Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@08:14:02 GMT

جدول سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۱۱۱۸

جدول سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

با اعلام دبیرخانه جدول اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر و بسترهای پخش مجازی این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، بر اساس جدول منتشرشده، ۴۳ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، تلفیقی با ۵۷ اجرا در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند‎.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت های حضور مخاطبان در سالن های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا ، اجراهای این دوره جشنواره مجازی پخش می شود.
برهمین اساس دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر ضمن انتشار جدول این رویداد هنری، سایت های جشنواره موسیقی فجر(fajrmusicfestival.com)، انجمن موسیقی ایران(nay.ir) و تیوال(tiwall.com) را بعنوان بسترهای پخش مجازی جشنواره معرفی کرده و مخاطبان می توانند براساس زمانبندی مشخص شده در جدول، بصورت رایگان اجراهای صحنه ای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را مشاهده نمایند.
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر چهارم اسفندماه، همزمان با آخرین شب پخش اجرها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان می دهد.

---

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است

به گزارش همشهری آنلاین، شهرداری تهران برنامه‌های متعددی برای نوروز رمضانی طراحی کرده است که از آخرین روزهای اسفند شروع شده و همچنان ادامه دارد.

از اواخر اسفندماه در تهران ۱۰۰ غرفه اطلاع‌رسانی با نمای واحد آغاز به کار کرده است. این غرفه‌ها به صورت تعاملی هستند و نقشه و کتابچه مسیر گردشگری بین گردشگران توزیع می‌کنند. همچنین گردشگران می‌توانند در این غرفه‌ها با عینک‌های واقعیت مجازی، جاذبه‌های گردشگری شهر تهران را مشاهده کنند. از نقشه گردشگری تهران نیز ۱۵۰ هزار نسخه چاپ شده است و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود.

لیستی با عنوان تخفیفات نوروزی اماکن گردشگری شهر تهران نیز در غرفه‌های اطلاع‌رسانی ارائه می‌شود که شهروندان می‌توانند از تخفیف۳۰ درصدی باغ پرندگان و تله ‌کابین توچال، ۵۰ درصدی تعدادی از شهربازی‌ها و موزه‌ها و ... بهره‌مند شوند. تعدادی از موزه‌های شهر نیز مثل موزه انقلاب اسلامی، خانه موزه شهید مطهری، خانه موزه سیمین و جلال، موزه لانه جاسوسی و... به صورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند. شهروندان می‌توانند جهت دریافت مشاوره گردشگری با سامانه ۱۳۷ کد ۳ ارتباط برقرار کنند و هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب مشاوره گردشگری دریافت کنند.

اسکان مسافران نوروزی

همچنین میهمانان نوروزی شهر تهران می‌توانند در محل‌های اسکان مستقر شوند و از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران بهره مند شوند. ۶ مورد از این محل‌های اسکان شامل؛ «مسافر» در نشانی بزرگراه بابایی به سمت غرب بعد از رمپ و لوپ پردیس جنب ستاد بحران، «سرخه حصار» در نشانی شهید یاسینی، سه راه تهرانپارس، «مسافر» در نشانی بزرگراه امام رضا(ع) میدان آقانور جنب مسجد سیدالشهدا «شهید کاظمی» در نشانی ابتدای بزرگراه خلیج فارس، «طبیعت» در نشانی بزرگراه شهید لشکری کیلومتر ۱۹ و «حضرت خدیجه (س)» در نشانی آزادراه تهران کرج کیلومتر ۱۶ است.

بخوانید: آماده باش عوامل خدمات شهری پایتخت به دلیل بارش باران | اطراق در بوستان نهج البلاغه و جوانمردان ممنوع شد

کنسرت زنده در پارک لاله

پارک لاله به جز اجرای برنامه‌های شاد برای شهروندان، محل ضبط و تولید برنامه‌های متعدد تلویزیونی است که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود. جشنواره «شهر رمضان» در پارک لاله که از ۲۲ اسفند آغاز شده به برنامه‌های متنوع خود تا ۲۲ فروردین ادامه خواهد داد و کنسرت‌های خوانندگان بخشی از این مراسم است. کنسرت بزرگ عیدانه تهران با حضور امید حاجیلی، علی لهراسبی، فرزاد فرخ، حامد همایون، امید جهان، فریدون آسرایی و حسن ریوندی تا ۹ فروردین ادامه دارد، در این کنسرت‌های رایگان، خوانندگان پس از یک اجرای کوتاه در برنامه جشن شهر رمضان، از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به مدت یک ساعت روی صحنه می‌روند.

در جشنواره بزرگ شهر رمضان همه روزه برنامه «هم‌سفره» جشنواره «سفره‌داران شهر من» با افطار در محل بوستان لاله برگزار می شود که از شبکه افق همزمان به صورت زنده پخش خواهد شد.

در عیدانه تهران، از میدان ولیعصر (عج) تا بلوار کشاورز سفره بزرگ افطاری برای شهروندان پهن می‌شود و برنامه «شهر رمضان» و جشنواره صدای شهر من از رادیو ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در محل بوستان لاله پخش می‌شود.

جشنواره بازی‌های الکترونیکی

فعالیت چایخانه امام رضا «ع» از بعد افطار و همچنین برگزاری جشنواره بازی‌های الکترونیکی با تعبیه ۵۰ دستگاه پی‌اس‌فایو(PS۵) برای کودکان و نوجوانان و پخش برنامه «کافه بازی» از حدود ساعت ۱۶ از دیگر برنامه‌های این رویداد در ماه مبارک رمضان است. همچنین در طول این جشنواره برنامه «آشپزشو» جشنواره «آشپزی ملل و اقوام شهر من» از ساعت ۱۶:۳۰ در شبکه نسیم پخش می شود.

در جشنواره بوستان لاله با همکاری شبکه کودک بخشی برای کودکان در نظر گرفته شده است که از این شبکه پخش می‌شود. در این جشنواره یک شهربازی سیار در محل زمین چمن فوتبال بوستان لاله دایر شده است، همچنین برنامه جام رمضان از شبکه ورزش از ساعت ۱۸ که با حضور هنرمندان و فوتبالیست‌ها در محل بوستان لاله تولید و پخش می شود.

پخش برنامه جشن رمضان به صورت جنگ شبانه که ساعت ۲۱:۳۰ با اجرای سیدمرتضی حسینی و فریبا باقری برگزار و به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این جشنواره به همت ستاد جشنواره‌های شهر تهران و جشنواره مردمی آرمان در محل بوستان لاله برگزار می‌شود.

منطقه گردشگری عباس آباد

مجموعه‌ عباس‌آباد نیز برای شب‌های ماه مبارک رمضان، برنامه‌هایی از استیج و نورافشانی و برنامه‌های شاد طراحی کرده است.

برگزاری تورهای مشترک گردشگری، برگزاری تورهای پیاده‌روی، ویژه برنام موزه نادر ابراهیمی، ویژه برنامه چشم پرچم، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، افطاری ساده سرفصل‌ها برخی از برنامه‌های نوروزی است.

برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز از ساعت ۸ شب تا ۱۲:۳۰ در مجموعه تپه‌های عباس‌آباد برگزار خواهد شد. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان شاهد برپایی سفره افطار، کنسرت و کاروان شادی خواهیم بود.

روز ۱۲ فروردین ویژه برنامه‌ای به مناسبت روز جمهوری اسلامی با حضور سفرای کشورهای مختلف در مجموعه تپه‌های عباس‌آباد برگزار خواهد شد.

برج میلاد

با توجه به تلاقی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، مجموعه برج میلاد علاوه بر اینکه میزبان مسافران نوروزی پایتخت است، ویژه برنامه‌های گسترده‌ای را برای شهروندان به مناسبت ماه مبارک رمضان درنظر گرفته است که تا پاسی از شب این برنامه‌ها در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

ساعت بازدید از برج میلاد برای بازدیدکنندگان از ساعت ۱۰ تا ۲۳ است، اما ویژه‌برنامه‌های رمضانی و شاد گروه های هنری تا ساعت ۲ بامداد در مجموعه ادامه خواهد داشت تا در ساعات پس از افطار، شهروندان در کنار خانواده های خود، لحظات خوش و ماندگاری از نوروز ۱۴۰۳ را طی کنند.

جشنواره نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه و جشنواره رمضانی تا پایان ماه مبارک رمضان یعنی ۲۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، همچنین نمایشگاه آداب و رسوم ایرانی و نمایش صنایع دستی و سوغات شهرهای ایران تا پایان ماه مبارک رمضان در آبراه شرقی و غربی، محوطه برج میلاد برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران، می‌توانند از این غرفه ها، سوغات و صنایع دستی هر شهری را تهیه کنند.

در ایام نوروز چند کنسرت در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در ۸ فروردین آرش و مسیح عدل پرور در دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران کنسرت خواهند داشت.

جشنواره رمضانی برج میلاد در شب های قدر در تاریخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین تا ساعت ۱۷ میزبان شهروندان است. همچنین این مجموعه در روز ۱۳ فروردین ماه که مصادف با شهادت حضرت علی (ع) است، تعطیل خواهد بود.

با توجه به اینکه ایام نوروز امسال با ماه رمضان تلاقی دارد، در برج میلاد از ۹ صبح تا ۲ بامداد خدمات به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود؛ چراکه برج میلاد یکی از مقاصد گردشگری در تهران است و برگزاری جشنواره نوروزی شامل اجرای موسیقی اقوام، کنسرت‌های رایگان، استیج‌هایی برای خانواده‌ها و کودکان، جنگ شبانه و... در ساعات مختلف روز پیش بینی شده است.

جنگ شبانه نیز با ضیافت افطاری ساده آغاز می‌شود و تا ۲بامداد ادامه خواهد داشت.

تورهای گردشگری شمال تا جنوب تهران

به مناسبت نوروز تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده است که عمده آنها در مناطق ۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می شود.

در منطقه ۲۰ شیخ صدوق و مجموعه برج طغرل، در منطقه ۶ گذری از موزه فرش تا موزه معاصر، در منطقه ۵ کن گردی و حسینه‌گردی در کن، در منطقه ۱۲ غالب کوچه و پس کوچه‌هایی که در بافت تاریخی منطقه ۱۲ قرار دارند، در منطقه ۱۱ خانه مینایی و مسیر خیابان ولیعصر و در منطقه ۱ گذر هنر تا موسیقی از موزه سینما، موزه موسیقی و باغ فردوس در نظر گرفته شده است.

به صورت ویژه در شهرستان ری منطقه ۲۰ برنامه تدارک دیده شده است، در راستای این امر به صورت روزانه برای شهروندان اتوبوس رایگان در نظر گرفته شده است تا بتوانند از مجموعه‌های گردشگری شهر ری و در نهایت از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بازدید کنند.

بوستان ولایت منطقه ۱۹ نیز میزبان بیش از ۱۵۰ کمپر خواهد بود که از شهرهای مختلف‌ وارد تهران می‌شوند. افرادی که با کمپرها وارد تهران خواهند شد، ۵ روز در این شهر مستقر هستند که در این ۵ روز برای بازدید آنها از مقاصد گردشگری و شهر تهران، اتوبوس رایگان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 840807 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سفر - گردشگری شهردارى تهران تهران شهر مدیریت شهری

دیگر خبرها

  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه ۲ در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه 2 در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • خبر‌های رسانه در ششمین روز فروردین