Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاج سفید سنگ بلوری شکلی می باشد که در طبیعت یافت می گردد و از زمان های کهن به اسم ضد عرق شناخته می گردد و البته فواید دیگری  هم دارد. زاج سفید در واقع سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیم می باشد که سولفات آلومینیوم AL2(SO4)3, N H2O به اسم تجاری آن آلوم یا زاج سفید می باشد. این ماده با قیمت ناچیزی در عطاری ها به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکل آن شبیه سنگ نمک خرد شده می باشد

 

پیشنهاد می شود بخوانید:خواص گل ختمی / خواص گل ختمی برای پوست و مو / خواص گل ختمی برای سرماخوردگی

خواص زاج سفید

درمان سرطان مثانه شکستن سنگ های کلیه زخم های کلیه زخم های دهان کاهش ورم ورم لثه و عضلات حلق

یکی از خواص زاج سفید درمان سرطان مثانه می باشد.

همچنین زخم های کلیه ها، مجاری ادرار و مثانه را بهبود می دهد

باعث کاهش ورم ها و بادها دراعضای بدن می گردد

موجب شکستن سنگ های کلیه می گردد

برای از بین بردن چرک های گوشه های چشم کشیدن زاج سفید سوخته در چشم موثر است.

زاج سوخته با عسل موجب پهن و قطور شدن پلک می گردد.

جهت خون ریزی بینی بو کردن زاج سوخته مفید است

این سنگ مرهمی برای زخم های دهان می باشد

برای زخم های رحم و عفونت ها و خون ریزی های عفونی زاج سفید را خشک و آسیاب کرده بسیار مفید می باشد و با گذاشتن شیاف آن در رحم همراه با آب بیماری های عفونی رحم درمان می گردد.

همچنین ورم لثه و عضلات حلق را معالجه می کند.

برای درد گوش و رفع چرک و عفونت فیتیله زاج سفید با عسل سودمند می باشد.

برای درمان شقاق و بواسیر نیز زاج سفید آسیاب شده نافع است.

خواص زاج سفید برای عرق

زاج سفید چون از سولفات آلمینیوم تشکیل شده است برای کاهش عرق و بستن منافذ تولید عرق استفاده می گردد.

در واقع زاج سفید یک ضد عرق طبیعی بسیار مفید می باشد.بدین منظور زیر بغل خود را مرطوب کنید و زاج را زیر بغل مالش دهید و پس از چند دقیقه آن را شستشو دهید .

تذکر: به صورت یک روز در میان استفاده گردد.

روش مصرف زاج سفید

زاج سفید معمولا به صورت قطعات بزرگ می باشد ابتدا آن را کمی بکوبید تا خرد گردد. سپس آن را در دستگاه آسیاب ریخته و بصورت پودر آن را مصرف کنید.

خواص زاج سفید  برای پوست

از زاج سفید برای مشکلات پوستی از قبیل جوش و آکنه و زخم ها و درمان گوشت اضافه استفاده می گردد

جهت درمان جوش پودر زاج سفید و گلاب را با هم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی جوش بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.این ماسک را هفته ای یک نوبت استفاده نمایید.

علاوه بر این موجب سفت شدن و جوانی پوست می گردد بدین منظور 1قاشق پودر زاج و یک قاشق عسل مخلوط نمایید و به مدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته و سپس با آب بشورید.

زاج سفید همچنین ترک کف پا را از بین می برد بایستی 2 قاشق پودر زاج و یک قاشق روغن زیتون و 1 قاشق عسل مخلوط کنید سپس بعد از شستن و خشک کردن پاها به مدت 5 دقیقه ترکیب را به کف پا ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

همچنین برای قارچ پای ورزشکاران 4 قاشق پودر زاج را در یک سطل آب ریخته و پاها را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید و سپس پاها را شسته و خشک کنید برای درمان بهتر یک روز در میان این

عمل را تکرار کنید یا 2 قاشق پودر با 4 قاشق گلاب مخلوط و به پاها بمالید بعد از ده دقیقه پا ها را با آب ولرم بشویید و خشک کنید

خواص ضد میکروبی زاج سفید

جهت استفاده از خواص ضد میکروبی زاج مقدار 100 گرم از بلورهای زاج را آسیاب نموده و در1 لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید . این محلول رقیق، یک محلول شست وشوی گیاهی با خاصیت ضد میکروبی قوی می باشد جهت پیشگیری از بیماری های تناسلی به صورت استعمال خارجی شستشو دهید.

مضرات زاج سفید 

زاج سفید متشکل از ماده ای به نام Pbo یا سرب اکساید می باشد که با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت ممکن است سبب تحریک یا سوختگی در پوست بدن گردد.

دانستنی های مهم در مورد زاج سفید


مصری ها قبلاً از آلوم به عنوان مهار کننده شعله چوب استفاده می کردند. قطعات یافت شده مربوط به سال 450 قبل از میلاد است. رومی ها نیز از آن برای این منظور استفاده کرده و سرکه به آن افزودند. آنها همچنین از آن به عنوان دئودورانت استفاده کردند: "بوی تعفن زیر بغل و همچنین عرق را از بین می برد"

در طول قرن های 14 و 15 ، خانواده مدیچی فلورانس فقط حق دریافت این ماده معدنی را داشتند که برای ساخت پارچه ضروری است . آنها به همراه کلیسا اولین کارخانه زاج اروپا را در تولفا اداره کردند.

در سال 1578 ، بانکدار هوراسیو پالاویچینو ، که به پروتستانیسم روی آورده بود و خانواده اش انحصار آلوم پاپ را اداره می کردند ، کل سهام را در ازای سفته ای که ملکه الیزابت انگلیس به مبلغ 29000 پوند امضا کرده و واردات را به هلندی فروخت.

امیدواریم مطلب خواص زاج سفید برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:خواص مرزنجوش | طریقه مصرف مرزنجوش | مضرات مرزنجوش

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت زاج سفید قاشق پودر زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم

بمب‌های فسفر سفید، ماده‌ای سمی هستند که فلز را نابود می‌کند، چه برسد به یک انسان و ریه‌های آن!

جنگنده‌های این رژیم که ید طولایی در بکارگیری فسفر سفید علیه غیرنظامیان دارد، بامداد امروز پنج‌شنبه (۳۰ فروردین) با گلوله‌های ممنوعه فسفر، اطراف شهرک «خیام» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)