Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:28:33 GMT

سامانه جامع خیریه‌ها در اصفهان راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۴۹۵۳

سامانه جامع خیریه‌ها در اصفهان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، پروین صالحی مبارکه در جلسه هم‌اندیشی مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری شهرستان مبارکه با بیان اینکه می‌توان با همکاری و همدلی بخشی از مشکلات مردم را رفع کرد، اظهار داشت: در این زمینه باید نحوه کمک رسانی به محرومان ساماندهی شود چرا که خیریه‌های خوبی داریم که باید با برنامه فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت خیریه‌ها پراکنده و غیر متمرکز است، ابراز داشت: بسیاری از خیریه‌ها چند منظوره فعالیت دارند در صورتی که چنانچه این خیریه‌ها فعالیت تخصصی داشته باشند می‌توانند تأثیر بیشتری داشته باشند.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضروری است بخش عمده بسته‌های معیشتی در اختیار سالمندان و افراد ناتوان قرار گیرد، ادامه داد: در این زمینه فراهم ساختن شرایط برای اشتغال جوانان می‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به اهدای بسته معیشتی داشته باشد.

صالحی مبارکه با بیان اینکه باید از فعالیت‌های صورت گرفته در دیگر شهرستان‌های استان اصفهان برای کاهش محرومیت استفاده کنیم، اضافه کرد: در این زمینه تبریز عملکرد موفقی داشته که باید الگویی برای دیگر شهرها باشد.

افزایش مددجویان کمیته امداد بیانگر سیاستگذاری غلط است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش روز افزون افراد تحت پوشش کمیته امداد و خیریه‌ها بیانگر سیاست‌گذاری اشتباه در جامعه است، افزود: در این زمینه باید سامانه‌ای جامع راه‌اندازی و اطلاعات همه مددجویان در آن ثبت شود تا در این صورت کمک‌های خیران به صورت عادلانه بین نیازمندان توزیع شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع امروز کشور اشتغال است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال چند خیریه در زمینه آموزش و بازار کار اشتغال خانگی کار کنند و در این زمینه متمرکز شوند و به‌جای حمایت‌های مقطعی زودگذر، با آموزش و ایجاد بازار کار آن‌ها را از حمایت‌های خیریه‌ها بی‌نیاز کنیم.

صالحی مبارکه با توضیح اینکه می‌خواهیم بانظم دهی به کمک‌های مردمی و خیران، فعالیت‌های خیریه‌ها بیشتر شود و شهرستان از این وضعیت کنونی یک‌قدم به جلوتر برود، گفت: کمک مالی بلاعوض را به افراد خاص، پیران ازکارافتاده واقعاً محدودیت‌هایی دارند و توانایی کار دارند.

معاون فرماندار شهرستان مبارکه نیز در این نشست با بیان اینکه امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمند خیریه‌های مشاوره خانواده هستیم، گفت: خانواده‌ها بر اثر فشاری که متحمل می‌شود نیازمند مشاوره هستند که اگر به آن‌ها کمک نشود به طلاق کشیده می‌شود و مشکلات و تبعات و آسیب‌های بعدی در جامعه ایجاد می‌شود.

مجید ترابی افزود: تمام خیریه‌ها بیشتر از ۳۰۰ هزار تومان به خانواده‌های تحت پوشش نمی‌دهند و این پول زندگی افراد را تأمین نمی‌کند، اما با مشاوره و اشتغال خوب می‌تواند زندگی خانواده‌ها را تداوم ببخشد؛ ثمن‌ها و خیریه‌ها نباید رسالت خود را از دست دهند و به حاشیه‌ها ورود کنند.

وی با توضیح اینکه خانواده‌های نیازمند باید به‌صورت صحیح و مناسب شناسایی و ثبت شوند، اضافه کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی، نیازمندی‌ها تغییر پیداکرده است که باید بر اساس ابتدا باید دیدگاه ما هم‌تغییر پیدا کند و کمک‌ها انجام شود؛ فرصتی به خیریه‌ها داده می‌شود که زمینه فعالیت خود را مشخص کنند.

ترابی تصریح کرد: اگر یک بسته کامل خیریه‌ای در شهرستان ایجاد شود، مشکلاتی زیادی در جامعه رفع می‌شود و خیران و مردم هم برای کمک جهت پیدا می‌کنند؛ در بحث‌های کمک‌های مؤمنانه کرونا سپاه در این زمینه خوب و زیبا عمل و مناطقی را در نظر گرفتند و افرادی را شناسایی کردند و کار که تخصصی و زیبا بود مردم هم به‌خوبی از این طرح استقبال کردند.

چالش عدم توزیع عادلانه کمک‌ها در مبارکه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه هم در این نشست گفت: این جلسه و تخصصی شدن خیریه‌ها نیاز امروز شهرستان است، هفته گذشته شعبه دوم خیریه امام حسن مجتبی (ع) دیزیچه که در زمینه کمک به درمان و تحصیل فعالیت می‌کند را در مبارکه افتتاح کردیم که ایجاد شعبه دوم به دلیل تخصصی بودن، این خیریه است.

نسیم نفر با بیان اینکه شهرستان مبارکه پتانسیل خوبی برای جذب خیر دارد اما مشکلی ما عدم توزیع عادلانه کمک‌های خیریه‌ها است، تصریح کرد: این عدم ساماندهی مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می‌کند؛ مبلغ مشارکتی در شهرستان مبارکه به دلیل وجود صنایع مختلف بالا است اما موازی کاری زیادی است که باید برخی از مسائل بین دستگاهی و خیریه‌ها رفع شود.

وی در پایان تأکید کرد: مسکن، هزینه درمان اعتیاد، بیماران حاد از جمله مشکلات موجود شهرستان است که با داشتن خیریه تخصصی داشته باشیم و مشکلات زیادی رفع می‌شود.

۲۵۰۰ خانوار در مبارکه تحت پوشش کمیته امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مبارکه هم در این نشست گفت: افراد زیادی در شهرستان دغدغه کمک به فقرا و نیازمندان را دارند اما هرکسی مسیر خود را می‌رود و شاید به نتیجه مطلوبی نرسیم؛ نمونه تخصصی شدن فعالیت خیریه‌ها را می‌توان در کمک‌های مؤمنانه مشاهده کرد.

سعید ابراهیمی با بیان اینکه توزیع کمک‌های مؤمنانه با توجه به ظرفیت پایگاه‌های بسیج در شهرستان، به‌صورت منظم و خوب در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا انجام شد، افزود: تقاضا داریم که خیریه‌ها از تخصصی شدن استقبال کنند؛ به‌عنوان مثال خیریه حضرت ابوالفضل اصفهان که در زمینه بیماری‌های کلیوی و قلبی با استعلامی که از کمیته امداد انجام می‌دهد، کمک می‌کند و حتی نه‌تنها در سطح استان اصفهان بلکه در سطح کشور هم به برخی از بیماران نیازمند کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان مبارکه است که افرادی فاقد درآمد و نیازمند حمایت هستند خدمات دریافت می‌کنند؛ فرزند یتیمی نداریم که درآمد نداشته باشد و زن بی‌سرپرستی نداریم که مستمری‌بگیر و حقوق‌بگیر نباشد، تحت پوشش ما نباشند.

رئیس کمیته امداد مبارکه تأکید کرد: شهرستان مبارکه این توانایی و ظرفیت را دارد که چنین خیریه‌های تخصصی را ایجاد کند؛ پیشنهادات و چگونگی فعالیت در کمیته مشخص می‌شود.

کد خبر 5147995

منبع: مهر

کلیدواژه: پروین صالحی مجلس شورای اسلامی موسسه خیریه کمیته امداد امام خمینی بهزیستی ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه شهرکرد مجلس شورای اسلامی شیراز اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران مشهد شهرستان کرج واکسن کرونا شهرستان مبارکه کمیته امداد خانواده ها خیریه ها تحت پوشش کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان