Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان یکشنبه در پاریس دست به تجمع زدند تا علیه قانون پیشنهادی که به گفته آنها نسبت به مسلمانان تبعیض آمیز است، اعتراض کنند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، معترضان در میدان " تروکادرو" علیه این لایحه موسوم به "منشور ارزش‌های جمهوری" تجمع کردند.

یکی از این معترضان گفت: من یکی از قربانیان اسلام‌هراسی در فرانسه هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسه‌ای که مدیریت آن را برعهده داشتم نوامبر سال گذشته به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای امنیتی تعطیل شد. 

یکی دیگر از معترضان گفت: این مدرسه‌ای که تعطیل شد بسیار جامع بود و دانش‌آموزان از تمامی قشرها و قومیت‌ها را می‌پذیرفت. در حال حاضر دانش‌آموزان این مدرسه از حق اساسی خود برای تحصیل محروم شده‌اند. این مدرسه یک مکان امن برای دخترانی بود که می‌خواستند طبق عقاید و رسوم خودشان لباس بپوشند.

"اولیویا زمور"، رئیس انجمن حامی فلسطین "یورو فلسطین" گفت: این قانون پیشنهادی راه را برای وقوع اتفاق‌های خطرناک‌تر هموار می‌سازد چرا که این قانون پتانسیل قرار دادن مردم تحت کنترل و نظارت را دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه این لایحه فرانسوی مشابه سیاست‌های رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینی‌هاست، گفت:‌ فرانسه در حال عبور از یک بحران بی‌سابقه اقتصادی و اجتماعی است و مسلمانان در این دوره به عنوان قربانی انتخاب شده‌اند. 

این لایحه سال گذشته توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای مبارزه با "جدایی‌طلبی اسلام‌گرایی" ارائه شد.

این لایحه مورد انتقاد قرار گرفته چرا که جامعه مسلمانان را هدف می‌گیرد و محدودیت‌هایی را تقریبا بر تمامی جنبه‌های زندگی آنها اعمال می‌کند.

این لایحه امکان مداخله در مساجد و انجمن‌های مسئول اداره مساجد و همچنین کنترل منابع و امور مالی انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی متعلق به مسلمانان را فراهم می‌سازد.

این لایحه همچنین با منع کردن خانواده‌ها از ارائه آموزش به فرزندانشان در خانه، انتخاب‌های آموزشی جامعه مسلمانان را محدود می‌کند.

این لایحه همچنین بیماران را از انتخاب پزشک برمبنای جنسیت به خاطر دلایل مذهبی و دیگر دلایل منع می‌کند و "آموزش سکولاریسم" را برای همه مقامات دولتی اجباری می‌کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این بار در شهر اسکرانتون، زادگاهش واقع در ایالت پنسیلوانیا به دلیل حمایت از جنگ بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه غزه با معترضان مواجه شد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا مدتهاست به دلیل رویکرد حمایتی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نه تنها در ایالات متحده بلکه در جهان زیر تیغ انتقادات است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، همزمان با اینکه جو بایدن به همراه کاروانش که او را اسکورت می‌کردند، از مرکز فرهنگی اسکرانتون به سمت ستاد انتخاباتی خود می‌رفت، با فریاد معترضان مواجه شد.

گزارش شده است که معترضان علیه رویکرد حمایتی بایدن از رژیم صهیونیستی علاوه بر آنکه پرچم فلسطین را در دست داشتند، شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر می‌دادند و خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا می‌گفتند که «بایدن تو نمی‌توانی پنهان شوی، ما تو را به نسل‌کشی متهم می‌کنیم.»

علاوه بر اسکرانتون، طی روز گذشته شهرهای سراسر آمریکا شاهد تظاهرات هماهنگ حامیان فلسطین و انسداد ترافیک خودرویی توسط این تظاهرکنندگان در نقاط مختلف بود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند تظاهرکنندگان حامی فلسطین در شهرهای سراسر این کشور از جمله نیویورک، سان فرانسیسکو، شیکاگو و سیاتل با برپایی تظاهرات مجددا خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

در صد و نود و چهارمین روز جنگ، رژیم اشغالگر در جریان تلاش‌های خود برای نفوذ به بیت حانون، تجاوزات خود را به شمال نوار غزه تشدید کرد و تعدادی شهید در آنجا برجای گذاشت. هم‌چنین بامداد سه‌شنبه در پی بمباران مسجدی در جبالیا در شمال نوار غزه از سوی هواپیماهای اشغالگر، تعدادی از فلسطینیان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

این اولین بار نیست که حامیان فلسطین دست به اعتراض علیه جو بایدن زده‌اند. گروه‌های مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی بارها اعتراضاتی را در راستای اعتراض به حمایت‌ آمریکا از رژیم صهیونیستی و ارسال تسلیحات به این رژیم انجام داده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان