Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@15:39:56 GMT

دستاوردهای سفر رئیس دستگاه قوا به عراق

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۲۹۹۷۹

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی قوه قضائیه گفت: سفر ریاست قوه قضائیه و هیات همراه به عراق ویژگی‌ها و دستاورد‌های فراوان و کم نظیری داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به عراق گفت: این سفر اولین سفر حجت الاسلام رئیسی در کسوت ریاست قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به یک کشور خارجی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود:این سفر اولین سفر یک مقام عالیرتبه جمهوری اسلامی پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به عراق بود و در شرایطی انجام شد که در سال‌های اخیر بدخواهان دو کشور و دو ملت تلاش‌های زیادی در جهت ایجاد تفرقه بین دو ملت انجام داده بودند.

وی تاکید کرد: این سفر صرفا یک سفر کاری، فشرده و اداری بود و به بغداد انجام شد و تمام برنامه‌های پیش بینی شده این سفر در بغداد بود و دیدار‌ها در سه سطح مقامات رسمی حکومت و دولت عراق، احزاب، گروه‌ها و جمعیت‌های تاثیر گذار در کشور و دیدار‌های مردمی بود

اسماعیلی ادامه داد: به خوبی در این سفر لمس کردیم که می‌توان از دیپلماسی قضایی در کنار دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی اقتصادی به عنوان یک ابزار تعامل بین کشورها، دولت‌ها و ملت‌ها استفاده کرد

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: در ملاقات با مقامات شورای عالی قضایی عراق و در تفاهم نامه امضا شده مشترک بین دو کشور مقرر شد با استفاده از سازوکار‌های داوری برای حل مسائل تجاری و با تشکیل دادگاه‌های تجاری اختصاصی برای حل مشکلات تجار دو طرف در پایتخت دو کشور و استان‌های مرزی بتوانیم موارد اختلافی بین تجار را در حداقل زمان حل و فصل کنیم.

وی گفت: مقرر شد جمعی از زندانیان ایرانی در عراق، لیست شان توسط دستگاه قضایی عراق تهیه شود و مورد عفو قرار بگیرند، ضمن اینکه اجرای تفاهم نامه انتقال زندانیان به دو کشور که شامل عفو نمی‌شود در قالب موافقتنامه انتقال باقیمانده محکومیت را در کشور متبوع بگذرانند.

اسماعیلی در ارتباط با زندانیان ایرانی در عراق که وابستگی به گروهک داعش داشتند، تاکید کرد: حل مشکل آن‌ها مساله ما نیست مساله ما سایر زندانیان هست ضمن اینکه در ارتباط با دو گروهک تروریستی منافقین و داعش و سایر گروه‌های تروریستی قرار شد بین ایران و عراق همکاری‌های بین المللی ادامه داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: سفر ، دستاورد ، رئیسی ، زندانی ، عراق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سفر دستاورد رئیسی زندانی عراق قوه قضائیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۲۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار

به گزارش خبرآنلاین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در سفری رسمی بعد از حدود ۱۳ سال وارد بغداد شد و مورد استقبال مقامات عراقی قرار گرفت.

طبق گزارش المیادین، اردوغان قرار است با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با آن‌ها گفت‌وگو کند.

به نقل از ایسنا قرار است ۲۰ توافق‌نامه نیز میان ۲ کشور امضا شود. یک توافق‌نامه استراتژیک درباره آینده روابط ۲ کشور نیز امضا خواهد شد.

اردوغان همچنین قرار است به اربیل سفر و با مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار کند.

سفر وی یک روزه است و درباره همکاری ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898256

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • اردوغان وارد عراق شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • باید سازوکار‌های مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند
  • باید سازوکارهای مشارکت مردم در جهش تولید مشخص شود