Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه سوگواره ملی علمدار کربلا و حضور هنرمندان سراسر کشور در این سوگواره فرصتی برای معرفی توانمندی های فرهنگی ایلام است، گفت:ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در سطح جامعه، موجب مصونیت در برابر آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۷ بهمن) در  مراسم اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام، با تسلیت شهادت امام علی النقی (ع) و تقدیر از برگزار کنندگان این سوگواره ملی، اظهار کرد: ایام شهادت ائمه اطهار(ع) فرصتی است که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بین نسل جوان تبیین و باید فراگیری معارف دین در بین جامعه جزئی از زندگی ما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه برخی مواقع از ضروریات دین غافل می شویم و به آن ها توجهی نداریم، ابراز کرد: توجه به ارزش ها و مفاهیم دینی سرنوشت ما را در این دنیا و دنیای آخرت مشخص می کند، قرار گرفتن در مسیر و سیره ائمه اطهار(ع) سرمایه ای بزرگ برای سعادت انسان است.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه زرق و برق دنیا انسان را غافل می کند، یادآور شد: تواضع در برابر فقرا، توجه به فرائض دینی از جمله نماز و به ویژه نماز جمعه و جماعت، غافل نشدن از قیامت و زندگی اخروی و بهره گرفتن از آموزه های دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) می تواند انسان را از غفلت در این دنیا نجات دهد.

 

وی با بیان اینکه انسان هر آنچه در این دنیا کار خیر و نیک انجام دهد، زندگی اخروی خود را ساخته است، گفت: امید است که در ایام شیوع کرونا که بسیاری از روابط اجتماعی از جمله حضور در مساجد کاهش یافته و محدود شده است، تواضع ما در برابر فقرا و نیازمندان جامعه بیشتر شود و در این شرایط سخت از یاد نیازمندان غافل نشویم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا، تصریح کرد: برگزاری این سوگواره و حضور هنرمندان و بچه های مساجد  از سراسر کشور در عرصه های مختلف هنری در این سوگواره،  برای ما فرصتی ارزشمند است که بایستی در جهت معرفی توانمندی های استان از آن بهره گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به نقش مردم استان ایلام در ایام اربعین حسینی در پذیرایی و استقبال از زوار، ابراز کرد: اربعین حسینی و خادمی زائران عتبات عالیات  بهترین فرصت برای معرفی استان ایلام به عنوان مرکز خادمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
 

وی گفت: همه ما از اراددتمندان و مریدان آن حضرت هستیم و این سوگواره در رثای شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع)  برگزار می شود و یک ارتباط معنوی با توسل به آن حضرت در سطح جامعه برقرار می شود و این  یک هدف معنوی ارزشمند، تاثیر گذار و بابرکت خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امید است این سوگواره در سال های آینده  با شکوه تر از امسال برگزار شود، ابراز کرد: ایام شهادت ائمه اطهار(ع) فرصتی است که انسان با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  آشنا شود و برگزاری چنین برنامه های می تواند در آشنایی ما با معارف اهل بیت (ع) تاثیر گذار باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه خواستار توجه انسان به مسائل دینی و حضور حداکتری  اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه های دینی، مذهبی و نماز جمعه شد.

 

وی در پایان با تقدیر از حمایت های ستاد کانون ها فرهنگی و هنری مساجد کشور  و حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، مشاور وزیر  و رئیس ستاد کانون های مساجد کشور  از این فعالیت ملی در استان ایلام، خواستار تداوم  و برگزاری باشکوتر این حرکت فرهنگی در سال های آینده در استان شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سوگواره علمدار کربلا ائمه اطهار ایلام سیره ائمه اطهار ع امام جمعه ایلام علمدار کربلا حجت الاسلام سوگواره ملی استان ایلام کریمی تبار اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح دوشنبه در در دیدار با م دیرکل کتابخانه های عمومی بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان تاکید کرد.

وی بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی حمایت مسؤولان از کتابخانه های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6085143

دیگر خبرها

  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه