Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رجب و میلاد با سعادت حضرت علی(ع) مسابقه حکمت های نهج البلاغه توسط کانون مصباح ملایر برگزار می‌شود.

«زهرا امیری» در گفت ‍وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در ایام ماه مبارک رجب  برنامه های مختلف در فضای مجازی های در حوزه های مختلف دینی ، فرهنگی و مذهبی توسط اعضای کانون فرهنگی هنری مصباح روستای پری ملایر  در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی ، هنری  مصباح روستای پیروز ملایر افزود: این برنامه ها شامل ختم صلوات، ختم قرآن و چله سوره واقعه هدیه به حضرت علی(ع)  و برگزاری مسابقه حکمت های نهج البلاغه است.

وی با بیان اینکه مسابقه حکمت های نهج البلاغه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود گفت: در این زمینه سوالات در کانال برای اعضا بارگزاری شده که بعد از اجرای مسابقه  تا 13 رجب به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد  .

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر نیز مسابقه کتابخوانی، اجرای جشن و مراسم سخنرانی و فعالیت در فضای مجازی جهت معرفی شهدا و بیان دستاوردهای انقلاب توسط کانون انجام شد گفت: به برگزیدگان مسابقات در رشته های کلیپ سازی ، کتابخانی و نقاشی نیز جوایزی اهدا شد.

امیری  با بیان اینکه در راستای کمکهای مومنانه نیز قرار است با  همکاری جمعی از خیرین و همچنین مدیر یکی از کانال های مجازی روستا با همکاری کانون   تهیه ساندویج را برای همراهان بیماران در مراکز درمانی تهران داشته باشیم گفت: این برنامه ها در ایام کرونا نیز انجام شده است.

 وی یادآور شد:  با توجه به انتخاب این کانون در طرح ایران قوی به عنوان یکی از کانون های برگزیده هفته گذشته این کانون از سوی بخشداری بخش زند مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: به همت کانون فرهنگی ، هنری مصباح روستای پیروز ملایر تعداد زیادی بسته معیشتی ،  تعدادی تبلت و گوشی  کمکهای نقدی، پوشاک و.... تهیه و به  نیازمندان  از ابتدای کرونا تا کنون اهدا شده است.

امیری گفت: کانون مصباح روستای پیروز فعالیت  خود را از سال 1385 شروع کرد و در سال 1387   مجوز کانون مسجد را دریافت کرده  و در حال حاضر  حدود یک صد نفر  عضو دارد

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: میلاد حضرت علی علیه السلام شهرستان ملایر مسابقه حکمت های نهج البلاغه مصباح روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در نشست دو روزه دبیرخانه‌های استانی جشنواره رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور) که با حضور اعضای دبیرخانه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به برخی از خطبه‌های امام علی علیه السلام در نهج البلاغه گفت: سال‌هاست در بهره‌گیری از گنجینه عظیم و در دسترس نهج البلاغه کوتاهی شده و تکلیف مراکز حوزوی، علمی و دانشگاهی بازگشتن به درس‌ها و دستورات قرآن کریم و نهج البلاغه است.

وی یکی از راه‌های رساندن نسل سرگشته و حیرت زده در موضوعات مختلف به ساحل آرامش را بهره‌گیری از گنج عظیمی همچون نهج البلاغه دانست و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها کمک زیادی در دستیابی به این هدف می‌کند.

حجت الاسلام رستمی همچنین با تبریک حماسه غیور مردان سپاه پاسداران در پاسخ به تعرض رژیم غاصب صهیونیستی به دفتر کنسولگری ایران در دمشق گفت: برکاتی که این شجاعت و عزم در اقدام داشت صدای سیلی محکمی بود که به گوش نظام سلطه غرب خورد، سیلی که محکم‌تر از موشک‌های ما بود و بدون شک، تعریف موازنه قدرت را تغییر داد.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه جنگ ۳۳ روزه، طوفان الاقصی و وعده صادق در این سال‌ها به معنای پایان حکمرانی و زورگویی سلطه غرب بر عالم است گفت: هیمنه اسرائیل به عنوان نماینده آمریکا، انگلیس، فرانسه، اتحادیه اروپا و تمدن لیبرال دموکراسی در خاورمیانه درهم کوبیده شد.

دبیر برگزاری جشنواره ملی رسا هم ترویج و احیای نهضت نهج البلاغه را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره در ۵ بخش ادبی، هنری، رسانه، پژوهشی و معارفی در ۲۱ رشته برگزار می‌شود.

سید محمد طاهری به‌کارگیری و توسعه دامنه مخاطبان دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده‌هایشان را از دیگر اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: این جشنواره که از بهمن سال گذشته آغاز شده، تا بهمن ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار ادبی، هنری و پژوهشی خود را به آدرس rasanahad.ir ارسال نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در نشست دبیرخانه‌های استانی جشنواره ملی رسا، با اشاره به اینکه کاربردی کردن قرآن و نهج البلاغه در حوزه‌های مختلف علوم به ویژه علوم پزشکی از نیاز‌های جامعه امروز است، افزود: ما برای خدمت واقعی به خود و دیگران راهی غیر از حرکت در مسیر قرآن و نهج البلاغه نداریم.

دکتر مصری گفت: متاسفانه افرادی در جامعه نگاه لیبرالی و سکولار به علم دارند و اعتقادی به پیوستگی و ارتباط بین دین و معنویت با علم ندارند که باید در برابر این سم مهلک ایستاد.

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پایان مسابقات فوتسال جام رمضان ملایر
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی