Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،محمد جواد آذری جهرمی در توئیتر خود اعلام کرد: «از فردا، استفاده‌ی عمومی از 5G ایرانسل در پارک آب و آتش تهران میسر خواهد بود و ان‌شاالله آن‌را افتتاح خواهم کرد. پس از آزمونهای موفق در مراکز دانشگاهی، نسل پنجم تلفن همراه به صورت عمومی هم در دسترس همه خواهد بود. مشهد، کیش و شیراز اهداف بعدی در اسفند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این ایستگاه در واقع چهارمین سایت 5G ایران به حساب می‌آید که در هفته ایران دیجیتال افتتاح می‌شود. سه سایت قبلی در مراکز تحقیقاتی،دانشگاهی و ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بودند و استفاده عمومی از آنها میسر  امکان نداشت. نکته مهم اما درباره سایت جدید در پارک آب و آتش امکان استفاده عمومی از آن حتی با گوشی‌هایی است که از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی نمی‌کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده حتی کاربرانی که گوشی تلفن‌همراهشان قابلیت اتصال به شبکۀ نسل پنج را نداشته باشد هم می‌توانند به صورت Hotspot و با استفاده از پوشش مودم وای فای 5G ایرانسل، تفاوت در سرعت را تجربه کنند. 

برای بسیاری از مردم عادی احتمالا در شرایط فعلی اقتصادی خریدن گوشی‌های نسل جدید موبایل با قیمت‌های گرانی که دارند ممکن نیست اما با همین گوشی‌های فعلی از فردا می‌توان سرعت بالا و تاخیر پایین 5G را تجربه کرد. 

در حقیقت با راه‌اندازی این هات‌اسپات مردم با همین  گوشی‌های فعلی یا تبلت و لپتاپ‌شان می‌توانند به صورت وای‌فای به شبکه 5G وصل شوند و تجربه سرعت بالای موبایل را تجربه کنند. هر چند در کشورهای دیگر جهان روی اینترنت ثابت سرعت‌های بسیار بالا تست شده اما شبکه 5G قرار است بالاترین سرعت را برای اینترنت همراه تامین کند و علاوه بر این میزان تاخیر در ارتباط را به شدت کاهش دهد. گسترش این نسل جدید ارتباطات همراه که انقلابی در جهان به حساب می‌آید که می‌تواند به گسترش اینترنت چیزها در کشور کمک شایانی کند. 

چطور می‌توان از هات‌اسپات 5G استفاده کرد؟

 برای استفاده واقعی و بدون نیاز به هات‌اسپات از شبکه 5G نیاز به تعویض سیم‌کارت‌های موبایل و همچنین در اختیار داشتن گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از این نسل وجود دارد. به زودی به زودی گوشی‌های 5G خیلی بیشتر از اکنون و با قیمت‌های ارزان‌تر در دسترس قرار می‌گیرند. اما برای استفاده از هات‌اسپات 5G کافی‌ است در پارک آب و آتش با موبایل،تبلت یا لپتاپ معمولی خود دنبال اتصال وای‌فای مرتبط به شبکه 5G ایرانسل بگردید که در منطقه‌ای خاص از پارک آنتن‌دهی دارد. با این اتصال ساده می‌توانید سرعتی را تجربه کنید که احتمالا هیچ وقت تاکنون در اپراتورهای موبایل و اینترنت ثابت کشور ندیده‌اید. به تازگی در ساختمان مرکزی ایرانسل  سرعت دانلود  ۳ تا ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه هم با سایت 5G این اپراتور ثبت شده است. 

کد خبر 585255 برچسب‌ها ارتباطات تکنولوژی (فناوری) اینترنت محمد جواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات تکنولوژی (فناوری) ارتباطات موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارتباطات تکنولوژی فناوری اینترنت محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات تکنولوژی فناوری ارتباطات موبایل پارک آب و آتش هات اسپات شبکه 5G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟

فرارو- آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت، با پارت‌نامبر LLA یا ZAA تا ۱۲۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شود. درحضور آیفون ۱۴ و ۱۵ و نسخه‌های مختلف، گران‌ترین گوشی فعلی بازار به حساب می‌آید.

آیفون ۱۳ معمولی را کمی بیش از ۴۱ میلیون می‌فروشند و بین گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار می‌توانیم از گلکسی S۲۴ اولتر اسم ببریم.

قیمت گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت به ۹۵ میلیون تومان می‌رسد و فروشنده‌های موبایل بابت ارزان‌ترین نسخه گلکسی S۲۴ اولترا که ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره سازی در اختیارتان قرار می‌دهد، بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون در خواست می‌کنند. قیمت پرفروش ترین گوشی های فعلی بازار را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

120 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند