Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

قدس آنلاین: «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی»  وزیر امور خارجه قطر بعد از امروز با «محمدجواد ظریف»  دیدار و گفت‌وگو کرد.  

محمد جواد ظریف در این دیدار ضمن خوش آمدگویی و تبریک موفقیت های اخیر قطر در پایان بخشیدن به محاصره این کشور، اهمیت روابط دو جانبه با قطر از دیدگاه دولت و ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌ها در حوزه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با سیاست های مبتنی بر زور و اجبار در منطقه بر ضرورت همکاری‌های کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل و رسیدن به یک ترتیبات منطقه ای و با ثبات تاکید و روابط دوجانبه ایران و قطر را حائز نقش مهمی در این مسیر ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار آمادگی دوحه برای گسترش روابط دوجانبه در همه سطوح از جمله حوزه های اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با قدردانی از تمامی کمک هایی که جمهوری اسلامی ایران در طول دوران محاصره قطر انجام داده است، این سفر را در راستای گسترش روابط دوجانبه و در چارچوب رایزنی های منظم میان دو طرف دانست.  

وزیر خارجه قطر همچنین نیاز منطقه به رویکردی جدید و همکاری‌های همه جانبه را مورد تاکید قرار داد و آمادگی قطر برای ایفای نقش کلیدی و موثر را اعلام و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مسایل موجود در چارچوب ابتکارات منطقه ای حل و فصل پیدا کند.  

بررسی راه های گسترش روابط اقتصادی و همچنین حوزه های مشترک همکاری ها از دیگر محورهای مورد گفتگو وتبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این دیدار بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ظریف وزیرخارجه قطر وزیر امور خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک با «مائورو وییرا» وزیر امور خارجه برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیرو‌های مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

 همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

 امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه ایران تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشور‌های اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد.

او همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

«مائورو وییرا» وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد