Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@02:35:13 GMT

صفر تا صد ارائه کارت اعتباری سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۲۸۵۹

صفر تا صد ارائه کارت اعتباری سهام عدالت

اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت از جمله تصمیماتی است که پس از جلسه شورای هماهنگی اقتصادی هیات دولت و اعلام رئیس کل بانک مرکزی در اواخر خردادماه امسال اتخاذ شد، تا در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار گیرد. به گزارش پول نیوز، پس از آزادسازی سهام عدالت در تابستان امسال این اختیار به مشمولان سهام عدالت داده شد تا مدیریت سهام خود را در اختیار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد می‌توانستند روش مدیریتی مستقیم یا غیرمستقیم را برای سهام خود انتخاب کنند.

از میان ۴۹میلیون دارنده سهام عدالت، حدود ۳۰میلیون نفر روش مدیریتی غیرمستقیم را انتخاب کردند. این افراد باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و تمامی فرآیند‌های احراز هویت خود را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند تا از کلیه مزایای سهامداری خود بهره‌مند شوند.

مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی، تا ۵۰درصد از ارزش سهام عدالت خود را کارت اعتباری دریافت و با مراجعه به مراکز خرید، از آن استفاده کنند. تفاوت اصلی کارت اعتباری سهام عدالت با کارت‌های اعتباری خرید کالا این است که دارندگان این نوع کارت‌ها می‌توانند به جای خرید کالا، درخواست وام خرد از بانک‌ها کنند.

سمیه محمدی، مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درخصوص اینکه هر فرد تا چه میزانی می‌تواند تسهیلات دریافت کند، گفت: با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد که تا این لحظه فقط ۶۰درصد آن معامله پذیر و آزاد شده و قدرت بازپرداخت، بانک میزان دریافت وام را مشخص خواهد کرد. ضمانت در این فرآیند، برگه‌های سهام عدالت است.

طبق گفته‌های حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درخصوص کارت اعتباری سهام عدالت، با کارت اعتباری این سهام، امکان خرید وجود دارد. همچنین در صورت برگشت مبلغ استفاده شده تا ۲۹روز، سود به آن تعلق نخواهد گرفت. درغیر این صورت پول دریافت‌شده، به وام سه ساله تبدیل خواهد شد و سود به آن تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی، اگر سهامداران توانستند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود، اما اگر از یک ماه عبور کرد و مبلغ را پرداخت نکردند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد.

مدیر پروژه کارت اعتباری سهام عدالت با تاکید بر لزوم دقت سهامداران به بازپرداخت اعتبار‌ها گفت: اگر سهامداران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، سهام عدالت آن‌ها توسط بانک به فروش خواهد رسید. زمانی که بازپرداخت اقساط منظم شد، عایدی سهام مانند سود، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار است که می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی و بیمه‌ای وزیر اقتصاد در نشست خبری خود در ۲۵بهمن ماه گفت: دو بانک ملی و تجارت به صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت، کارت اعتباری ارائه می‌دهند. برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری نیست و درخواست به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و تا سه روز دیگر کارت برای سهام‌داران صادر خواهد شد. معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: ارزش این کارت اعتباری ۵۰درصد ارزش سهام عدالت افراد است و در تمام دستگاه‌های پز خدمات ارائه می‌دهد.

معمارنژاد با بیان اینکه نیازی به ارائه هیچ وثیقه‌ای نیست، افزود: افراد اگر در یک ماه قابل بازگرداندن تسهیلات باشند، اعتبارات بدون سود خواهد بود؛ در غیر این صورت به صورت سه ساله باز گردانده خواهد شد و سود این تسهیلات در مدت زمان سه ساله ۱۸درصد است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت کارت اعتباری سهام عدالت مشمولان سهام عدالت خواهد شد سه ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس