Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:10:42 GMT

فشارخون بالا در شب خطر آلزایمر را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۶۲۹۸

فشارخون بالا در شب خطر آلزایمر را افزایش می دهد

مطالعات نشان می دهد فشار خون بالاتر در شب نسبت به روز ممکن است ریسک بیماری آلزایمر را در مردان مسن افزایش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زوال عقل اصطلاحی است که برای توصیف دسته‌ای از علائم مشخص شده به خاطر تغییرات رفتاری و به تدریج کاهش توانایی‌های شناختی و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل متعددی از جمله فشار خون بالا در بروز این علائم تأثیر می‌گذارند.

در شرایط سالم، فشار خون در طول ۲۴ ساعت متفاوت است و به کمترین مقدار خود در شب می‌رسد. با این حال، در برخی از افراد، این الگو برعکس می‌شود: فشارخون شبانه آنها بالاتر از روز است.

«کریستین بندیکت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آپسالا سوئد، در این باره می‌گوید: «شب یک دوره حیاتی برای سلامت مغز است. به عنوان مثال، در مطالعات حیوانی قبلاً مشخص شده است که مغز مواد زائد را در هنگام خواب پاکسازی می‌کند و این پاکسازی توسط الگوهای غیرطبیعی فشارخون به خطر می‌افتد.»

در این مطالعه، محققان داده‌های مشاهده‌ای هزار پیرمرد سوئدی را که حداکثر ۲۴ سال تحت نظر بودند، مورد بررسی قرار دادند. این مردان در ابتدای مطالعه در دهه ۷۰ عمرشان بود.

یافته‌ها نشان داد خطر ابتلا به زوال عقل در مردان مبتلا به فشارخون بالاتر در شب ۱.۶۴ برابر بیشتر از افراد دارای فشارخون بالا در روز بود. فشارخون بالا در شب به طور عمده خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل را افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، گام بعدی بررسی این مسئله است که آیا مصرف داروهای ضد فشار خون در شب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در مردان مسن را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: مهر


 

منبع: دانا

کلیدواژه: فشارخون بالا خون بالا فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی