Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@19:58:58 GMT

رانت ۲۵۰ میلیونی در خودرو‌های پیش‌فروش

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۷۲۶۵

دقایقی پیش در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، رئیس این اتاق از علت گرانی سیمان سخن گفت و یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان از رانت تا ۲۵۰ میلیون تومانی در پیش‌فروش خودرو سخن گفت.  

گرانی محصولاتی مثل سیمان و زیان‌دهی خودروسازان از جمله موضوعاتی است که در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی پیش در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، رئیس این اتاق از علت گرانی سیمان سخن گفت و یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان از رانت تا ۲۵۰ میلیون تومانی در پیش‌فروش خودرو سخن گفت.

مسعود خوانساری درباره مشکلات اقتصادی به طور نمونه به گرانی سیمان اشاره کرد و گفت: از آبان ماه امسال کارخانه‌های سیمان تقریبا تعطیل شده‌اند و قیمت هر کیسه سیمان از ۱۷هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسیده است. علت این اتفاق قطعی برق و گاز است و این تنها یکی از مشکلات چند وقت اخیر اقتصاد ماست.

به جز خوانساری، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز از زیان ۴۳ هزار میلیارد تومانی خودروسازان و ضرر ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی آنها ناشی از ارزان‌فروشی سخن گفت و توضیح داد: در هر خودرو پیش‌فروش شده خودروسازان ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان رانت توزیع می‌شود.

این نشست همچنان ادامه دارد و قرار است که فرهاد نیلی، نماینده سابق ایران در بانک جهانی سخنرانی کند.

 

تجارت نیوز/

برچسب ها: خودرو ، پیش فروش خودرو ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Mjk

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: خودرو پیش فروش خودرو بازارنیوز هیات نمایندگان اتاق پیش فروش سخن گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • گریه و زاری عجیب حواله‌داران پژو پارس ۴۰۰ میلیونی که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است + فیلم