Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:22:19 GMT

اعمال قانون ۶۴۸ هزار راننده متخلف در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۰۵۹۵

اعمال قانون ۶۴۸ هزار راننده متخلف در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس پلیس راه گیلان از اجرای طرح ترافیکی کنترل و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عدم استفاده از کمربندایمنی خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴۸ هزار راننده متخلف به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی و تخلفات حادثه‌ساز اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ جاور صفاری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در ادامه طرح‌های ارتقای انضباط ترافیکی در محورهای برون شهری نظم‌بخشی و کنترل عبور و مرور، طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات‌ حادثه‌ساز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ، عدم استفاده از کمربندایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی با بکارگیری حداکثر توان و تجهیزات موجود در سطح استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با برهم زنندگان آرامش و امنیت ترافیکی، بیان کرد: ۴۰ درصد از حوادث رانندگی ناشی از رفتارهای پرخطر و حادثه‌ساز رانندگان است.

رئیس پلیس راه استان گیلان بر استمرار اجرای طرح‌های انضباط ترافیکی تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راه در صورت مشاهده و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عدم استفاده از کمربندایمنی توسط رانندگان و سرنشینان ضمن اعمال قانون، برای رانندگان دارای رانندگی پرخطر نمره منفی اعمال می‌کند.

این مقام انتظامی رانندگی با سرعت مطمئنه را ضامن ایمنی سفر عنوان کرد و افزود: رانندگان باید به این جمله مهم که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است توجه داشته و سفر خود را به لحاظ زمانی مدیریت و به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه در تصادفات جاده‌ای نبستن کمربند ایمنی اصلی‌ترین عامل افزایش میزان مرگ و میر است، تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی، احتمال مرگ و میر سرنشینان جلوی خودرو را ۶۳ درصد و سایر سرنشینان را ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی ماه طرح‌های برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عدم استفاده از کمربند ایمنی اجرایی شده است، گفت: ۱۷۸ هزار راننده متخلف به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی، ۴۷۰ هزار راننده به علت تخلفات حادثه‌ساز اعمال قانون و همچنین ۱۷۲۵ دستگاه خودرو نیز به علت ارتکاب به تخلفات در محورهای برون شهری استان گیلان توقیف به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان گیلان قانونمندی را اصل مهم و راهبردی در ارتقای فرهنگ ترافیکی و پیشگیری از تصادفات و حوادث رانندگی عنوان کرد و افزود: افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور، انتظام ترافیکی و تامین آرامش سفر از اولویت‌های مهم پلیس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس راه اعمال قانون استفاده از کمربند ایمنی عدم استفاده از کمربند تخلفات حادثه ساز برخورد با تخلفات اعمال قانون هزار راننده پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین پلیس‌های "دوربین‌دار" تهران چیست؟

سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: «در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخورد‌ها به صورت جدی انجام شده است و کار‌های جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.»

به گزارش مهر، وی افزود: به‌زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودرو‌هایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این تردد‌ها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جا‌هایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های "دوربین‌دار" تهران چیست؟
  • گشت خودرهای پلیس دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران چیست؟
  • محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود
  • جزییات افزایش مبلغ جریمه رانندگی و نحوه اعتراض