Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@08:34:56 GMT

کاربرد ورق استیل ضد سایش یا هاردوکس

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۳۰۲۳۵

کاربرد ورق استیل ضد سایش یا هاردوکس

این ورق‌ها در برابر سایش، از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل، در بسیاری از مناطق صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که ورق ضد سایش هاردوکس، حتی در برابر سنگین‌ترین بارهای مکانیکی نیز به آهستگی دچار سایش و پوسیدگی می‌شود.

امروز و در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی کامل ورق ضد سایش هاردوکس، به بررسی مهم‌ترین کاربردهای آن نیز بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

ورق استیل هاردوکس چیست؟

هاردوکس برجسته‌ترین فولاد مقاوم در برابر سایش (AR) در سراسر جهان به شمار می‌رود. ورق‌های استیل هاردوکس در ۱۰ درجه، در بازارهای جهانی موجود هستند:

۱. Hardox HiAce (محیط خورنده)

۲. Hardox HiTuf (مقاوم در برابر ضربه)

۳. ۴۰۰

۴. ۴۵۰

۵. ۵۰۰

۶. ۵۰۰ Tuf

۷. ۵۵۰

۸. ۶۰۰

۹. Hardox Extreme

۱۰. Hardox HiTemp

قابلیت جوش پذیری و خمش‌پذیری، مقاومت در برابر ضربه و ... از دیگر ویژگی‌های برجسته ورق استیل هاردوکس محسوب می‌شوند. هم‌اینک این ورق‌ها توسط SSAB در کشورهای سوئد و آمریکا تولید می‌شوند.

ترکیبات شیمیایی ورق استیل هاردوکس عبارتند از: کربن، مولیبدن، منگنز، کروم، سیلیسیوم، نیکل، فسفر و گوگرد. به طور کلی ورق‌های ضد سایش در معادن، کارخانه‌ها، حمل مواد و ساخت و ساز، کاربرد دارند. ورق هاردوکس نیز این قضیه مستثنی نبوده و در تمامی موارد ذکر شده، به خوبی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع ورق ضد سایش هاردوکس

همانطور که گفته شد، ورق‌های هاردوکس در چندین درجه مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. در ادامه به مهم‌ترین گریدهای این ورق‌ها اشاره خواهیم کرد:

Hardox® HiAce

این محصول، جدیدترین نوع از ورق‌های استیل هاردوکس محسوب می‌شود و به آن، لقب جنگنده ضد سایش داده‌اند. این ورق به ویژه در محیط‌های اسیدی که تجهیزات شما به شدت در معرض ساییدگی قرار دارند، بسیار عالی عمل می‌کند و مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. ورق Hardox® HiAce در مراکز مدیریت پسماندهای شهری و صنعتی، نیروگاه‌های تبدیل زباله به انرژی و صنایع معدنی کاربرد دارد.

Hardox® HiTuf

مقاومت این صفحات در برابر ضربه، کاملا تضمین شده است. Hardox® HiTuf یک گزینه بسیار مناسب برای قطعات سایشی سازه‌ای مانند لبه‌های ضخیم برش، ابزارهای تخریب و چاک‌دهنده‌ها محسوب می‌شود.

هاردوکس ۴۰۰

هاردوکس ۴۰۰ یک صفحه فولادی مقاوم در برابر سایش با سختی ۴۰۰ HBW است. به دلیل مقاومت بالا، قابلیت خمش پذیری و قابلیت جوشکاری خوب، از این فولاد می توان در سازه‌هایی با سایش متوسط استفاده کرد.

نکته: برای اندازه‌گیری سختی ورق‌های استیل، از واحدی به نام HBW یا برینل استفاده می‌شود. این واحد را به افتخار کاشف آن، آگوست برینل، به این اسم، نام‌گذاری کرده‌اند.

هاردوکس ۴۵۰

این ورق را می‌توان محبوب‌ترین صفحات هاردوکس و به طور کلی، صفحه‌های ضد سایش به شمار آورد. این فولاد دارای سختی ۴۵۰HBW است. قابلیت خمش‌پذیری عالی، قابلیت جوشکاری و البته مقاومت تضمین شده در برابر ضربه، از مهم‌ترین خصوصیات و ویژگی‌های ورق ۴۵۰ محسوب می‌شوند.

این ورق را می‌توان در اجزا و ساختارهای مختلفی که به شدت در معرض سایش هستند، مورد استفاده قرار داد. مقاومت در برابر فرسایش و ماندگاری بالای هاردوکس ۴۵۰، باعث می‌شود با خرید آن، در هزینه‌های صنعتی خود نیز به نوعی صرفه‌جویی کرده باشید.

هاردوکس ۵۰۰

اگر بخواهیم هاردوکس ۵۰۰ را توصیف کنیم به مواردی مانند استیل خم شونده، قابل جوش و مقاوم در برابر سایش خواهیم رسید. هاردوکس ۵۰۰ دارای مقاومت اسمی ۵۰۰HBW است و برای محیط‌هایی که سایش بالاتری دارند، مناسب است. این ورق استیل ضد سایش،  با حفظ قابلیت پردازش و سختی مناسب، میزان بار را افزایش داده و موجب افزایش طول عمر می‌شود.

Hardox® ۵۰۰ Tuf

این ورق، نسل جدیدی از صفحه‌های ضد سایش هاردوکس است و برای استفاده در تریلرهای دامپزشکی، بدنه تخلیه معادن و کشاورزی، سطل‌ها، ظروف و سایر تجهیزات در معرض سایش سنگین، ساخته و روانه بازار می‌شود. استحکام و سختی بی‌نظیر، از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق استیل به شمار می‌روند.

هاردوکس ۵۰۰ Tuf تمام ویژگی‌های هاردوکس ۴۰۰ و ۵۰۰ را با همدیگر ترکیب می‌کند و نتیجه این اتفاق نیز کاملا مشخص است: هیچ ورق ضد سایشی در بازار توانایی رقابت با این محصول جدید هاردوکس را ندارد!

ورق هاردوکس ۶۰۰

ورق هاردوکس ۶۰۰ سخت‌ترین نوع از انواع ورق‌های ضد سایش محسوب می‌شود. سختی این ورق، بین ۵۶۰ تا ۶۴۰ بوده و ضخامت آن نیز، حداقل ۸ و حداکثر ۵۰ میلی‌متر است.

Hardox® Extreme

این ورق، سخت‌ترین صفحه ضد سایش در سراسر جهان محسوب می‎شود. درجه سختی اسمی ورق Hardox® Extreme بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ برینل است. این ورق در مکان‌هایی که نیاز به مقاومت شدید در برابر سایش وجود داشته باشد (مانند صفحات استر) کاربرد فراوانی دارد.

Hardox® round bars

این ورق به شکل میله‌های گرد فولادی طراحی و روانه بازار شده و از آن به عنوان ورق ضد سایش همه جانبه نیز یاد می‌شود. استحکام، قابلیت خمش، مقاومت بالا و قابلیت جوشکاری خوب، از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق Hardox® round bars محسوب می‌شوند. می‌توان گفت که این ورق‌های ضد سایش هاردوکس، به خوبی می‌توانند انتظارات شما را از یک ورق فولادی برآورده می‌کنند.

Hardox® HiTemp

این ورق در دماهای بالا (۳۰۰ تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد) مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش، از خود نشان می‌دهد. در حالی که بسیاری از محصولات استیل، در دماهای بالا مقاومت خود را از دست می‌دهند، Hardox® HiTemp می‌تواند به خوبی مقاومت خود را در برابر سایش حفظ کند.

به طور کلی می‌توان گفت که ورق‌های ۴۰۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ هاردوکس، از کاربرد بیشتری در اماکن صنعتی برخوردار هستند. اگرچه انواع مختلف ورق‌های هاردوکس، در درجه سختی و سایر ویژگی‌های ساختاری با همدیگر متفاوت هستند؛ اما همگی آن‌ها در یک خصوصیت مشترک هستند: این ورق‌ها از عمر مصرفی بسیار بالایی برخوردار هستند.

نکته: یکی از مهم‌ترین کاربردهای ورق‌های ضد سایش هاردوکس، در ساخت انواع گاوصندوق است.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی یکی از بهترین ورق‌های استیل ضد سایش، یعنی ورق هاردوکس پرداختیم و انواع مختلف آن را نیز بررسی کردیم. این ورق توسط SSAB ساخته می‌شود و هم‌اینک از محبوبیت بسیار زیادی در اکثر مراکز صنعتی برخوردار است.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد نظر مثبت شما عزیزان را جلب کند. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در وبسایت فروش انواع ورق استیل، شرکت آهن اول در میان بگذارید و یا با شماره ۴۹۲۰۴ تماس بگیرید.

۲۱۲۱

کد خبر 1486873

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مقاوم در برابر ورق های استیل برابر سایش برابر ضربه محسوب می شود مهم ترین ورق ها ورق استیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوسازی ارزان قیمت در تهران و سراسر کشور

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر شما صاحب یک کسب و کار یا یک مغازه هستید و قصد سفارش و طراحی یک تابلوی تبلیغاتی مناسب و اقتصادی برای خود دارید و اگر به دنبال قیمت به صرفه برای ساخت این تابلوها هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زیرا تابلوسازی ای را به شما معرفی میکنیم که از لحاظ دسته اول بودن ، مطمعن بوده و یک تابلوی با کیفیت و قیمت مناسب برای شما اجرا میکنند.

تابلوسازی ارزان قیمت تابلوشد

تابلوسازی تابلوشد یکی از تابلوسازی های دسته اول استان تهران و سراسر کشور میباشد که خدمات این تابلوسازی در تهران و سراسر کشور به مشتریان و صاحبان کسب و کار ، ارائه میشود. این تابلوسازی واقع در استان تهران ، بازار بزرگ آهن مکان ، فاز هشت مرکزی ، پلاک 1950 میباشد. این تابلوسازی با ارائه انواع خدمات ساخت تابلوهای تبلیغاتی اعم از تابلو چلنیوم ، تابلو استیل ، تابلو کامپوزیت ، تابلو نئون و انواع و اقسام تابلوهای تبلیغاتی دیگر ، با قیمت به صرفه و اقتصادی ، توانسته است که رضایت مشتریان خود و صاحبان کسب و کار بسیاری را جلب کند.

قیمت تابلو چلنیوم در تابلوسازی تابلوشد

قیمت تابلوهای ساخته شده در تابلوسازی تابلو شد اعم از قیمت تابلو چلنیوم ، بسیار به صرفه تر از تابلوسازی های دیگر میباشد به دلیل اینکه تابلوسازی تابلوشد ، سازنده دست اول تابلوهای تبلیغاتی میباشد و دارای کارگاه تولیدی انبوه هست. 

همانطور که میدانید قیمت تابلو چلنیوم بر اساس فاکتورهای معینی تأیین میگردد مانند:

اندازه و نوع تابلو چلنیوم سفارش شده توسط مشتری

اندازه قطر قلم حروف سفارش داده شده توسط مشتری ، بسته به نوع فونت سفارشی

نوع زیرسازه تابلو و نوع نور حروف چلنیوم 

کیفیت متریال استفاده شده در تابلو چلنیوم

بازه قیمت تابلو چلنیوم در تابلوسازی تابلوشد از متری 250/000 الی 350/000 میباشد، شما میتوانید برای استعلام قیمت دقیق این تابلوها با مشاورین در تابلوسازی تابلوشد در ارتباط باشید.

قیمت تابلو استیل در تابلوسازی تابلوشد 

همانطور که در بالا گفته شد دیگر نیازی نیست برای ساخت تابلو استیل خود با تابلوسازی های دسته دوم و واسطه همکاری کنید و با قیمت های بالا ، تابلو استیل خود را بسازید. شما میتوانید برای ساخت تابلو استیل مخصوص مغازه و یا کسب و کار خود ، با تابلوسازی تابلوشد که یکی از تابلوسازی های دسته اول میباشد و دارای کارگاه تولیدی انبوه انواع حروف تابلوهای تبلیغاتی هست، همراه باشید تا با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تابلوهای خود را سفارش دهید.

قیمت تابلو استیل بر اساس فاکتورهای معینی تأیین میشود:

اندازه و طرح سفارشی تابلو استیل 

اندازه قطر قلم سفارش داده شده توسط مشتری ، بسته به نوع فونت سفارشی

نوع تابلو استیل انتخاب شده اعم از تابلو استیل بدون نور ، تابلو استیل نوراَندریک و...

نوع و اندازه زیرسازه تابلو استیل

قیمت ساخت تابلو استیل در تابلوسازی تابلوشد از متری 200/000 تومان الی 300/000 تومان میباشد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام دقیق قیمت تابلو استیل با مشاورین در تابلوسازی تابلوشد همراه باشید.

قیمت تابلو کامپوزیت در تابلوسازی تابلوشد

قیمت تابلو کامپوزیت در تابلوسازی تابلوشد به دلیل وصل بودن این گروه تابلوسازی به صنعت ورق های کامپوزیت و نمای کامپوزیت ساختمان ، بسیار ارزان قیمت تر از تابلوسازی های دسته دوم و واسطه میباشد. تابلو کامپوزیت که معمولاً برای زیرسازی تابلوهای تبلیغاتی مغازه ها به کار میروند از مزایا و ویژگی های بسیاری برخوردار میباشند. از جمله این مزایا و ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

استحکام بالا در آب و هوای نامطلوب 

استحکام بالا در برابر ضربه و فشار 

ضد آب و ضد زنگ

عایق دما و صدا 

سازگار با محیط زیست 

قیمت تابلو کامپوزیت بر اساس فاکتورهایی معینی مانند : اندازه تابلو کامپوزیت سفارش داده شده ، کیفیت و متریال استفاده شده در تابلو کامپوزیت ، اندازه زیرسازه استفاده شده برای ساخت تابلو و نوع برند ورق کامپوزیت استفاده شده ، تأیین میگردد. بازه قیمتی این تابلوها از 1/200/000 تومان الی 1/500/000 تومان میباشد. شما میتوانید برای ثبت سفارش و استعلام قیمت با شماره 09126007649 تماس حال فرمایید تا مشاورین در تابلوشد شما را در ساخت یک تابلوی تبلیغاتی درجه یک و مدرن راهنمایی کنند.

تابلوسازی تابلوشد

گروه تابلوسازی تابلوشد با داشتن سابقه بیش از 10 سال در حوزه تابلوسازی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی در استان تهران و سراسر کشور به یکی از قطب های بزرگ ساخت تابلوهای تبلیغاتی در کشور تبدیل شده است شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت تابلوسازی تابلوشد در ارتباط باشید و یا از طریق شماره های تماس درج شده در این مقاله با مشاورین تابلوسازی تابلوشد در ارتباط باشید.

شماره تماس : 09126007649

آدرس : تهران ، بازار بزرگ آهن مکان ، فاز هشت مرکزی ، پلاک 1950

آدرس سایت : tabloshod.com

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • شکست قطعی هر کسی که در برابر جریان مقاومت اسلامی بایستد
  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • تابلوسازی ارزان قیمت در تهران و سراسر کشور
  • مقاومت در برابر سرماخوردگی با طلای سرخ