Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@14:39:17 GMT

قیمت موز در اصفهان به۶۳ هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۸۲۷۶

قیمت موز در اصفهان به۶۳ هزار تومان رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، موج گرانی همچنان بر سر بازار سوار است و هر روز محصولی جدید را با خود همراه می‌کند و این روز‌ها گرانی میوه دغدغه‌ای است که خانواده‌ها با وضع اقتصادی متوسط به پایین را درگیر کرده است.

مدت‌هاست که رفته رفته قیمت مواد غذایی و خوراکی افزایش می‌یابد و توان مردم برای خرید آب می‌رود، گرانی‌ها از گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن نباتی، تخم مرغ، لبنیات و … آغاز شد و امروز به میوه رسیده است، موز و خیار این روز‌ها به عنوان میوه‌های لاکچری تلقی می‌شوند که هر شهروندی توان خرید آن را ندارد و از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که کمبود خیار و موز در بازار نیز مشاهده می‌شود و برخی کمبود این محصولات را دلیل گرانی آن می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازرسی‌های میدانی در واحد‌های فروش میوه شهر اصفهان نوسان قیمت فروش موز را از ۴۰ تا ۶۳ هزار تومان نشان می‌دهد و از سویی دیگر نیز شاهد افزایش تعجب برانگیز خیار در بازار هستیم، هر چند قیمت دیگر میوه‌ها نیز در بازار میوه وتره بار دست کمی از موز و خیار ندارد، اما گویا این روز‌ها تاج پادشاهی بر سر این دو میوه به اصلاح لاکچری گذاشته شده است.



واردات موز به شرط صادرات سیب

در این ارتباط رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان می‌گوید: در بررسی‌های صورت گرفته دلیل کمبود موز در بازار عدم ثبت سفارش این محصول از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مجتبی برزگر با بیان اینکه از سوی دیگر بر اساس اعلام وزارت صمت واردات موز به شرط صادرات سیب است، ابراز می‌کند: باید توجه داشت که مسئولان از انباشت سیب در اصفهان خبر می‌دهند، اما قیمت این محصول نیز در بازار رو به افزایش است و فراوانی هم کاهش قیمت و یا قیمت عادلانه را به همراه نداشته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر قیمت موز در میادین میوه و تره بار ۵۵ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها به ۶۴ هزار تومان هم رسیده است، می‌افزاید: این در حالی است که موز‌های موجود در بازار نیز کیفیت لازم را ندارد.

یخ زدگی گلخانه‌ها در جنوب کشور بهانه کمبود خیار در اصفهان

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان در خصوص افزایش قیمت خیار و کمبود این محصول در بازار نیز تصریح می‌کند: بهانه مسئولان در این زمینه یخ زدگی خیار‌های گلخانه‌ای در برخی از استان‌های کشور است و این در حالی است که در بررسی‌های میدانی مشخص شد گلخانه‌های اصفهان در زمینه تولید خیار وضعیت مناسبی را دارند و در زمینه تولید با مشکلی مواجه نبوده‌ایم.

او ادامه می‌دهد: به دنبال حل مشکل افزایش قیمت و کمبود مو و خیار در اصفهان هستیم.



واردات موز به شرط صادرات سیب صحت ندارد!

همچنین مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان شرط واردات موزه به شرط صادرات سیب را رد می‌کند و به خبرنگار مهر می‌گوید: این قانون مربوط به حدود چهار سال گذشته بوده و در همان سال نیز لغو شد که البته باید توجه داشت که برای این امر نیز طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده بود.

فرهاد حاجی مرادی می‌افزاید: دلیل اصلی کمبود موز در بازار اصفهان عدم ثبت واردات از سوی سازمان صمت است ضمن اینکه ما مخالف واردات میوه به کشور هستیم چرا که این میوه‌ها چنانچه به صورت قاچاق وارد کشور شوند آلودگی‌های گیاهی را به کشور وارد می‌کنند.

او اضافه می‌کند: میوه‌های خارجی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود از جهاد کشاورزی مهر تأیید دریافت می‌کند، اما برای میوه‌های قاچاق تضمینی بر سلامتی آن‌ها وجود ندارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان می‌افزاید: جهاد کشاورزی در مجموع مخالف واردات میوه‌هایی به کشور است که تولید داخلی آن را داریم و موز در کشور در منطقه چابهار با کیفیت بهتری نسبت به موز‌های خارجی تولید می‌شود.

فرزندانمان را به مصرف میوه خارجی عادت ندهیم

او اضافه می‌کند: نباید فرزندان خود را به مصرف میوه‌های خارجی عادت دهیم چرا که این امر ما را در آینده با مشکل مواجه می‌کند.

حاجی مرادی قیمت مصوب موز داخلی در استان اصفهان را ۲۵ هزار تومان اعلام می‌کند و ادامه می‌دهد: موز خارجی نیز بر اساس اعلام اتاق اصناف ۴۲ هزار و ۵۵۰ تومان قیمت گذاری شده است.

سیب فراوان است، اما افزایش قیمت داریم

او قیمت سیب درختی را نیز ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: در حال حاض نیز صادرات سیب به خوبی در حال انجام است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در خصوص چرایی کمبود و افزایش قیمت خیار در بازار نیز ابراز می‌کند: در این زمینه نیز باید توجه داشت که به دلیل کمبود گازوئیل برخی از گلخانه‌های استان‌های جنوبی و کرمان دچار سرمازدگی شد و با از بین رفتن محصولات با کمبود خیار در بازار مواجه شدیم که در نهایت افزایش این محصول نیز افزایش یافت.

در اصفهان تنها بذر خیار داریم

او در خصوص تولید خیار در گلخانه‌های اصفهان نیز می‌افزاید: تولید خیار اصفهان که خیلی کم است و باید توجه داشت که بذر خیار در اصفهان تولید و به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.



همچنین عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام مجلس برای بازار آشفته میوه در کشور و به ویژه استان اصفهان اظهار می‌کند: در این زمینه با معاون وزیر جهاد کشاورزی صحبتی داشتم و وی واردات موز به شرط صادرات سیب را تایید کرد.

۷۵۰ هزار تن سیب روی دست کشاورزان مانده است

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی ۷۵۰ هزار تن سیب مازاد در کشور وجود دارد، ابراز می‌کند: از این رو برای تأمین ارز برای واردات موز صادرات سیب باید رونق یابد.

او که معتقد است موز میوه لاکچری در مغازه‌های میوه فروشی است، ادامه می‌دهد: همیشه قیمت موز در فروشگاه‌ها برای جلب مشتری رقابتی بوده و است و افزایش قیمت این میوه اثر روانی منفی بر روی قیمت دیگر میوه‌ها می‌گذارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه می‌کند: با افزایش قیمت موز حتی آن دسته از میوه‌هایی که تولید داخل است و مازاد آن را در کشور داریم افزایش می‌باید و از آن جمله می‌توان به افزایش قیمت سیب اشاره کرد.

واردکنندگان موز: مشکلی برای اشباع بازار و کاهش قیمت نداریم

او با اشاره به مذاکره با وارد کنندگان موز از هندوستان ابراز می‌کند: این وارد کنندگان اذعان دارند که می‌توانند بازار را بدون تخصیص ارز از موز اشباع کنند و برای تحقق این امر پیگیری لازم را از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم البته در این زمینه وزارت صمت باید اقدام کند.

حجت الاسلام نقدعلی تصریح می‌کند: در خصوص افزایش قیمت موز در بازار باید وزارت صمت و بانک مرکزی پاسخگو باشند.
افزایش قیمت‌ها سکته ناگهانی برای جامعه
او در ادامه بر این باور است که یخ زدگی در گلخانه‌های تولید خیار در کشور نداشته‌ایم، ابراز می‌کند: سرمای شدید در مناطق جنوب کشور و جیرفت کرمان تنها مزارع رو باز را تحت تأثیر قرار داد و به زودی شاهد تعدیل قیمت خیار در بازار خواهیم بود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که افزایش قیمت‌ها را در بازار سکته‌های ناگهانی توصیف می‌کند، می‌افزاید: از دولت درخواست داریم نقشه راهی را برای این امر تعریف کند تا بیش از این جامعه درگیر چالش نشود.

سازمان صمت اصفهان اختیاری در زمینه واردات موز ندارد

همچنین اسماعیل نادری، معاون بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان در خصوص چرایی کمبود موز در بازار اصفهان و عدم ثبت سفارشات این محصول به خبرنگار مهر می‌گوید: در این زمینه تصمیم گیری‌ها در سطح وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی و صمت انجام می‌شود و استان‌ها هیچ گونه دخالی در زمینه واردات موز ندارند.

این روز‌ها گویا افزایش قیمت از سوی تولید کنندگان محصولات غذایی مُد شده و هر روز گلی جدید به سبزه افزایش قیمت‌ها آراسته می‌شود، اما مسئولان باید بدانند که این افزایش قیمت‌ها چه آثار سوئی بر سلامت مردم جامعه و امنیت غذایی می‌گذارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش قیمت موز بازار میوه واردات موز به شرط صادرات سیب باید توجه بازرگانی سازمان افزایش قیمت ها خیار در بازار استان اصفهان جهاد کشاورزی بازار نیز موز در بازار قیمت موز هزار تومان تولید خیار روز ها گلخانه ها استان ها میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با بیست هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۰ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۳ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۳۲ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول