Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینی وند با بیان اینکه استان پهناور کرمان نباید هر روز با کمبود یک کالا مواجه شود؛ گفت: دستگاه قضایی هم با مدیران و کاهلانی که باعث کمبود کالا در استان می شوند و حتی با مدیران ما نیز که کم کاری می کنند، برخورد جدی کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند سه شنبه (28 بهمن) در چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: سهمیه 200 تن مرغ منجمد پاسخگوی نیاز استان کرمان نیست و با پیگیری های لازم در خصوص تخصیص بیشتر به استان باید جلوی هرگونه چالشی در این زمینه گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان افزود: اگر در بازار کمبود داشته باشیم بدون مصوبه درب انبارها را باز می کنم و مدیران موظف هستند که به خوبی وضعیت استان را به مرکز منتقل کنند تا آن ها سهمیه کافی و به موقع به استان اختصاص دهند.

 

 

وی ادامه داد: نباید معطل اجازه یک فرد در تهران باشیم لذا مدیران باید وضعیت را به خوبی به مرکز منتقل کنند و بدانید در صورت کمبود هر کالایی، منتظر مجوز بازار نمی مانم و درب انبارها را به دستور خودم به عنوان دستور امنیتی باز و کالا را در بازار توزیع می کنم.

 

 

زینی وند با بیان اینکه استان پهناور کرمان نباید هر روز با کمبود یک کالا مواجه شود، بیان کرد: هرجا هر ذخیره ای در استان باشد و کمبودی در آن کالا احساس شود بدون اجازه شما درب انبارها را باز و کالاها را در بازار توزیع می کنیم و دستگاه قضایی هم با مدیران و کاهلانی که باعث کمبود کالا در استان می شوند و حتی با مدیران ما نیز که کم کاری می کنند، برخورد جدی کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه از وزیر جهاد کشاورزی مجوز راه اندازی مرغداری در استان را گرفتیم، خاطرنشان کرد: سالانه میانگین مصرف گوشت مرغ در استان 75 هزار تن است که حدود 48 هزار تن آن در داخل استان تولید می شود که حدود 6 هزار تن از مرغ تولیدی استان به استان های دیگر می رود و از استان خارج می شود لذا حدود 35 هزار تن گوشت مرغ را خارج از استان تأمین می کنیم.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به قیمت مصوب گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور، گفت: مرغ در کشور افزایش تولید دارد و کشور قانون دارد و ما در استان صادقانه رفتار کردیم و طبق قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور مرغ در استان توزیع کردیم اما برخی از استان های دیگر طبق قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار گوشت مرغ عرضه نکردند که این امر باعث کمبود در بازار استان کرمان شد.

 

 

وی افزود: در چنین شرایطی ما مرغ منجمد را برای تنظیم بازار و ارزان فروشی نمی خواهیم بلکه برای تأمین نیاز استان می خواهیم لذا باید مرغ منجمد در استان تأمین و تخصصی توزیع شود و با مخلان کار برخورد جدی صورت بگیرد و از دادستان درخواست داریم با مدیرانی که ما به لحاظ قانونی توان برخورد با آن ها را نداریم، برخورد جدی کند.

 

 

زینی وند اظهار کرد: تصمیماتی که کارگروه اقدام گرفته در خصوص کنترل ورودی و خروجی کشتارگاه ها باید همچنان به صورت دقیق ادامه پیدا کند و شبکه و کارگروه توزیع هم به صورت ویژه تا پایان سال در استان فعال شود و انتظار داریم که توزیع گوشت مرغ تخصصی و توزیع به گونه ای باشد که در همه فروشگاه ها مردم دسترسی به مرغ داشته باشند بنابراین توزیع ویژه تعادل بخشی به بازار فعلاً تا پایان سال مستقر باشد و هر هفته گزارش عملکرد آن ارائه شود.

 

 

وی اظهار کرد: خروج مرغ از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و باید کمبود مرغ در استان با مرغ منجمد تأمین شود ضمن اینکه هر چه سریع تر سهمیه هزار تنی مرغ منجمد به استان بیاید.

 

 

استاندار کرمان در خصوص نظارت دقیق بر بازار مرغ، بیان کرد: جهادکشاورزی تا هفته آینده لیستی از ظرفیت واقعی مرغداری های موجود استان ارائه دهند تا بتوانیم مشکل مرغداری هایی که بر اساس ظرفیت، تولید نمی کنند را رفع کنیم.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه نمی توانیم اجازه دهیم استان با کمبود پرتقال مواجه و پرتقال از استان خارج شود و تا فردا شیوه تأمین 200 تن پرتقال کمبود در استان را به بنده ارائه دهید؛ در پایان تاکید کرد: سازمان صمت پیگیری کند که مشکلی در تأمین نیاز بازار نداشته باشیم و در بحث روغن، برنج و شکر پیگیری شود که مشکلی در ذخایر وجود نداشته باشد.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی زینی وند تنظیم بازار استانداری کرمان تنظیم بازار برخورد جدی مرغ منجمد گوشت مرغ زینی وند هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی کمک‌های مومنانه مردمی در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این بسته‌های معیشتی به ارزش هر کدام  ۲۰ میلیون ریال به همت قرارگاه جهادی مهندسی حاج احمد متوسلیان   تهیه شده و شامل ۱۷ قلم کالاهای اساسی و مورد نیاز خانواده‌هاست.
تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی  بین خانواده‌های نیازمند شهر کرمان توزیع شده و مابقی به خانواده‌های نیازمند شهرستان‌های جنوبی و مناطق سختگذراستان ارسال و توزیع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ذخیره کافی کالا‌های اساسی در دزفول
  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه
  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • توزیع هزار بسته سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی کمک‌های مومنانه مردمی در کرمان