Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت دولت دهم گفت: اگر دولت پیچیدگی ها را در لایحه بودجه 1400 رفع نکند سبب می شود که دولت بعدی مجبور می‌شود که مقروض بانک‌ها شود؛ بنابراین معتقدم که بودجه تغییر و نگرش دیگری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ پس از در گرفتن بحث ها و گفت و گوهای مختلف، نهایتا سه شنبه (۱۴ بهمن ماه) در صحن علنی مجلس مطرح و در دستورکار نمایندگان مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا مجلس لایحه بودجه 1400 را رد کرد؟

نمایندگان مجلس که در کمیسیون تلفیق به مدت ۲ ماه لایحه بودجه را بررسی کرده بودند، در نهایت کلیات لایحه بودجه را رد کردند و علت اصلی را نیز بسیاری از بهارستان نشینیان و کارشناسان سیاسی سخنان «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌دانند.

مخالفت اصلی بهارستان نشینان با لایحه بودجه ۱۴۰۰ فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه ای نفت در روز بود که بسیاری از نمایندگان آن را غیر واقعی می دانستند و حتی تاکید داشتند که دولت چون در ایستگاه آخر خود قرار گرفته "فَله ای" لایحه را بسته و به مجلس فرستاده است.

لایحه دولت در حوزه نفت دور از دسترس است

«رستم قاسمی» وزیر نفت دولت دهم در گفت و گو با خبرنگار «تابناک»، در این باره می گوید: لایحه‌ای که دولت به مجلس داده لایحه‌ای است که تأمین منابع مالی که دولت پیش‌بینی کرده در حوزه نفت و یا حتی فروش دارایی‌های دولت، یک مقدار دور از دسترس است.

او تاکید دارد که دولت باید در لایحه بودجه 1400 درامدها و هزینه ها را واقعی‌تر می دید؛ چرا که لایحه 1400 می تواند مسیر کشور را خوب پیش ببرد.

دولت بعدی با وضعیت موجود حتما مقروض بانک‌ها می‌شود

وزیر نفت دولت دهم می گوید: اگر دولت پیچیدگی ها را در لایحه بودجه 1400 رفع نکند سبب می شود که دولت بعدی مجبور می‌شود که مقروض بانک‌ها شود؛ بنابراین معتقدم که بودجه تغییر و نگرش دیگری داشته باشد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که درباره فروش دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز در لایحه بودجه 1400 گفت: اگر تحریم‌ها رفع شود و یا برداشته شود دسترسی به دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت کار سختی نیست و شدنی است.

تحریم رفع شود، می توانیم به فروش دو میلیون و 300 بشکه‌ای برسیم

او بر این باور است که ایران به خاطر محدودیت‌های صادراتی کاهش اجباری داشته، اما توانمندی در صنعت نفت کشور وجود دارد که در صورت رفع تحریم ها با سرعت، به تولید واقعی خودمان برخواهیم گشت.

وزیر نفت دولت دهم ادامه داد: اگر تحریم به طور کامل رفع شود دو میلیون و سیصد هزار بشکه دست یافتنی است، ولی ما با یک پدیده‌ای مواجه هستیم که نباید این اتفاق بیفتد چون وقتی بودجه بسته می‌شود باید منابع آن تأمین شود یعنی یک طرف ترازو هزینه و طرف دیگر درآمد.

در شر ایط تحریم بودجه 1400 غیرواقعی است

وی یادآور شد: بنابراین اگر ترازوی درآمد خیلی متفاوت باشد، اساساً این ترازو به هم می‌خورد. ولی برای فروش واقعی نفت باید فرصتی به هر دلیلی فراهم شود که بیشتر به فروش برسد قطعاً برای کشور مفید خواهد بود اما در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌ها این مقدار غیر واقعی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا رستم قاسمی وزیر نفت احمدی نژاد وزیر نفت دولت دهم فروش نفت در لایحه بودجه 1400 فروش 2 میلیون بشکه نفت در سال 1400 استیضاح ترامپ اسلام قلعه قیام مردم تبریز غلامرضا شریعتی گادوین منشا لایحه بودجه 1400 وزیر نفت دولت دهم مقروض بانک ها دو میلیون هزار بشکه دولت بعدی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!

غلامرضا تاجگردون، نماینده ادوار مجلس در گفتگویی در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین درباره جنجال ها بر سر لایحه عفاف و حجاب گفت: هیچ کسی از دولت سوال نمی کند که چرا این لایحه را دادید. مجلس باید بگوید این لایحه دولت است و من هک و اصلاح کردم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887623

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا