Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: بیش از ۸۰ درصد نقدهای محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتاب های درسی اعمال شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا حاجیان زاده در نشست مجازی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ستادی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهره گیری از اسناد بالادستی، برنامه پنج ساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال اجرای این برنامه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محوریت ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین تاکید این سند بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای برون سازمانی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت مطرح کرد: این دو مقوله با توجه به رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین  به مشارکت، تعامل و همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش معنا می‌بخشند.

حاجیان زاده از قابلیت عملیاتی بودن و جامعیت برنامه به عنوان دو ویژگی برنامه پنج ساله همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش نام برد و گفت: این همکاری‌ها در عرصه‌های نیروی انسانی، تبلیغ و فعالیت فرهنگی، برنامه درسی و مشارکت حوزه در تامین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی، پژوهش و تبادل فکر و اندیشه با حوزه علمیه و همچنین مدارس وابسته به حوزه علمیه جریان دارد.

مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌ همکاری‌های مشترک بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در برنامه پنج ساله همکاری‌های مشترک بین دو نهاد جذب سالانه پنج هزار طلبه وظیفه هدف گذاری شده است، همچنین تعدادی از طلاب نیز برای همکاری با آموزش و پرورش به روش خرید خدمات جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای دو طرح امین و روشنا با هدف تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مدارس یادآور شد: در تامین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی نیز مشارکت های خوبی بین حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفته است به گونه‌ای که در سال جاری بیش از 80 درصد نقد و بررسی‌های انجام شده در چاپ جدید کتب درسی اعمال شد.

ناتوانی دانش‌آموزان ایرانی از "درک مسائل" بر اساس نمرات آزمون تیمز از 2011 تا 2019ترک تحصیل 6184 دانش‌آموز آذربایجان غربی در سال تحصیلی کرونایی!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش كتاب هاي درسي حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش كتاب هاي درسي حوزه علمیه همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی