Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی گفت: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این همایش، ششم اسفندماه امسال همزمان با ۱۲ رجب و در آستانه میلاد امام علی (ع ) با حضور مسئولین کشوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام محمدهاشم مرادی دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) گفت: در راستای همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) در اراک بیش از ۳۰۰ مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی اظهار کرد: فراخوان این همایش علمی و ملی آبان ماه امسال به تمامی مراکز دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی و تحقیقاتی ارسال شد و افراد تا ۱۵ بهمن ماه نیز فرصت داشتند که آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: ابعاد فقر از نگاه امام علی(ع) در حوزه‌های فقر فرهنگی، زمینه‌ها، آثار و پیامدها، فقر دینی، اخلاقی و پیامدها و فقر اقتصادی، علل وقوع و آثار مخرب آن و آسیب‌های برآمده از فقر در تعلیم علوی در حوزه‌های فسادپذیری اقشار جامعه و تزلزل خانواده، بی‌اعتمادی مردم به حاکمان و پیدایش شکاف عمیق طبقاتی و ظلم به طبقه زیردست از مهمترین محورهای این همایش است. 

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی بیان کرد: همچنین زمینه‌های پیدایش فقر در جامعه از منظر امام علی(ع) در حوزه‌های بی عدالتی، تبعیض و زمینه اساسی شکل‌گیری فقر، بی‌توجهی عمومی به سرنوشت جامعه، نفوذپذیری مسئولان و هدر دادن سرمایه‌ها، نداشتن برنامه و هویت و راه‌کارهای مقابله با فقر و ریشه‌کنی آن در تعلیم علوی، حوزه‌های سرمایه‌گذاری جهت عدالت اجتماعی، شروع مبارزه با فقر از پاکسازی حاکمان فاسد، ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی‌امر و آموزش صحیح در استفاده و تخصیص منابع از دیگر محورهای این همایش است.

مرادی بیان کرد: این همایش با مشارکت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، استانداری، بنیاد غدیر، سپاه روح الله ، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، شهرداری اراک، ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این همایش، ششم اسفندماه امسال همزمان با ۱۲ رجب و در آستانه میلاد امام علی (ع ) با حضور مسئولین کشوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در گفت وگو با خبرنگار مهر، گفت: یکی از محاسن کلام اهل بیت ارائه آن با روش‌های جدید مثل برگزاری اجتماع امام حسنی‌ها است.

وی افزود: حضرت امام رضا (ع) در روایتی برای کسانی که نام و یاد و کلام اهل بیت علیهم السلام را احیا می‌کنند، دعای رحمت کرده و می‌فرماید: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا قُلْتُ کَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.

حسینی نسب ادامه داد: اجتماعات مربوط به اهل بیت خصوصاً مراسم‌های ولادت اهل بیت علیهم السلام مثل محفل امام حسنی‌ها یا برنامه‌های شبیه آنکه نیمه شعبان یا عید غدیر اتفاق می‌افتد معمولاً همراه با نشاط و شادی و سرور بوده و موجب نشاط اجتماعی در جامعه نیز می‌شود که دستور ائمه معصومین هم همین است.

حسینی نسب افزود: از طرفی در حالی که دشمنان اسلام و انقلاب در بخشی از جنگ ترکیبی القا می‌کنند که مردم از اعتقادات خود دست برداشتند یا اعتقادات مردم ضعیف شده اما همین اجتماعات مردمی نشانه اعتقاد و دینداری مردم است.

وی ادامه داد: نشانه این است که مردم دیندار هستند و دین و ارزشها را دوست دارند. اهل معنویت و به دنبال ارتقای معنویت هستند همانطور که در همین اجتماع بزرگترین سفره افطاری هم پهن شد.

امام جمعه سلطانیه گفت: همچنین این گردهمایی‌ها و اجتماعات باشکوه هم برای داخل و هم خارج کشور نمایش اقتدار، همدلی، اتحاد و وحدت بی نظیر اقشار مختلف ملت ایران است در حالی که یکی از نقاط اصلی طراحی دشمنان ایران اسلامی هدف قرار دادن اتحاد و انسجام ملی و دو قطبی سازی در جامعه ایران است ولی در این گونه اجتماعات حس همراهی و عطوفت و اتحاد به دنیا صادر می‌کند.

حسینی نسب افزود: نکته دیگر این است اینگونه اجتماعات نشان می‌دهد مردم همه کاره هستند و می‌توانند با تمسک به اصل ولایت مانور همدلی را به نمایش بگذارند و ناهنجاری‌ها به هنجار و ارزش تبدیل کنند و به نظرم در مساله بی حجابی و بدحجابی اجتماعات اینچنینی می‌تواند بخشی از راهکار باشد.

وی افزود: نکته تکمیلی اینکه وقتی در جامعه ناهنجاری‌هایی ایجاد می‌شود و دشمن هم موج سواری می‌کند عده‌ای به خود یا دیگران القا می‌کنند همه مردم یا جامعه اینگونه شده ولی وقتی یک محفل و اجتماعی با نام اهل بیت شکل می‌گیرد همه چیز تغییر می کندو

حسینی نسب افزود: مردم با حفظ ارزشها و بانوان با حجاب اسلامی و با پرچم‌های ایران و فلسطین و تصاویر از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای غزه اجتماع می‌کنند، تبلیغات روانی دشمنان رنگ می بازد و پیام پایبندی به ارزشها و آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی به جهان مخابره می‌شود.

حقیقتاً جای اینگونه برنامه‌ها در کشور خالی بوده و باید تداوم پیدا کند ولی نباید محدود به تهران شود بلکه در مراکز استان‌ها و حتی شهرستانها نیز با حمایت نهادهای فرهنگی باید ادامه یابد.

کد خبر 6064049

دیگر خبرها

  • لزوم تلاش همگانی برای تحقق شعار سال
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال
  • همایش "دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین" برگزار می‌شود
  • شب های قدر را قدر بدانیم/سیره و منش امام علی(ع) در بین ما زنده است
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • هرگونه عملیات صهیونیست ها در رفح پیامدهای انسانی جدی دارد
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • اعلام جزییات یک برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های قدر
  • یادواره خانگی شهید حادثه تروریستی کرمان در یزدان آباد
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه