Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی، دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: از وزارت بهداشت مطالبه می‌کنیم که جلوی ورود داروهایی که مشابه داخلی دارند را بگیرد و از جوانان دانشمند حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به عملکرد مثبت و قوی ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی در قزوین، اظهار کرد: افتخار این را داریم که در طرح شهید سلیمانی به عنوان نمونه در سطح کشور شناخته شدیم که عملکرد بی‌نظیری داشتیم به طوری که خواستند تا این طرح را در سایر استان‌ها اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه بیمارستان 700تختخوابی قزوین در شرایطی با 9درصد پیشرفت متوقف شده که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است؛ در حالی که 15جلسه در سطح ملی درباره این مشکل داشتیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: باتوجه به فرسودگی 80درصدی بیمارستان‌های استان قزوین با وقوع هر حادثه‌ای باید در انتظار یک فاجعه باشیم و باتوجه به اینکه در 10 سال یک حادثه مخوف را در استان تجربه می‌کنیم لذا این هشدار را درباره فرسودگی بیمارستان‌های قزوین می‌دهم.

با اعتبارات قطره چکانی دردی دوا نمی‌شود

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: با اعتبارات قطره چکانی دردی دوا نمی‌شود؛ درباره پروژه الحاقی بیمارستان شهید رجایی، آقای نوبخت قول اختصاص اعتبار 100 میلیاردی را به این پروژه دادند اما تنها 20میلیارد و آن هم به صورت اوراق دادند که مشکلی از استان حل نمی‌کند.

محمدبیگی بیان کرد: ما در حوزه استقرار پایگاه‌های اورژانس در مناطق دورافتاده استان نیازمند مساعدت وزارتخانه هستیم، در حوزه تامین نیروهای انسانی متخصص در سال گذشته 30نفر ظرفیت داشتیم که امسال این ظرفیت به 46نفر رساندیم که تنها 31نفر وارد استان شدند و همچنان نیازمند متخصصین در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه 70درصد مردم استان قزوین قشر کارگر هستند و توان پرداخت پول به بیمارستان‌های خصوصی را ندارند به دلیل کمبود پزشک متخصص در استان نیز مجبورند به بیمارستان‌های خصوصی در زنجان و تهران مراجعه کنند.

نیازمند افزایش تخت در استان قزوین هستیم

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: ما همچنان نیازمند افزایش تخت در استان قزوین هستیم چون از میانگین کشوری عقب ماندیم؛ میزان سهمیه 500نفری نیروی انسانی استان نسبت به 1/6درصد سهمیه‌ای که باید داشته باشیم کم است که باید افزایش یابد.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس افزود: ما دو دانشمند داریم که در عرصه کشوری فعال بودند و موفق شدند داروی "آیورمکتین" ایرانی را اختراع کنند و با حمایت ستاد اجرایی امام و شرکت البرز دارو در چرخه تولید قرار دهند؛ اما متاسفانه در یک ماه گذشته تولیدات دپو شده و اجازه پخش داده نمی‌شود چون مافیایی وجود دارد که نمونه خارجی را وارد کشور می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: از وزارت بهداشت مطالبه می‌کنیم که جلوی ورود داروهایی که مشابه داخلی دارند را بگیرد و جوانان دانشمند را حمایت کند و این افتخار قزوین است که توانسته داروی ضدکرونا را تولید کند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کل کشور با ارسال این موضوع به قوه قضائیه با ۱۳۷ رأی مخالف از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.   سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح این گزارش، گفت: با استناد به سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و بر اساس تکلیف نمایندگان در بند (س) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف ساماندهی صنعت دارو و محوریت سیاستگذاری جدید در حوزه یارانه دارو برعهده دولت گذاشته بودند طرح دارویار توسط دولت اجرا شد که بر اساس آن از طریف انتقال یارانه دارو از ابتدای زنجیره تامین و توزیع به انتهای آن و تمرکز بر نظام بیمه ای، مدیریت بهینه زنجیره تامین و توزیع به گونه‌ای اجرا شود که در حوزه کمبود‌ها و قیمت اقلام دارویی فشار از روی دوش مردم برداشته شود، اما طی ۲ سال سپری شده از اجرای آن شاهد خارج شدن محسوس زنجیره تامین و توزیع دارو از مدار تنظیم گری بوده ایم و تبعات آن گریبانگیر بیماران و فعالان صنعت دارو شده است.   وی افزود: کمیسیون بهداشت پس از آنکه به دفعات مشکلات موجود، دغدغه مندی ها، الزامات و تکالیف دستگاه‌های مسئول را در قالب برگزاری جلسات نظارتی و با ارائه ۴ گزارش نظارتی به مجلس ارائه کرده بنابراین در حال حاضر با استناد به ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی گزارش نقض یا استنکاف از اجرای قانون توسط مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و دستگاه‌های زیرمجموعه آنان و سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به قوه قضائیه و مراجع ذیصلاح در دستورکار مجلس دارد.   نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم، یادآور شد: نزدیک به ۱۵۰ قلم داروی پرمصرف، دارای کمبود و محدودیت جدی بوده و حدود ۶۵ قلم دارو در شرایط کمبود حاد قرار دارد و رفع این مشکل نیازمند برنامه ریزی و کارآمدسازی سامانه‌های موجود و مدیریت دقیق سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی در پیش بینی به موقع نیاز‌های کشور و تخصیص به موقع ارز است، البته عدم نظارت موثر بانک مرکزی به عملکرد بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات ریالی برای تامین سرمایه در گردش موردنیاز صنعت دارو و نیز شرکت‌های تراستی در انتقال به موقع ارز به ذینفع نهایی نیز یکی از چالش‌های جدی در حوزه کمبود دارو است.   سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی موارد استنکاف از قانون، گفت: در این رابطه شاهد استنکاف و نقض بند پنجم و جزو دوم از سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در مورد سیاستگذاری و نظارت کارآمد بر تولید و مصرف و واردات دارو و مدیریت بهینه منابع سلامت از طریق نظام بیمه‌ای توسط تمامی ارکان مسئول در دولت با محوریت وزارت بهداشت هستیم و با توجه به اینکه طی ۴ ساله مجلس یازدهم و به ویژه پس از اجرای طرح دارویار انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه ساماندهی وضعیت نظام دارو و درمان کشور به دفعات توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد تاکید و مطالبه قرار گرفته، اما متاسفانه کماکان شاهد وضعیت نامناسب این حوزه و تحمیل فشار بر مردم هستیم.

دیگر خبرها

  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟