Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:13:42 GMT

شبکه خادم‌یاران رسانه‌ای امام رضا(ع) ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۱۲۱

شبکه خادم‌یاران رسانه‌ای امام رضا(ع) ایجاد می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز رسانه و ارتباطات آستان قدس رضوی از ایجاد شبکه‌ای متشکل از عشاق امام رضا(ع) تحت عنوان خادم‌یاران رسانه‌ای امام رضا(ع) خبر داد.

محمدمهدی خیرجو در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که امروز، ۲۷ بهمن‌، در سالن همایش‌های روزنامه قدس برگزار شد، با اشاره به طرح خادمیاران رسانه‌ای امام رضا(ع)، اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که تولیت آستان قدس رضوی نسبت به آن تاکید داشت، سامان‌دهی حوزه خادم‌یاری بوده است‌؛ به ویژه این‌که ما در مرکز رسانه و ارتباطات آستان قدس رضوی بتوانیم تمام افرادی که به نوعی در رسانه‌ها و برای حضرت رضا(ع) فعالیت دارند را در قالب خادم‌یاری رسانه فعال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: طبق این طرح مجموعه‌ها و افراد مختلفی که در تولید، توزیع محتوا و حوزه خبر و رسانه حضور و فعالیت دارند و می‌خواهند خدمتی برای اهل‌ بیت(ع) و امام رضا(ع) انجام دهند، بتوانند در قالب خادم‌یاران رسانه‌ای فعالیت خود را پیگیری کنند و ما نیز بتوانیم به علاقه‌مندان این حوزه کمک کنیم. 

رئیس مرکز رسانه و ارتباطات آستان قدس رضوی تصریح کرد: گاهی ممکن است یک شخص خبرنگار نباشد و به صورت رسمی در خبرگزاری فعالیت نکند اما صفحه‌ای در فضای مجازی داشته باشد و بخواهد پست‌هایی در مورد پویش چهارشنبه‌های امام رضایی تولید و منتشر کند. این کار می‌تواند به عنوان یک فعالیت امام رضایی مورد توجه قرار گیرد و آن شخص تولیدکننده خادم‌یار رسانه‌ای محسوب شود. اگر فرد دیگری یک نرم‌افزار تولید کند و قسمتی از آن را به اهل‌بیت(ع) و امام رضا(ع) اختصاص دهند، او را نیز به عنوان خادم‌یار رسانه‌ای امام رضا(ع) به حساب می‌آوریم. اگر فرد دیگری نیز صفحه‌ای نداشته باشد اما بخواهد که در حوزه توزیع و نشر محتوا کمک کند، می‌تواند در این شبکه قرار بگیرد و فعال شود.

خیرجو با اشاره به ایجاد بانک ایده‌ها و سوژه‌های امام رضایی بیان کرد: جمع‌آوری ایده‌ها و سوژه‌های امام رضایی از موضوعاتی است که در قالب بانک ایده و سوژه قرار است در مشهد طراحی شود و به وجود بیاید که افراد مختلف نکات و ایده‌های خود را که شاید ما نسبت به آن فکر نکردیم و جمع‌بندی نداشته‌ایم، برای ما ارسال کنند. در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز بخشی را در رابطه با ارسال ایده قرار داده‌ایم تا افرادی که ایده دارند اما نمی‌توانند به تنهایی آن را پیاده‌سازی کنند، ایده‌هایشان را برای ما ارسال کنند.

وی در خصوص جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با بیان این‌که تعداد آثار ارسالی به جشنواره در حد مناسبی است، بیان کرد: بالغ بر ۱۹۰۰ اثر به جشنواره رسیده و مجموعه‌های مختلف درخواست داشتند تا زمان بیشتری به مهلت ارسال اثر اختصاص پیدا کند. 

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار تولید اثر در قالب‌های خبر، عکس، موشن‌گرافی، پوستر و برنامه‌های تلویزیونی داشته است و در شرایط بیماری کرونا که مردم در منزل‌هایشان هستند، روزانه به طور متوسط ۵ ساعت آنتن زنده در صداوسیما داریم و از طرفی دیگر چندین ساعت در هفته، رسانه‌های اعتقادی رادیو و تلویزیون که همکاری با آستان قدس رضوی دارند، برنامه‌هایی را از حرم مطهر رضوی پخش می‌کنند که ارتباط مردم با حرم مطهر رضوی و حس حضور مردم در حرم مطهر رضوی برقرار شود. 

خیرجو عنوان کرد: در فضای مجازی نیز پویش‌های مختلفی در این ایام شکل گرفته که مجموعه خبر و رسانه‌های نوین کارهای آن را انجام می‌دانند. بیش از ۲۰ میلیون بازدید از پست‌های پویش‌ها در این مدت وجود داشته که عدد قابل توجهی است و نشانگر توجه و استقبال مردم نسبت به موضوعات حول محور امام رضا(ع) است. طبق آماری که به دست ما رسیده، بیش از ۲۰ هزار نفر در این پویش‌ها شرکت داشته‌اند. 

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع اخلاق و معنویت جزو مباحث اصلی است که در ۴۰ ‌سالگی انقلاب اسلامی و حرکت پس از ۴۰ ‌سالگی توسط مقام معظم رهبری نسبت به آن اشاره شده است. یکی از موارد مهمی که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده، در رابطه با تهاجم‌های رسانه‌ای است که در حوزه اخلاق و معنویت نسبت به مردم وجود دارد و به همین دلیل نهادهای مختلف مسئول دانسته شدند تا با برنامه‌ریزی هوشمندانه توطئه‌ها و هجمه‌های دشمن را خنثی کنند. 

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اضافه کرد: یکی از کارکردهای مهم جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) شتاب‌ بخشیدن به تولیدات امام رضایی و پیوند افراد و مجموعه‌های مختلف با حرم مطهر رضوی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی جشنواره رسانه ای امام رضا ع استانی فرهنگی و هنری جشنواره رسانه ای امام رضا ع آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی امام رضایی رئیس مرکز ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد