Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@19:44:11 GMT

محکومیت سه تازه‌داماد بندرخمیر به یک سال حبس

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۹۲۰۹

محکومیت سه تازه‌داماد بندرخمیر به یک سال حبس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از محکومیت سه تازه داماد اهل بندرخمیر به یک سال حبس از سوی دادگستری شهرستان به دلیل برگزاری جشن عروسی در ایام شیوع بیماری کرونا و محدودیت ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شب گذشته (۲۷ بهمن ماه) در تشریح این خبر، اظهارکرد: برگزاری مراسم عروسی و عزا مهمترین عامل شیوع ویروس کروناست و تاکنون به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، ۱۵ روستای هرمزگان قرنطینه شده یا با محدودیت تردد مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی که علیه سلامت و بهداشت عمومی تهدید باشد جرم تلقی می‌شود، اظهار کرد: ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین نموده است و حتی به‌مدت یک‌ سال حبس دارد، امیدواریم مردم به توصیه‌های بهداشتی و سلامت توجه کنند تا بتوانیم از شّر ویروس منحوس کرونا به عنوان تهدید کننده جامعه و خانواده‌ها رهایی یابیم.

دکتر احمد چنگانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرخمیر در این خصوص گفت: مهم‌ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان خمیر، شرکت در جلسات عقد، عروسی، ترحیم و مراسم دورهمی خانوادگی است و به همین خاطر هر گونه برگزاری مراسم بدون کسب مجوز تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان ممنوع است و برگزار کنندگان این مراسمات به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دکتر احمد چنگایی خاطرنشان کرد: در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه‌های درمان به افراد مبتلا، خواهند شد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک‌زاده ماندنی شد

ادامه فعالیت دکتر رضا ملک‌زاده با تایید وزارت بهداشت و طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی مبنی بر فعالیت اساتید ممتاز تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی، تمدید شد.

به گزارش مشرق، دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالب دکتر ملک حسینی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده پاسخ داد.

دکتر رضا ملک‌زاده فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است. وی همچنین سابقه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدریس در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز را دارد. وی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم بود.

در توضیح روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: پرونده آقای دکتر ملک‌زاده با بالای ۴۰ سال خدمت و سن بالای ۷۰ سالگی و هفت استاد که شرایط مشابه داشتند در هیات امنا مطرح شد که هفت استاد دیگر شرایط لازم را کسب کردند.

این اطلاعیه افزود: با بررسی فعالیت‌های اخیر ایشان (آقای دکتر ملک‌زاده) در معاونت‌های آموزش، پژوهش و درمان این دانشگاه و با توجه به عدم حضور کافی و نداشتن حداقل فعالیت لازم در امور درمانی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه در سال گذشته، با رأی اکثریت، قطع همکاری با ایشان اعلام شد.

در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به اینکه دانشگاه این اختیار قانونی را دارد که برای ادامه همکاری با اساتید دارای ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن و استادان ممتاز با ۴۰ سال خدمت و ۷۰ سال سن بر اساس معیارهای درمانی، آموزشی و پژوهشی تصمیم‌گیری کند و از آنجایی که ملاک فعالیت فعلی افراد است؛ بنابراین باید این موضوع در نظر گرفته شود.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دانشگاه‌های معتبر جهان پرونده اساتید هر دو سال یکبار مورد بازبینی قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط حضور در دانشگاه را نداشته باشند، قراردادشان لغو می‌شود.

پس از آن بود که نتیجه تصمیم‌گیری هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران برای وزارت بهداشت ارسال شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین تصمیم نهایی درباره ادامه همکاری دکتر ملک‌زاده با دانشگاه را اعلام کرد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: «دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی تمدید نمایند؛ بنابراین با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.»

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره دکتر بخشی؛ علت مرگ مشخص نیست
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس
  • رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در شهرستان تویسرکان
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • تحلیل وزیر اسبق بهداشت درباره مرگ دکتر پرستو بخشی
  • (ویدیو) تحلیل وزیر اسبق بهداشت درباره مرگ دکتر پرستو بخشی
  • بررسی بازدید‌های محیطی کارشناسان مرکز بهداشت در یکی از قنادی‌های سطح شهر زاهدان
  • بازرسی بیش از ۷۰۰۰ مکان عمومی در مه‌ولات طی یک سال گذشته