Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:19:48 GMT

معاون استاندار: ۵۰ واحد تولیدی راکد در فارس فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۴۱۷

معاون استاندار: ۵۰ واحد تولیدی راکد در فارس فعال شد

ظفر افشون، عصر دوشنبه در آیین احیای یک کارخانه تولید آب معدنی در منطقه دارنگون شهرستان شیراز افزود: فعالیت این مجموعه تولیدی نیز در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی متوقف شده بود که امسال با هزینه‌‎ای افزون بر ۸۰ میلیارد ریال توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور احیا شد.

به گفته وی، با فعالیت مجدد این واحد تولیدی، ۳۰ فرصت شغلی نیز احیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور همچنین ایجاد یک شرکت کشت و صنعت در منطقه دارنگون را در دستور کار دارد تا ضمن فراهم شدن زمینه کشت گلخانه‌ای، شرایط برای انجام صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز فراهم شود.
وی بیان کرد: فارس، یک استان چهار فصل است که امکان توسعه و کشت گیاهان گلخانه‌ای با توجه به برخورداری از نیروهای آموزش دیده و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس در آن وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به راه‌اندازی فرودگاه‌های جهرم و آباده در آینده نزدیک، گفت: شرایط و جایگاه این استان به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن سودده خواهد بود و بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور نیز می‌تواند در این زمینه بر روی این استان حساب ویژه باز کند.
افشون همچنین بیان داشت: در زمینه احیای موقوفات در استان فارس، می‌توان تحول و انقلابی را ایجاد کرد به ویژه در بحث جهش تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

حفظ و افزایش منافع موقوفات و اجرای نیات واقف را دنبال می‌کنیم
مدیر عامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور نیز گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سه مقوله حفظ، افزایش منافع موقوفات و اجرای نیات واقف را با جدیت دنبال می‌کند.
سهیل بیگدلی افزود: بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور در عرصه‌های ساختمان‌سازی، کشاورزی و دامپروری، صنعت و معدن و گردشگری نیز ورود کرده و در استان‌هایی مانند فارس کشاورزی را به شکل ویژه دنبال کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در آینده نیز ایجاد ۲ مجتمع بزرگ کشت و صنعت را در استان‌های فارس و سمنان در دستور کار داریم که امروز در استان فارس شاهد آغاز عملیات حفر چاه این مجتمع کشت و صنعت که قرار است به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود، بودیم.
حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس هم، با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی آب معدنی بیان داشت: امیدواریم که مسوولان این کارخانه با کوشش بیشتر زمینه را برای افزایش تعداد فرصت‌های شغلی در این واحد تولیدی فراهم کنند.
مدیر بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان فارس هم، با بیان اینکه ایجاد اشتغال، رونق تولید و ایجاد مشوق‌های اقتصادی را در این استان دنبال می‌کنیم، گفت: در آینده نزدیک شاهد ساخت مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی با هدف احیای موقوفات، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، درآمدزایی، تکثیر دام‌های مولد و تولید محصولات گلخانه‌ای در منطقه دارنگون خواهیم بود.
علی اسدپور افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۷۶ هکتار موقوفه نصیرالملک در سیاخ دارنگون ایجاد خواهد شد.

ساز و کار نامناسب و سوء مدیریت، کارخانه اطهرآب را به تعطیلی کشاند
مدیر عامل شرکت اطهرآب نیز بیان کرد: نبود ساز و کار مناسب و سوء مدیریت در گذشته سبب شد که این واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شود.
محمد ارشادی نیک افزود: این کارخانه به مدت ۲ سال تعطیل و با حجمی از مطالبات پرداخت نشده نیز مواجه بود که بخشی از آن مربوط به تعهدات الزام‌آوری بود که بار مالی به دنبال داشت.
وی ادامه داد: بنیاد توسعه عمران و موقوفات کشور بدون ادعای مالکیت برای احیای دوباره این کارخانه پای کار آمد و امروز (بیست و هفتم بهمن ماه ۹۹) شاهد فعالیت مجدد آن هستیم.
ارشادی افزود: این واحد تولیدی در گام نخست، روزانه پنج هزار بطری آب معدنی تولید خواهد کرد و در آینده شاهد تولید محصولات جدید در این کارخانه خواهیم بود.
سیاخ‌دارنگون که در گویش مردم محلی، «سی یخ» گفته می‌شود، یکی از ۶ دهستان بخش مرکزی شهرستان شیراز است که با بیش از ۲۵ روستا و نزدیک به ۲۰هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است و از گذشته‌های دور به منطقه‌ای مستعد برای کشاورزی معروف است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه جهش تولید شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه جهش تولید شیراز سازمان اوقاف و امور خیریه جهش تولید شیراز استانداری فارس فارس اخبار کنکور بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور واحد تولیدی استان فارس کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین مدنی صبح پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی استان سمنان با حضور رئیس جمهور در شهرک صنعتی سمنان، با بیان اینکه هشت هزار واحد راکد در کشور احیا شده است، گفت: ۱۹۵ هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است.

وی افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردمی با احیای این واحدهای تولیدی در کشور، احیا شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین به احیای ۲۰۱ واحد تولیدی راکد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ شغل در این استان تثبیت شده است.

‌مدنی حمایت از تولید را اولویت امسال دولت دانست و تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

کد خبر 6081703

دیگر خبرها

  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان