Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:13:51 GMT

تخریب اراضی تغییرکاربری یافته در سیرجان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۹۴۴۹

تخریب اراضی تغییرکاربری یافته در سیرجان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اکبر محمود آبادی، رئیس اداره جهاد کشاورزی سیرجان در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان حصارکشی ده هکتار زمین کشاورزی در روستای مراد آباد بخش مرکزی شهرستان سیرجان که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره ۱ ماده یک قانون حفظ کاربری تغییر کاربری یافته بود تخریب و به حالت اولیه برگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ارزش این اراضی بالغ صد و پنجاه میلیارد ریال است.

محمودآبادی  از مردم خواست هرگونه اقدام در راستای تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی را به سامانه ۱۳۱ حفاظت از اراضی کشاورزی یا اداره امور اراضی جهاد کشاورزی سیرجان اطلاع دهند.

انتهای پیامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها گفت: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه ۲ شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضائی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است، افزود: در این عملیات با حضور نماینده دادستان، یگان امداد، کلانتری محمدشهر، شهرداری منطقه ۲ کرج، اداره برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی کرج نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در وسعت حدود ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ارزش اراضی آزادسازی شده را ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و مطرح کرد: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد ۲۵ مورد، دیوارکشی ۲۵ مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده دو مورد، گودبرداری و استخر تفریحی سه مورد، محوطه‌سازی ۱۷ مورد، دپوی مصالح ۱۰ مورد و انشعاب غیرمجاز ۱۵ مورد اعمال قانون شد.

مددی ضمن هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیق و هوشمندی در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 6084227

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل