Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: طرح مسکن اقدام ملی در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان اجرا و در مرحله نخست، مجوز ساخت یک ‌هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در شهرهای کوچک این استان اخذ شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، به نقل از بنیاد مسکن استان ، فرهاد سبحانی اظهار داشت: برای احداث این میزان از واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت اقدامات لازم انجام و در این زمینه زمین موردنیاز از اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار و عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تامین و دریافت 68 هزار و 186 مترمربع زمین توسط این نهاد انقلابی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان اظهار کرد: تاکنون در 14 شهر استان عملیات اجرایی احداث یک هزار و 520 واحد مسکونی با دریافت زمین آغاز شده و برای احداث 120 واحد مسکونی در پارس‌آباد ، 140 واحد مسکونی در خلخال و همچنین 180 واحد در مشگین‌شهر اقدام شده است.

سبحانی از آغاز مرحله نخست ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در خلخال به تعداد 140 واحد خبر داد و گفت: مسکن ملی در زمینی مناسب در جوار بیمارستان خلخال در حال ساخت بوده و از مجموع 140 متقاضی واجد شرایط دریافت 138 نفر موفق به واریز 400 میلیون ریال آورده اولیه خود شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان کرد: پروژه 60 واحدی طرح اقدام مسکن ملی و مرحله نخست طرح 140 واحدی مسکن اقدام ملی در خلخال در زمینی به مساحت 2 هزار و 303 مترمربع و با مجموع زیر بنای مسکونی 6 هزار و 928 مترمربع به تعداد 60 واحد مسکونی در حال احداث است که دارای پنج طبقه و یک پیلوت بوده و نقشه‌های اجرایی آن هر واحد مسکونی به صورت دو خوابه احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه: باید مسکنی بسازیم که مردم توان خرید آن را داشته باشند 170 میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان در استان گلستان پرداخت شد فرصت 2 ماهه وزارت کشاورزی برای واگذاری اراضی ملی حریم شهرها برای ساخت مسکن

وی اظهار کرد: برای بهره‌مندی از واحدهای مسکونی مسکن اقدام ملی در مناطق شهری استان و شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت که بنیاد مسکن استان اردبیل متولی اجرای این پروژه‌ها است علاوه بر آورده اولیه 400 میلیون ریالی ، یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با باز پرداخت 15 ساله در اختیار متقاضیان قرار گرفته و در زمان اجرای طرح نیز در صورت افزایش هزینه ساخت محاسبه و از صاحبان واحدها دریافت خواهد شد.

سبحانی به افتتاح طرح هادی و پروژه‌های عمرانی روستاهای تابعه خلخال از جمله بفراجرد ، خانقاه بفراجرد ، طولش، گورانسراب، خانقاه سادات، خوجین و اسکستان اشاره کرد و افزود: برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال هزینه شده و 6 هزار و 383 واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی نیز بهمن ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به پیش‌بینی اعطای 100 میلیارد ریال قیر رایگان برای تکمیل عملیات اجرایی طرح‌های هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با اختصاص قیر رایگان، معابر احیا و احداث شده در طرح هادی روستاهای استان آسفالت می‌شود.

سبحانی اظهار کرد: علاوه بر این امسال بالغ بر 400 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بنیاد مسکن از منابع مختلف اخذ شده و اخذ اعتبارات تکمیلی از منابع ملی همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای احیای روستاهای دارای بافت باارزش روستایی از محل اعتبارات ویژه سفر دی‌ماه سال گذشته ریاست ‌جمهوری به استان اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/144/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحد مسکونی استان اردبیل میلیارد ریال اقدام ملی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش

وزارت راه و شهرسازی در واکنش به گزارش اخیر خبرگزاری دانشجو در رابطه با نهضت ملی مسکن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وزارت راه و شهرسازی در واکنش به گزارش «آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!» توضیحاتی ارائه داده که ضمن تایید و خدشه وارد نکردن به آمار‌های ارائه شده توسط خبرگزاری دانشجو بیان کرده به مرور زمان تعداد واحد‌های در حال ساخت که مشخص نیست دقیقا در کجا قرار دارند و در چه مرحله‌ای از ساخت هستند افزایش یافته است.

متن توضیحات:
«به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند روزانه اخبار متعددی اعم از متن و گزارش تصویری و حتی فیلم با موضوع نهضت ملی مسکن در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir منتشر می‌شود که در تمامی رسانه‌های رسمی و غیررسمی نیز این محتوا‌ها قابل دریافت است. فارغ از هزاران محتوای منتشر شده، صرفا برای اثبات عدم رجوع خبرنگار به منبع مستند وزارت راه و شهرسازی در گزارش دهی اقدامات به اطلاع می‌رسد که آخرین وضعیت پروژه‌‎های طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ارائه تفصیلی در سفر هیأت دولت به استان سمنان در جمع خبرنگاران، در روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -۱۸:۵۶ در گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری با دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی news.mrud.ir/news/۱۶۳۸۹۲ توسط این وزارتخانه به اطلاع عموم رسیده است. به عبارتی خبرنگار محترم خبرگزاری دانشجو نه تنها برای دریافت آمار تماسی با مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی نداشته است؛ به پایگاه خبری وزارتخانه نیز مراجعه نکرده و فارغ از همه این موارد، به سرویس راه و شهرسازی خود خبرگزاری دانشجو هم مراجعه نداشته تا خبر منتشر شده این خبرگزاری با کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۸ و تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (https://snn.ir/fa/news/۱۱۴۱۳۹۸) را که گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های نهضت ملی مسکن است را ببیند. با توجه به کم توجهی خبرنگار حتی به مستندات منتشر شده در همان خبرگزاری دانشجو، برای اطلاع مجدد هم وطنان گرامی، آخرین اطلاعات اعلام شده وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در زیر تقدیم می‌شود.
در دولت سیزدهم تا کنون ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است. از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۹۳۱ واحد مسکونی با واگذاری زمین رایگان در شهرها، طرح جوانی جمعیت و مشمولیت طرح‌های حایتی به متقاضیان صورت گرفته است.
همچنین ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی به صورت واگذاری زمین اجاره ۹۹ ساله و ۷۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی به صورت انبوه سازی در حال اجرا است. ساخت ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی توسط نیرو‌های مسلح آغاز و ۲۵۷ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در بافت فرسوده آغاز شده است.
بنابر این گزارش ۱۹۸ هزار و ۶۱۵ واحد مسکونی شهری به صورت خودمالکی، ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است. همچنین از ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.»

بر این اساس، خبرگزاری دانشجو آمادگی دارد در یک برنامه زنده میزبان مسؤولان وزرات راه و شهرسازی باشد تا افکار عمومی دقیق‌تر در جریان اقدامات این وزارتخانه قرار گیرد. مسلما گفت‌وگو‌های سفارشی با وبلاگ روابط عمومی وزارت‌خانه یا خبرنگاران رسانه‌های دولتی نمی‌تواند تصویر شفافی از عملکرد ۳ ساله وزارت مورد اشاره ارائه کند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز