Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم انواع وام‌های دانشجویی را در نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام کرد. انواع وام‌های دانشجویی شامل، وام تحصیلی، وام ضروری، وام ویژه دکتری، وام مسکن متاهلی و وام شهریه می‌شود که به شرح زیر است:

وام تحصیلی: برای دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وام ضروری: برای دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای.

وام ویژه دکتری: برای دانشجویان روزانه تمام وقت مقطع دکتری، دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی.

وام مسکن متاهلی (ودیعه): برای دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای.

وام شهریه: برای دانشجویان نوبت دوم و شهریه پرداز.

افزایش مبلغ انواع وام‌های تحصیلی

افزایش پنجاه درصدی مبلغ وام تحصیلی دانشجوی متأهل زن دارای فرزند که به علت شهادت، فوت، متارکه و یا ازکارافتادگی همسر سرپرستی فرزند یا فرزندان خود را برعهده دارد با ارائه مدارک و مستندات لازم.

افزایش پنجاه درصدی مبلغ وام تحصیلی دانشجویان توان خواه نابینا، کم‌بینا، ناشنوا و کم‌شنوا و معلول جسمی و حرکتی در صورت ارائه مدارک.

ارائه حداقل مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به دانشجوی مجرد و ارائه حداکثر مبلغ دو میلیون تومان به دانشجویان متأهل با ارائه سند تأهل.

افزایش پنجاه درصدی مبلغ وام تحصیلی دانشجویان ممتاز، برتر، مبتکر و نمونه کشوری با ارائه مدارک و مستندات لازم.

افزایش پنجاه درصدی مبلغ وام تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور با ارائه مدارک و مستندات لازم.

افزایش پنجاه درصدی مبلغ وام تحصیلی دانشجویان مجرد ساکن در خوابگاه‌های غیردولتی مورد تأیید شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های غیردولتی با ارائه مدارک و مستندات.

برای ثبت نام انواع وام‌های دانشجویی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۹۹ در سامانه دانشجویی (پورتال) صندوق برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۱۶ بهمن ۹۹ تا پایان نیمسال تحصیلی جاری فعال است و تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1089413 برچسب‌ها صندوق رفاه دانشجویان وام دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان وام دانشجویی مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی ارائه مدارک و مستندات برای دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی انواع وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد

 مهدی محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد