Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داود نجفیان پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح فاز یک و دو پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد با حضور اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت، اظهار کرد: امروز بخش عمده این طرح در فاز یک و دو با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد به بهره برداری رسید و ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای فازهای بعدی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد از سال ۱۳۸۰ در ۲ فاز اجرا شد، تصریح کرد: این امر با هدف انتقال آب‌های جاری و رودخانه کردان به سفره‌های آب زیر زمینی استان البرز و پیشگیری از آثار تخریبی سیلاب‌ها به اجرا درآمد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز خاطر نشان کرد: این طرح بزرگ دارای ابعاد و ابنیه های مختلف مانند بند انحرافی رودخانه کردان، تأسیسات جنبی انتقال آب و حوضچه‌های جاذب آب است.

وی ادامه داد: فاز نخست این طرح بین سال‌ها ۸۰ تا ۹۲ زیر نظر شرکت آب منطقه‌ای استان تهران اجرا شد، اما فاز دوم این پروژه از سال ۹۲ تاکنون زیر نظر شرکت آب منطقه‌ای البرز اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اهداف این پروژه، گفت: مطالعات این طرح به علت برداشت بیش از حد توان آبدهی آبخوان دشت هشتگرد در سال‌های اخیر و اُفت سریع سطح آب و بیلان منفی سفره آب‌های زیر زمینی به سبب گسترش روز افزون فعالیت‌های کشاورزی و باغداری و از یکسو فعالیت‌های صنعتی و کارگاهی و توسعه سکنی گزینی همراه با ازدیاد جمعیت از سوی دیگر و به تبع آن نیاز چشمگیر به آب بوده که در ناحیه فوق تنها منبع مطمئن بهره برداری از سفره آب‌های زیر زمینی و استفاده از آن می‌باشد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف اصلی طرح با توجه به نگرش چند منظوره و جامع، احداث سد تغذیه مصنوعی و تأسیسات وابسته به همراه کانال آبرسان و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در فاز یک و ۲ با ذخیره ۰.۳۵ میلیون متر مکعب و در فاز ۳ با ذخیره ۰.۱۵ میلیون متر مکعب در هر سیلاب حدود ۸ الی ۱۲ متر مکعب در سال تغذیه آب زیر زمینی سیلاب است.

نجفیان متذکر شد: همچنین از جمله اهداف دیگر این پروژه عملکرد کنترل رسوب و تأخیر در سیلاب توسط سد تغذیه و کنترل شرایط بحرانی پایین دست پروژه، ساماندهی رودخانه از نظر کنترل فرسایش و حفاظت کناره‌ها در سواحل راست و چپ و حذف موانع مزاحم و بحران زا در طول مسیر رودخانه کردان در محل پروژه، پاکسازی منطقه از نخاله و باقیمانده سازه‌های تخریب شده و فرسوده و تصرفات غیر مجاز از بستر رودخانه، ایجاد اشتغال و … از جمله اهداف دیگر افتتاح این پروژه است.

کد خبر 5148456

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای البرز تهران ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا شیراز شهرکرد مجلس شورای اسلامی اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران همدان شهرستان کرج واکسن کرونا شرکت آب منطقه ای تغذیه مصنوعی زیر زمینی فاز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی

پروژه سد و نیروگاه اومااویا در جنوب شرقی سریلانکا توسط شرکت ایرانی فرآب افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پروژه سد و نیروگاه اومااویا در جنوب شرقی سریلانکا که توسط شرکت ایرانی فرآب ساخته شده است به بهره برداری رسید.

 

.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی توسط Bellwether، هوش مصنوعی آلفابت،
  • کشت بهاره نخود در نظرآباد آغاز شد
  • تغذیه بیش از ۲۵۰ هزار متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی ریگان
  • افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است