کرایه تاکسی‌های سواری در سال آینده 35.2 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس به نرخ شب کاری‌ها و روز‌های یخبندان 20 درصد افزایش می‌یابد و همچین 30 درصد از طرف شهرداری به عنوان یارانه حمل و نقل معلولان به تاکسی رانان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر درصد افزایش شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص افزایش بهای بلیت قطار شهری گفت: به دلیل استفاده بیشتر زائران و ‌مجاوران از اتوبوس، افزایش بهای بلیت اوایل اردیبهشت‌ماه و برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش بهای بلیت قطار شهری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بلیت مترو را از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش دادیم اما مطالبه‌گری ایجاد شد که این افزایش زیاد است، بنابراین مجدد قیمت را به ۱۲۰۰ تومان بازگرداندیم.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ مترو هیچ افزایشی پیدا نکرد. از طرف دیگر هزینه تمام شده مترو برای هر نفر ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان است که شهرداری باقی هزینه را یارانه می‌دهد.

حاجی‌بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای شهر که کمیسیون انطباق نیز تایید کرده، بهای بلیت از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ تومان و به میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به دلیل اینکه زائران و ‌مجاوران بیشتر از اتوبوس استفاده می‌کنند، اعلام کردیم افزایش بهای بلیت اتوبوس از اوایل اردیبهشت‌ماه اعمال شود، اما برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این میزان افزایش زیادی هم نیست، البته نگاه ما این است که هر چقدر بتوانیم هزینه را کاهش دهیم و خدمات را به صورت مطلوب‌تر و کم‌هزینه‌تر ارائه کنیم و این جزو اهداف شورا است، بر همین اساس ۲ سال هیچگونه افزایش نرخی نداشتیم.

وی اضافه کرد: نرخ تورم ۴۷ درصد است و ما مجاز بودیم بهای این خدمات را تا ۴۷ درصد نیز افزایش دهیم، اما این کار را انجام ندادیم و کمترین میزان افزایش را آن هم به میزان ۲۵ درصد و بعد از دو سال اعلام کردیم. اگر آن دو سال را در نظر می‌گرفتیم بهای بلیت باید ۴۰۰۰ تومان دریافت می‌شد، اما به خاطر رفاه حال زائران و شهروندان افزایش ۲۵ درصدی را اعمال کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی تا دوهفته آینده
  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • ورود تاکسی‌های پرنده به آسمان بریتانیا
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه