Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار قاسمی عصر دوشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این ارزیابی دارای شاخص ها و جداول ۲۳ گانه است که تمامی فعالیت ها و برنامه های پژوهش سراها را دربر می گیرد.

وی برگزاری جشنواره ها، مسابقات علمی - پژوهشی درکلیه دوره های تحصیلی، ترویج علوم و فناوری های نوین چون زیست فناوری، نانو تکنولوژی، نجوم ، تشکیل انجمن های علمی وپژوهشی درحوزه های مختلف علوم پایه ،علوم انسانی، فنی و مهندسی را ازمهمترین شاخص های انتخاب این مراکز به عنوان پژوهش سرای های برتر ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پژوهش سرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، قطب معین زیست فناوری، نجوم و علوم ازمایشگاهی و همچنین دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی البرز می باشد،خاطرنشان کرد: این پژوهش سرا با بهره مندی از فضای محازی اختصاصی و بسیارمطلوب درشرایط کرونایی فعلی نه تنها به دانش آموزان استان بلکه به دانش آموزان سراسر کشورخدمت رسانی می کند.

قاسمی تصریح کرد: این پژوهش سرا درسال ۹۵ نیز موفق به کسب رتبه اول کشوری و پس از ان درسالهای ۹۷ و ۹۸ نیز رتبه اول دربین ۱۰ پژوهش سرای استان البرز را به خود اختصاص داد.

وی درادامه به کسب رتبه های برتر دانش آموزان عضو این پژوهش سرا درجشنواره های ملی و بین المللی پرداخت و اضافه کرد: تنها تیم منتخب دانش آموزی البرز دربیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی نیز حاصل کار پژوهشی دانش آموزان این مرکزاست.

وی داشتن بالاترین آمارثبت اختراعات جدید، برگزاری جشنواره های استانی،برپایی نمایشگاه تخصصی پژوهش و دوره های آموزشی و تخصصی درحوزه علوم مختلف، فعال سازی انجمن های مختلف علمی- پژوهشی را از جمله عوامل موثر در کسب این موفقیت برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: بهره مندی از نیروی انسانی مجرب و توانمند علمی - دانشگاهی، ثبت اختراع ، فعال بودن کلاس های آموزشی- پژوهشی دربهترین فضای اختصاصی به صورت مجازی، تجهیزات کامل آزمایشگاهی و

کارگاهی درحوزه زیست فناوری، لیزر و اپتیک،فیزیک، شیمی، زیست، الکترونیک،آزمایشگاه های مختلف از جمله ریاضیات،حاکم بودن نظم و انضباط درفضای آموزشی- اداری پژوهش سرا را از دیگر عوامل تاثیرگذار در کسب رتبه اول پژوهش سرای معلم ناحیه یک کرج دراین ارزیابی کشوری دانست.

قاسمی گفت: این پژوهش سرا درطول سال تحصیلی به صورت هفتگی برای دانش آموزان کارگاههای پژوهشی - تحقیقاتی درحوزه زیست فناوری،نجوم، کد نویسی نرم افزار و سخت افزا،سلول های بنیادی،ریاضیات و علومخلاق برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نیزآزمایشگاه دانش آموزی زیست فناوری استان البرز دراین پژوهش سرا توسط ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری راه اندازی و تجهیز شد، تاکید کرد: این مرکزبه عنوان یکی ازمراکز پژوهشی به ویژه درحوزه زیست فناوری و نجوم توانستگام های موثری دراستعداد یابی و هدایت دانش آموزان مستعد بردارد.

 البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که حدود ۲۰۰ هزار نفرآن ازخدمات پژوهش سراهای دانش آموزی استان استفاده می کنند.

برچسب‌ها مدارس البرز پژوهشگر دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز پژوهشگر مدارس البرز پژوهشگر دانش آموزان اخبار کنکور پژوهش سرا زیست فناوری دانش آموزان پژوهش سرای دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، پیمان بختیاری گفت: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در  نهادینه‌کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس مخصوصا دانش‌آموزانی که مدارس آنها در روستاها و حاشیه راه‌های برون‌شهری قرار دارد.
وی گفت: نتیجه اجرای این طرح آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و مخصوصا جاده‌ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
بختیاری با بیان اینکه در این طرح به دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و ترافیکی شامل آموزش نکات ایمنی تردد در راه‌ها به همراه اجرای برنامه نمایشی آموزنده و سرگرم‌کننده با مضامین ایمنی ارائه می‌شود، گفت: در این طرح لوازم التحریر ایمنی و بروشورهای آموزشی نیز بین دانش‌آموزان مدارس مشمول طرح توزیع می‌شود.
این مسئول توضیح داد: امسال اولین همایش ارتقای ایمنی و ترافیک در مدارس روستایی البرز با حضور۱۸۰ دانش‌آموز در مدرسه شهید اخلاقی روستای دولت آباد(بخش تنکمان) شهرستان نظرآباد برگزار شد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: علاوه بر دانش‌آموزان، ۱۰۰نفر از اهالی روستا از جمله راکبین موتور نیز در این همایش حضور داشتند که بین موتورسواران تعدادی کلاه ایمنی نیز توزیع شد.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظرداریم برای امسال حدود ۳۰ همایش‌ آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس استان برگزار کنیم. 

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ