Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در پنجمین همایش هیدروژن و پیل سوختی ایران از حمایت همه‌جانبه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق از توسعه هیدروژن و پیل سوختی به‌عنوان یکی از اشکال منابع پاک بر اساس خرید تضمینی با نرخ تشویقی خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد ساتکین در پیامی ویدئویی به پنجمین همایش هیدروژن و پیل سوختی ایران با اشاره به تلاش کشورهای دنیا برای پیدا کردن راهکار مناسب برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: یکی از بهترین روش‌های موجود، نظام تعرفه‌گذاری تشویقی و خرید تضمینی برق است که ساتبا بر همین اساس به‌دنبال وظایف محوله و اساسنامه موجود از تمام اشکال انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک از جمله هیدروژن و پیل سوختی بدون هیچ تبعیضی حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: هیدروژن به‌عنوان یک حامل انرژی پاک و پیل سوختی به‌عنوان یکی از استفاده‌کننده‌های این حامل انرژی قطعا مورد حمایت سازمان ساتبا بوده و بر اساس سیاست خرید برق تضمینی حاصل از منابع تجدیدپذیر این سازمان آمادگی خرید برق حاصل از این فناوری را بر اساس تعرفه‌های تشویقی دارد.

ساتکین در ادامه با بیان اینکه هیدروژن به عنوان فراوان‌ترین عنصر جهان، یک حامل انرژی مطلوب به شمار می‌رود، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور با کاهش هزینه‌های تولید برق از فناوری پیل سوختی و رفع مشکلات کشور در این زمینه بتوانیم توجه بیشتری را به این تکنولوژی معطوف کنیم.

رئیس سازمان ساتبا از اقدامات ارزنده‌‌ ساتبا در زمان تصدی‌گری در زمینه بسط و گسترش این فناوری یاد و اضافه کرد: انجام مطالعات مبنا (امکان‌سنجی، تحلیل جذابیت و تدوین استراتژی توسعه فناوری پیل سوختی در ایران)، تدوین سند راهبرد ملی توسعه فناوری پیل سوختی، تدوین برنامه عملیاتی سند پیل سوختی و اقدامات آن منطبق بر نظام ملی نوآوری (NIS)، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه هیدروژن و پیل سوختی و تعیین تعرفه و گنجاندن برق پیل سوختی در نظام قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر را از جمله نتایج این اقدامات است.

وی در پایان ادامه داد: امیدواریم با رفع تحریم‌های ظالمانه و کاهش هزینه‌های پیل سوختی، شاهد ورود مجدد سرمایه‌گذاران و متخصصان به حوزه هیدروژن و پیل سوختی در آینده نه چندان دور بوده و روزهای درخشانی را برای توسعه این شکل از اشکال انرژی پاک ببینیم و به سهم خود تمام تلاش را برای تحقق این هدف خواهیم کرد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) محمد ساتکین وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو انرژی های تجدیدپذیر هیدروژن و پیل سوختی فناوری پیل سوختی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال بیان کرد پاکستان درحال مشاوره با نهاد های قانونی برای بررسی یک معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال، ابتدا گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال تصریح کرد: «اما ما همیشه به همه هشدار می دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی کنیم.

وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، گفته است: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.

مصدق ملک وزیر نفت پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که پاکستان به زودی کار روی پروژه گاز ایران را آغاز می‌کند و دولت موقت پاکستان اقدام برای ارائه درخواست رسمی به آمریکا جهت دریافت معافیت تحریمی ایران را به تعویق انداخته بود اما دولت فعلی این موضوع را با قدرت دنبال می‌کند.

او گفت: پاکستان قاطعانه پرونده معافیت تحریمی را پیگیری کرده و از آمریکا می‌خواهد که این مطالبه اسلام‌آباد را بپذیرد و تلاش خواهد کرد که با راهکارهای سیاسی و فنی از سد تحریم‌های آمریکا عبور کند.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفند ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقام های سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تاکید دارند: اسلام آباد باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تکمیل طرح خط لوله آی‌.پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

دوازدهم مرداد ماه گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد: گفت‌وگوهای مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته و معتقد که تکمیل این پروژه در راستای منافع دو ملت است.

کد خبر: 1225430 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • فناوری عید؛ چگونه «عید» را در زندگی تولید و تکثیر کنیم؟
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین