Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طول برگزاری این کارگاه فرصتی برای آموزش ۲۷ نفر از معلمان گروه نیاز ویژه دوره ابتدایی استان فراهم شد تا بتوانند با فراگیری مهارت‌های لازم به طیف مختلفی از دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه دهند.

وی گفت: آموزش خط بریل، جهت یابی و حرکت، مباحث نظری طیف اتیسم، تعامل همه جانبه، تحلیل کاربردی ABA ، برنامه ساخت‌دار TEACCH T  تکنیک‌ها و روش‌های مداخله‌ای‌، آموزش زبان اشاره( سطح مقدماتی) در طی برگزاری این کارگاه ۱۲۰ ساعته از ۱۵ آذر تا اواخر بهمن به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان،آموزش معلمان متخصص، افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبردهای مختلف آموزشی، نحوه ارزشیابی در گروه‌های مختلف دانش آموزان و افزایش دانش فراگیران با ویژگی‌های روانشناختی و محورهای توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از جمله اهداف مهم برگزاری این کارگاه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اثربخشی آموزشی باید مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم در معلمان را با مجهز کردن آنان به بینش علمی تقویت کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه معلم مبتنی بر مهارت‌های چندگانه آموزش معلمانی است که توانایی، تخصص و مهارت لازم را برای آموزش گروههای مختلف داشته باشند و با راهکارهای علمی آموزش به این دانش آموزان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

رنجبر افزود: باتوجه به ویژگی‌های جامعه امروز، تخصص معلم در یک درس خاص نمی‌تواند کارساز باشد بنابراین در راستای ارتقای توانمندی معلمان،کسب مهارت‌های چند بعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی یادآور شد: این دوره به مدت سه روز در هفته با مدرسان بومی استان، بهاره حاجی میرزایی (گروه آسیب دیده بینایی)، شیدا مندمی و آسیه استادی( طیف اتیسم) و مجتبی رستمی و ارکان خوش کلام( آسیب دیده شنوایی) بصورت مجازی در اسکای روم برگزار شد.

امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۳۹ مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مقاطع مختلف تحصیلی استان کردستان مشغول تحصیل هستند.

برچسب‌ها مدارس کردستان سنندج مهارت اموزی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کردستان سنندج مدارس کردستان سنندج مهارت اموزی دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد اظهار کرد: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام و غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی افزود: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود، همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: امید است که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد و این کار نیازمند توجه جدی است.

ستاری‌فرد ادامه داد: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود، باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با اشاره به استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت گفت: آزمون مذکور چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد، مهر راهی مدارس می‌شوند.

کد خبر 746667

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم