Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@01:35:09 GMT

آمريکا يا کنار ترکيه بايستد يا مقابل آن

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۲۴۷۵

آمريکا يا کنار ترکيه بايستد يا مقابل آن

خبرگزاری آریا- رئیس‌جمهور ترکیه آمریکا را به حمایت از شبه‌نظامیان کردی که "نیروهای ترک در عراق را کشته‌اند"، متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان،‌رئیس‌جمهور ترکیه گفت: بیانیه واشنگتن در مورد شبه‌نظامیان ترک کشته شده شبیه یک شوخی بود.
رئیس جمهوری ترکیه  تداوم روابط کشورش با غرب را در گرو توقف حمایت آنها از کردها در سوریه و عراق دانست و گفت: هیچ گروه تروریستی وجود ندارد که بتواند در برابر قدرت روزافزون ارتش ترکیه بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر به دنبال تداوم روابط ائتلاف با ترکیه در سطح جامعه بین‌المللی و ناتو هستید، باید از حمایت از تروریست‌ها دست بکشید.
اردوغان افزود: ارتش ما به سطحی رسیده است که می‌تواند با امکانات ویژه‌اش هرگونه عملیاتی را انجام دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: تمامی طرف‌هایی که از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حمایت و یا آن را تأیید می‌کنند، دستانشان آلوده به خون 13 شهروند ترکیه‌ای است که در منطقه "قارا" کشته شدند.
رئیس جمهوری ترکیه خطاب به آمریکا نیز تأکید کرد: مدعی هستید که از "پ‌ک‌ک"، "ی‌پ‌ک" (یگان‌های مدافع خلق کرد) و "پ‌ی‌د" (حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه) حمایت نمی‌کنید، اما شک و تردیدی وجود ندارد که شما از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کنید.
اردوغان همچنین گفت: تمام رسانه‌های اجتماعی که به دستگاه‌های تبلیغاتی سازمان های تروریستی تبدیل شده‌اند، مسئول قتل 13 انسان بی‌گناه هستند و اگر ما کشتارهای سازمان تروریستی پ‌ک‌ک علیه غیرنظامیان را در یک کتاب گردآوری می‌کردیم، تعداد صفحات آن از دایره‌المعارف‌های بزرگ غربی بیشتر می‌شد.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که وزارت دفاع ترکیه ادعا کرد که اجساد 13 شهروند این کشور را که پیشتر توسط شبه نظامیان کرد ربوده شده بودند در غاری در شمال عراق پیدا کرده است.
آکار گفت: 3 سرباز ترک نیز حین عملیات نظامی آنکارا علیه این گروه، که 10 فوریه در منطقه "قارا" آغاز شده، کشته شده‌اند.  3 سرباز دیگر هم زخمی شده‌اند و یادآور شد 48 شبه‌نظامی پ‌ک‌ک حین عملیات نظامی توسط آنکارا کشته شده‌اند. ترکیه گفت این حمله به منظور تأمین امنیت مرزهای کشور و جست‌وجو برای افرادی انجام شده که قبل‌تر توسط پ‌ک‌ک دزدیده شده‌اند.
به دنبال سخنان وزیر دفاع ترکیه، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از مرگ شهروندان ترک در منطقه کردستان عراق، ابراز تأسف کرد.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: ما در کنار متحد ناتوی خود ترکیه می‌ایستیم و تسلیت خود را به خانواده‌های از دست‌رفتگان جنگ اخیر، ابراز می‌کنیم. اگر گزارش‌ها از مرگ شهروندان ترک به دست پ‌ک‌ک، که به عنوان سازمان تروریستی تعیین شده، مورد تأیید قرار گیرند،  عمل آن‌ها را به شدیدترین حالت ممکن محکوم می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا ترکیه شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت

حمله با چاقو در چندین موقعیت مکانی در شمال ایالت ایلینوی آمریکا به کشته شدن دست کم چهار نفر منجر شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز براساس اعلام مقامات حمله یک فرد با چاقو در چند موقعیت مکانی در شمال ایالت ایلینوی به کشته شدن چهار و زخمی شدن هفت تن منجر شد.

کارلا رِد، رییس پلیس «راک‌فورد» به آسوشیتدپرس گفته است که یک مرد ۲۲ ساله را بازداشت و بازجویی شده است. به گفته وی، وضعیت یکی از زخمی‌های این حادثه بحرانی است.

پلیس همچنان در حال تحقیقات درباره انگیزه این حمله بوده و دخالت مظنونین دیگر را رد کرده است.

قربانیان این چاقوکشی یک دختر ۱۵ ساله، یک زن ۶۳ ساله و و دو مرد ۴۹ و ۲۲ ساله هستند.

پلیس در ابتدا اعلام کرد که پنج نفر در این حادثه زخمی شده‌اند، اما اندکی بعد تایید کرد که دو تن دیگر نیز جزو زخمی‌های این چاقوکشی هستند.

دیگر خبرها

  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا با ۱۱ کشته و زخمی (فیلم)
  • سقوط پل در شهر بالتیمور ۶ کشته برجای گذاشت
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • 6 کشته در پی فروریختن پل فرانسیس اسکات در آمریکا
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند