Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار زرین شهر گفت: مشکل نبود تصفیه‌خانه پساب حاصل از ذبح دام در کشتارگاه زرین شهر همواره مورد مطالبه ناظران محیط زیست شهرستان بوده است از این رو احداث تصفیه خانه پساب حاصل از ذبح دام در راستای برنامه‌های زیست محیطی شهرداری زرین شهر به مرحله اجرا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در بازدید از کشتارگاه زرین شهر با بیان اینکه طبق بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، احداث و اداره کشتارگاه‌ها بر عهده شهرداری‌ها است، اظهار کرد: فعالیت کشتارگاه تأثیر مستقیم در تأمین گوشت و فراورده‌های پروتئینی سالم و بهداشتی برای شهروندان دارد از این رو باید گفت کشتارگاه صنعتی زرین شهر دارای استانداردهای بهداشتی، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری با کیفیت بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سردخانه مجهز، دستگاه‌های تمام اتوماتیک کشتار و همچنین نظارت مستمر ناظر شرعی و معاینات مداوم و مستمر توسط اکیپ مستقر در کشتارگاه زرین شهر برای ذبح دام انجام می‌شود و این مسئله سبب شده است که کشتارگاه زرین شهر از وضعیت قابل قبولی برخوردار باشد.

شهردار زرین شهر تصفیه پساب حاصل از ذبح دام در کشتارگاه زرین شهر را از مشکلات پیش روی این مجموعه دانست و تصریح کرد: با توجه به چالش‌های زیست محیطی پساب حاصل از ذبح دام و خطرات احتمالی آن برای محیط زیست و بهداشت عمومی، شهرداری در مسیر احداث تصفیه خانه پساب در کشتارگاه این شهر گام برداشت.

وی با بیان اینکه پساب کشتارگاهی ناشی از ذبح دام و شست و شوی لاشه، چربی‌ها، خون، مایعات و جامدات مرتبط بوده که برخی شاخص‌های شیمیایی آن شباهت‌هایی با فاضلاب دارد، تصریح کرد: مشکل نبود تصفیه‌خانه پساب حاصل از ذبح دام در کشتارگاه زرین شهر همواره مورد مطالبه ناظران محیط زیست شهرستان بوده است از این رو احداث تصفیه خانه پساب حاصل از ذبح دام در راستای برنامه‌های زیست محیطی شهرداری زرین شهر به مرحله اجرا رسید.

محمدی ادامه داد: در این مسیر با بازنگری وضعیت کشتارگاه زرین شهر مشکلات پیش روی این مجموعه احصا و با برنامه ریزی های کارشناسی انجام شده و همچنین مطالعاتی که توسط کارشناسان دانشگاه آزاد واحد لنجان انجام شده به دنبال حل مباحث زیست محیطی با بهره‌مندی از ایده‌ها و فناوری‌های نوین هستیم.

وی اضافه کرد: در این پروژه پساب ضایعاتی که در کشتارگاه تولید می‌شود به صورت بهداشتی امحاء شده و از سوی دیگر پس از تصفیه پساب حاصل از ذبح دام این پساب برای حفظ و توسعه فضای سبز استفاده خواهد شد.

شهردار زرین شهر پودر خون را یکی از دستاوردهای فراوری پساب حاصل از کشتار دام دانست و یادآور شد: یکی از ارزشمندترین مباحث پساب کشتارگاه‌ها تولید پودر خون از این پساب بوده که در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته از این رو این مهم در مطالعات کارشناسان دانشگاه آزاد واحد لنجان مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم از این ظرفیت بهره مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات میدانی و تحلیل‌های آماری احداث تصفیه‌خانه کشتارگاه زرین شهر انجام و نقشه‌ها آماده شده است و این پروژه در سه فاز به مرحله اجرا خواهد رسید و قطعاً بهره برداری از این پروژه ثمرات بسیاری را برای شهر و شهرداری خواهد شد.

کد خبر 475433

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تصفیه خانه زرین شهر کشتارگاه شهرداری زرین شهر ذبح دام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق احداث تصفیه خانه پساب زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد

سعید رازانی دوشنبه در بازدید از واحدهای فنی و فرآیندی تصفیه‌خانه آب خرم آباد اظهار کرد: کوتاهی و غفلت در این حوزه مصادف با ورود خسارت و ضررهای جبران‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: آینده‌نگری، استفاده از ظرفیت‌های انسانی و فنی داخلی، به‌روز و پیشرفته بودن امکانات و تجهیزات موجود و بهره‌گیری از آب مطمئن و پاک از شاخص‌های بارز تصفیه‌خانه پیدار است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی برای رفع هرگونه مشکلی در کنار همه دستگاه‌های متولی است، ادامه داد: در استان تصفیه خانه پایدار وجود ندارد و آب تصفیه خانه‌ها بیشتر از آب چشمه ها و رودخانه ها تامین می شود.

وی افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور باید به‌ طور جدی وضعیت تصفیه خانه آب لرستان مطرح شود.

همچنین معاون نظارت و بازرسی، بازرسی کل استان لرستان اظهار کرد: ایمنی، حفاظت و نگهداری از تأسیسات تصفیه‌خانه‌های آب از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل مؤثر در تأمین آب آشامیدنی سالم، تأسیسات تصفیه‌خانه‌ها و امری بسیار ضروری است.

مصطفی کریمی بیرانوند گفت: تصفیه‌خانه‌ تأثیر زیادی در کیفیت آب دارد و وجود نگهبان در شبانه‌روز برای امنیت آن امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • مدیریت روان آب حاصل از بارندگی اخیر در راور
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک